Apua kaipaisin

Heps,

Viikkotreenini on seuraavanlainen:

Ma lenkki 1tunti

Ti salitreeni

Ke lenkki 1tunti

to kuntojumppa 1 h ja - nyrkkeily 1 h

pe huilipäivä ja mässypäivä

La sali ja uinti (vähintään 1 km) ja mahd. lenkki

Su sali tai lenkki

Ongelmanani on ollut se, että en osaa syödä oikein. Pitäs ajatuksella käydä läpi ruokailutottumukseni ja saada ne uuteen uskoon. Oon 05 elo-joulukuu pudottanu painonvartojoiden pisteytyksellä (20 pist/ päivä) 10 kg ja nyt tammikuussa oon aloittanut edellämainitut treenit (to oli aluksi lenkki tai sali, mutta jumppien alettua siirryin niihin).

Nyt on ongelmanani se, että kasvissyöjänä (käytän maitotaloustuotteita ja munia) en osaa suhteuttaa syömisiäni treeneihin. Tulee syötyä liikaa hiilareita ja paino ei laske enempää vaikka sitä toivoisin. V.. kun mieli syö vieläkin piakkareiden pisteten ajatuksilla. Olen pikkuhiljaa lisännyt broileria ruokavaliooni, jotta saisin proteiinitasoa nostettua.
Tavoitteenani on, että saisin painonlaskun taas käyntiin, lisää lihasmassaa.

Olisiko joku ystävällinen ja auttaisi minua.

Pipari

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älä sitä broileria aloita. Mielummin vaikka suomalaista lammasta, hirveä ja poroa, jos lihaa pitää syödä.

Itse selvitin kyseisen ongelman niin, että syön aamupalalla, aamupäivävälipalalla, lounaalla ja iltapäivävälipalalla lähestulkoon pelkkää protua, pienellä rasva ja kuitulisällä. Esim. maitorahkaa marjoilla ja pellavansiemenrouheella, (harvoin munakasta (luomumunia)), piimää (luomu) tms.

Illalla voi sitten väsätä jotakin maukasta kasvismössöä, josta ei hirmu paljon enää tarvitse sitä protua tulla kun päivän kiintiö on jo täynnä. (siis mikäli ei lavoille aio) Ja kun on koko päivän tankannut proteiinipitoisesti ei hirveää hiilarihimoa edes ole. Näin hiilarimäärät pysyy kurissa. Ainakin täällä. Mässypäivät ovat sitten luku erikseen:D

Pipari28 sanoi:
Heps,

Viikkotreenini on seuraavanlainen:

Ma lenkki 1tunti

Ti salitreeni

Ke lenkki 1tunti

to kuntojumppa 1 h ja - nyrkkeily 1 h

pe huilipäivä ja mässypäivä

La sali ja uinti (vähintään 1 km) ja mahd. lenkki

Su sali tai lenkki

Ongelmanani on ollut se, että en osaa syödä oikein. Pitäs ajatuksella käydä läpi ruokailutottumukseni ja saada ne uuteen uskoon. Oon 05 elo-joulukuu pudottanu painonvartojoiden pisteytyksellä (20 pist/ päivä) 10 kg ja nyt tammikuussa oon aloittanut edellämainitut treenit (to oli aluksi lenkki tai sali, mutta jumppien alettua siirryin niihin).

Nyt on ongelmanani se, että kasvissyöjänä (käytän maitotaloustuotteita ja munia) en osaa suhteuttaa syömisiäni treeneihin. Tulee syötyä liikaa hiilareita ja paino ei laske enempää vaikka sitä toivoisin. V.. kun mieli syö vieläkin piakkareiden pisteten ajatuksilla. Olen pikkuhiljaa lisännyt broileria ruokavaliooni, jotta saisin proteiinitasoa nostettua.
Tavoitteenani on, että saisin painonlaskun taas käyntiin, lisää lihasmassaa.

Olisiko joku ystävällinen ja auttaisi minua.

Pipari

Enhän mä voi sua pakottaa luopumaan periaatteistas, mutta on painon lisäys, kuin yhtälailla painon pudotus paljon helpompaa, kun ottaa protskut karjasta. Joten suosittelen.
Mul on ollu tällänen ruoka- ja liikuntaohjelma, jolla oon saanut yhdessä kuukaudessa pudotettua painoa 80kg:sta 74kg:aan.

Ma: Sali
Ti: 60min lenkki
Ke: Sali
To: 60min lenkki
Pe: Sali
La: 60min aamukävely
Su: 60min aamukävely

Aamupala: 250g maitorahkaa, ruisviipale

Lounas: Koulust saan hiilarit(ihan kohtuu paljon), proteiinit juoman muodossa(50g heraa)

Päivällinen: 50g riisiä(ennen 100g, mutta olen pudottanut määrää dieetin edetessä), 100g kanaa, 100g raejuustoa, tilkka mustaherukka hilloa

Illallinen: Täsmälleen sama kuin päivällinen

Iltapala: 250g maitorahkaa

Lauantaina niin sanotusti mässäilypäivä, eli jotain karkkia ja jotain kivaa. Syön aina 3 tunnin välein, joten menu kattaa koko päivän, eikä ehdi nälkä tulemaan. Päiväs aikaan syön myös pari hedelmää.

Noilla eväillä oon siis tullut kuukaudessa sellaiset 6 kiloa alaspäin ja vielä sellaiset saman verran matkaa. Tavoiteena päästä rantakuntoon kesäksi, niin kuin varmaan sullakin!:kuola: :whip: :wall:

MrIks, sanoit saavasi hiilarit koulusta lounaalla, oot siis opiskelija? Itse olen istumatyössä ja siten pystyn suht helposti ottaa mallia sun ruokavaliosta. Eli mars kauppaan ostamaan lisää kanaa (oon sitä nyt paripäivää popsinu kaks kertaa päivässä, pienellä mahakivulla ja turvotuksella, mut antaa elimistölle toimintaa) ja rahkaa ja huomenna heraa, kun kauppa on auki.

Meillä tulee kouluilta päiväruoka ja se on välillä mitä erikoisempaa mössöä, toisaalta sen syöminen on hyvää, mutta toisaalta ärsyttävää. Jonain päivänä liha on korvattu soijalla ja joinain päivinä taas sitten ei. Ei paljoa hotsita maksaa täyttä hintaa, jos esim. pyttäripäivänä saa vaan puolipussia kesävihanneksia hieman maustettuina ja siitä ruoasta ei tule kuin äkäseksi.

Meillä siis suurin osa ruuasta, jota on työmaalla tarjolla on hiilaripitoista, aamul on edellisen päivän leipiä, päivällä ruokaa ja iltapäivällä pullaa jos jonkinsorttia eli en himoitse hiilareita, mut niitä vaan tulee syötyä, kun ne on siinä tarjolla. Meillä on se ärsyttävä piirre työyhteisössä, et jokainen erilaisuus "nostetaan esille" ja siksi omien juttujen soveltaminen on jäänyt.

Nyt sitten päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa uudenlaisen elämän. Mulla ei ole niin rantakunnosta väliä, pääasia on et ite olisi hyvässä kunnossa. Koolla ei ole siinä merkitystä.

terkkuloin Pipari

Pipari28 sanoi:
MrIks, sanoit saavasi hiilarit koulusta lounaalla, oot siis opiskelija? Itse olen istumatyössä ja siten pystyn suht helposti ottaa mallia sun ruokavaliosta. Eli mars kauppaan ostamaan lisää kanaa (oon sitä nyt paripäivää popsinu kaks kertaa päivässä, pienellä mahakivulla ja turvotuksella, mut antaa elimistölle toimintaa) ja rahkaa ja huomenna heraa, kun kauppa on auki.

Meillä tulee kouluilta päiväruoka ja se on välillä mitä erikoisempaa mössöä, toisaalta sen syöminen on hyvää, mutta toisaalta ärsyttävää. Jonain päivänä liha on korvattu soijalla ja joinain päivinä taas sitten ei. Ei paljoa hotsita maksaa täyttä hintaa, jos esim. pyttäripäivänä saa vaan puolipussia kesävihanneksia hieman maustettuina ja siitä ruoasta ei tule kuin äkäseksi.

Meillä siis suurin osa ruuasta, jota on työmaalla tarjolla on hiilaripitoista, aamul on edellisen päivän leipiä, päivällä ruokaa ja iltapäivällä pullaa jos jonkinsorttia eli en himoitse hiilareita, mut niitä vaan tulee syötyä, kun ne on siinä tarjolla. Meillä on se ärsyttävä piirre työyhteisössä, et jokainen erilaisuus "nostetaan esille" ja siksi omien juttujen soveltaminen on jäänyt.

Nyt sitten päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa uudenlaisen elämän. Mulla ei ole niin rantakunnosta väliä, pääasia on et ite olisi hyvässä kunnossa. Koolla ei ole siinä merkitystä.

terkkuloin Pipari
No kyl muakin joskus koulus katellaan vähän oudosti, kun kesken tuntia alan shakerilla ravistelemaan, niin lujaa että joutuu maikkakin huomauttamaan. Toi mun dieetti on siitä vielä hyvä, että kun siinä on aika paljon proteiinia ja hiilareitakin, niin ei lihaskunto ja lihasmassa pääse putoamaan, mikä on aika tärkeää miespuoliselle. Ja siitä kouluruuasta, niin ei se täälläkään mitään hyvää ole; välillä perunamuusia, välillä jotain arvauslaatikkoa, johon on sotkettu kaikki edellis viikon ruuat.
Ja kyllä se niskastakiinniottaminen kannattaa. En ton mun antaman menun lisäksi syö YHTÄÄN mitää muuta. Ei siinä, ettäkö jos päivässä yhden keksin söisi, niin eihän siitä periaatteessa mitään haittaa ole, mutta yritän tässä kasvattaa itsehillintää. Eihän sillä ruumiin koolla silleen mitään välii ole, mutta kun olen koko elämäni ollut ylipainoinen; viime kesää ennen painoin 95kg, nytten 74kg. Olen siis onneissaan, kerrankin pääsisi sellaiseen rantakuntoon, että ei tarttisi todellakaan hävetä itteäni.
Noin 4 vuotta siten jouduin käymään terkkarilla viikon välein ylipainoni vuoksi, mutta viimekerralla hän sanoi minun olevan huippukunnossa ja kehui kuinka lihaksikas olen! Sit vaan kauppaan, kariniemen kananpoikaisfileet on oiva protsku ruoka, siitä riittää juuri 2 ruokaa. Se riittää minulle, kun yhden ruuan syön koulussa.:)

Heh, saas nähdä mitä toi sun dietti tekee naispuoliselle, jolla on painoa vähemmän kuin sinulla nyt. Oletko yksinasuva vai perheellinen? Miten sun päivän muut juomiset?

Pipari28 sanoi:
Heh, saas nähdä mitä toi sun dietti tekee naispuoliselle, jolla on painoa vähemmän kuin sinulla nyt. Oletko yksinasuva vai perheellinen? Miten sun päivän muut juomiset?
Perheellinen vielä tässä vaiheessa... Vettä tulee juotuu aina kun ehtii, muutama litra päiväs. Sitten jotain cola juomia, mutta tietenkin lighteja, nehän ei nykyään sisällä enää mitään. Sitten vihreetä teetä joskus iltasin aika paljon, se nostaa ruumiin lämpöö ja nopeuttaa rasvanpolttoa. Vihreetähän teetä löytyy sitä värten just jostain laihdutus pillereist. Rasvat jää usein suht vähiin, joten joskus päiväl yleensä pistän ruokalusikallisen rypsiöljyy ruokaan sekä otan pari möllerin omegaa...

Mun mielestä kannattais ottaa mässypäivä salipäivänä. Perustan tän sille että silloin kun proteiinisynteesi on treenin takia koholla (vaikka se nyt on jopa 48 tuntia treenin jälkeenkin), syödään reilusti. Sama juttu glykogeenivarastojen täyttymisen kannalta, olikohan Berardin tutkimustuloksia missä treenin jälkeisinä kuutena tuntia oli hyvin tankkaamalla saatu glykogeenivarastot lähes täyteen?

Itellä oli eilen duuni- ja salipäivä --> mässypäivä.

Fighter1157 sanoi:
Mun mielestä kannattais ottaa mässypäivä salipäivänä. Perustan tän sille että silloin kun proteiinisynteesi on treenin takia koholla (vaikka se nyt on jopa 48 tuntia treenin jälkeenkin), syödään reilusti. Sama juttu glykogeenivarastojen täyttymisen kannalta, olikohan Berardin tutkimustuloksia missä treenin jälkeisinä kuutena tuntia oli hyvin tankkaamalla saatu glykogeenivarastot lähes täyteen?

Itellä oli eilen duuni- ja salipäivä --> mässypäivä.
No kyl mullakin aika useesti kuitenkin mässäilypäivänä on salireeni, vaikken sitä aikasemmin maininnukkaan. Esim tänään on mässäilypaivä ja kavin aamul kävelyl ja pari tuntii sitten salilla.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom