Apua kaipaan (Fast Massa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alukard
  • Aloitettu Aloitettu
Okei, tähän on tultu. Päätin luoda tänne tunnuksen, kun olen kuullut tästä Pakkotoistosta niin lukemattomia kertoja ja muutaman kerran olen täällä ketjujakin lukenut. Täältä toivottavasti siis saan avun mieltäni askarruttaviin kysymyksiin, tai näin ainakin toivoisin. Olen nyt heti alkuun aloittamassa itsenäistä ketjua, sillä en löytänyt foorumia selaamalla suoria vastauksia kysymyksiini.

Salitreeniä minulla on takana noin 2 kuukautta tällä hetkellä. Käyn paikallisella maksullisella kuntosalilla, jossa puitteet ovat hyvät. Tuloksia ei kahden kuukauden aikana oikein ole tullut. Olen ottanut salitreenin jälkeen Gainomaxin, mutta erään ystäväni kanssa aloimme tässä taannoin puhumaan, että jotain muuta olisi saatava. Gainomax ei näyttänyt olevan riittävä palautumisjuoma.

Sitten tuli puheeksi Fastin tuotteet, ja aloimme etsiä niistä tietoa. Erityisesti Fast Massa kuulosti hyvältä luettuamme tuotteista. Olen itse hoikka (180/65) miehenalku, joten painonlisää olisi todella saatava. Armeijakin uhkaavasti lähestyy.

Kävin luontaistuotekaupassa kysymässä ko. tuotetta. Sieltä sitä sitten löytyi, mutta valitettavasti mansikan makua ei ollut, joten päädyin nopeasti sitten suklaan sijasta makuun vadelma.

Tämä luontaistuotekauppias sanoi, että tavara on melko vahvaa, joten täytyisi muistaa treenata ahkerasti sitä käyttäessä. Se herätti pieniä epäilyksiä. Pussin kyljessä lukee, että aine ei keräänny liikakiloiksi vaan lihaksiin rakennusaineeksi. Tahtoisinkin kysyä teiltä, arvoisat Pakkotoistolaiset, pitääkö salitreenien olla todella kovia että Massan teho menisi lihaksiin eikä esimerkiksi kasvattaisi vatsareppua? Minua todella pelottaakin tämä asia tietyllä tavalla, sillä ylimääräistä läskiä en todellakaan halua vaan puhtasta lihasta.

Eräs tärkeä pointti on, että tämä luontaistuotekauppias sanoi, että joko ottaa Massa-annoksen kokonaan ennen treeniä tai sitten niin, että ottaa 2/3 ennen treeniä ja treenin jälkeen sen 1/3 n. puolen tunnin kuluessa. Tahdon kysyä teiltä foorumilaisilta, että miten sitä Massaa nyt siis tulisi ottaa? Kumpi yllä luetelluista keinoista on parempi, vai onko kumpikaan?

Tänään koitti suuri päivä, kun sysäsin Gainot sivuun ja ennen treeniä valmistin massaa 2/3 tarvittavan määrän, ja aikomukseni oli ottaa jäljelle jäänyt osa sitten treenin jälkeen, eli niin kuin luontaistuotekauppias ehdotti.
En ole mikään matematiikan expertti, joten en tiedä laskinko määräsuhteet täysin oikein.

En valitettavasti oikein pitänyt tämän Massan mausta. Vadelma oli aivan liian makeaa. Hetkittäin tuli jopa paha olo. Join kiukulla Fast Shakerista aineet, mutta pohjalle minun oli yksinkertaisesti pakko hieman jättää.. Maku nimittäin ei ollut kaksinen. Paha maku tuli hieman yllätyksenä. Nyt minulla on 1,5 kilon pussi Massaa, ja se oli kallistakin, joten jatkossa minun on tuo pakolla alas vedettävä. Sekoitin aineen maitoon, mutta salin jälkeen sekoitin veteen. Tulin siihen tulokseen, että veteen sekoitettuna aine on hieman siedettävämpää. On kuitenkin sääli etten tule jatkossakaan mausta nauttimaan. :/

Vedin olkapäätreenin tänään salilla ja rutkasti vatsalihaksia loppuun. Tulin sitten kotiin ja tosiaan join sen lopun 1/3 kotosalla.

Nyt on pää täynnä kysymyksiä ja mietteitä.

Varsinaiset kysymykset (ketjun lukemisen helpottamiseksi):

1. Eniten minua huolestuttaa se painoasia. En todellakaan halua, että tämä kallis aine pilaisi vartaloni liikakiloilla ja läskillä. Kuten aikaisemmin jo totesinkin, luontaistuotekauppias painotti, että treeniä pitäisi olla kun tämän aineen kanssa pelaa. Onko siitä takeita, että aine menee lihaksiin? Uskokaa tai älkää, mutta tämä todella vaivaa minua. Voisitteko siis valaista?

2. Riittääkö tämä Massa yksin myös palautumiseen? Luontaistuotekauppias antoi ymmärtää, että näin on. Tahdon kysyä asiaa täältä. Tarvitsenko sen ohella siis mitään palautusaineita, esimerkiksi Fastilta? Vai onko se todellakin tässä?

3. Kertoisitteko vielä tarkkaan, että missä vaiheessa ja missä kokosuhteessa Massaa otetaan? Onko se ennen treeniä vai treenin jälkeen, millaisissa osissa? En tahdo potkaista tyhjää tämän asian kanssa, joten aihe on tärkeä.

En halua tehdä tästä ensimmäisestä viestistäni valitusvirttä. Olen suurella mielenkiinnolla aloittanut treenaamisen, ja todella tahtoisin saada tuloksia. Motivaatiota löytyy, mutta tämä uusi aine todella pelottaa, myönnän. Suoraan sanottuna tahtoisin lihasta, en läskiä. En ole mikään salilaitteiden asiantuntija, joten toivon ettei Massan käyttö tuo minulla läskiä sen takia, että laitteiden kanssa en ole mikään pro.

Tahtoisin asiantuntevia vastauksia ja kysymyksiä voitte esittää, jos jotain jäi epäselväksi. Lisäilen asioita sitä mukaa kun mieleeni esimerkiksi kysymyksiä tulee (on paljonkin asioita, joista tahtoisin puhua, mutta tämä Massa-aihe on nyt saatava ensin pois alta).. Tämä postaus on nyt tässä tällä erää. Jään odottelemaan vastauksianne.

Ei kyllä ennen/jälkeen salia otetut drinksut mene läskiksi, ellei sitten ihan tajuttomia määriä hiilaria vedä. Elimistö täyttää tyhjentyneet glukogeeni varastot tehokkaasti nimenomaan tällä palautumisjuomalla. Itse vedän kunnon gainerin niinkuin toi fastin massakin on ennen salia & salin jälkeen ja siitä vielä tunnin päästä kunnon riisitonnikala sekotukset. Ei muutaku sen kun vaan pistät massaa huiviin nii alkaa varmasti tuloksetkin nouseen, paitsi ei pelkällä palkkarilla paljoo juhlita. Laita KOKO ruokapuoli kuntoon. Lue täältä pakkiksen sivuilta ohjeet. hyviä reenejä :)

*edit* Oletin että käyt salilla siis aamupäivällä kun sanoin ettei mene läskiksi. Mikäli myöhään illalla käyt salilla niin kannattaa hiilareita ottaa rajoitetummin kuin päivällä.

1. Eniten minua huolestuttaa se painoasia. En todellakaan halua, että tämä kallis aine pilaisi vartaloni liikakiloilla ja läskillä. Kuten aikaisemmin jo totesinkin, luontaistuotekauppias painotti, että treeniä pitäisi olla kun tämän aineen kanssa pelaa. Onko siitä takeita, että aine menee lihaksiin? Uskokaa tai älkää, mutta tämä todella vaivaa minua. Voisitteko siis valaista?
Luontaistuotekauppias tekee nyt vähän liian dramaattista, tuote on vain proteiinia ja hiilihydraattia sopivassa suhteessa. Se kerää yhtälailla rasvaa kuin normaali ruokakin jos kulutus on alle sen mitä syöt.
2. Riittääkö tämä Massa yksin myös palautumiseen? Luontaistuotekauppias antoi ymmärtää, että näin on. Tahdon kysyä asiaa täältä. Tarvitsenko sen ohella siis mitään palautusaineita, esimerkiksi Fastilta? Vai onko se todellakin tässä?
Riittää vallan hyvin.
3. Kertoisitteko vielä tarkkaan, että missä vaiheessa ja missä kokosuhteessa Massaa otetaan? Onko se ennen treeniä vai treenin jälkeen, millaisissa osissa? En tahdo potkaista tyhjää tämän asian kanssa, joten aihe on tärkeä.
Jos et ole syönyt kovin hyvin päivän aikana ennen treeniä, niin voit noin tuntia ennen ottaa massaa semmoisen 50 grammaa. Treenin päätteeksi voit ottaa sitten 80-100g annoksella. Sekoita tuote veteen.

Massan lisäykseen tarkoitetuissa tuotteissa on monesti melkoisen paljon hiilihydraatteja suhteessa proteiineihin (joissakin tuotteissa suhde voi olla jopa 1:9, en tiedä onko suhde viime vuosina yleisesti ottaen parantunut), jonka vuoksi massanlisääjien "liiallinen" käyttö voi johtaa rasvan kertymiseen. Fastin massassa proteiinien ja hiilihydraattien suhde näyttää olevan aika lähellä perinteisten palautumisjuomien suhdetta, joten voit aivan huoletta käyttää massaa palautumisjuomana.

Mausta on pakko sanoa, että viimeisen kymmenen vuoden aikana tuotteet ovat menneet aika harppauksen eteenpäin. Muistan kun itse tuli alkuvuosina syötyä soijaproteiineja, jotka olivat valovuosien päässä nykyisistä hera-herkkuproteiineista. Kaikkein pahin syömäni proteiini lienee ollut Fastin ensimmäinen hydrolysoitu proteiini, mutta hyvin sekin alas meni. Makuihin tottuu äkkiä, joten sen suhteen voit olla huoleti, vaikka miksei sitä nykyään valitsisi tuotetta, joka maistuu mieleiseltä!

Alukard sanoi:
Varsinaiset kysymykset (ketjun lukemisen helpottamiseksi):

Kuten jo aikasemmin sanottiin, treenin myötä lihakset oikein huutavat rakennusaineita korjaamaan treenin aiheuttamia vaurioita, joten voit huoletta vetää treenin yhteydessä. Treeniä pitää kyllä olla, meinaan siis että ei niitä lihaksia tule jos istuu sohvalla, katselee telkkaria ja vetää massaa. Ei siis kannata tuosta huolestua.

Alukard sanoi:
Mike sanoi tämän jo lyheesti ja ytimekkäästi eli kyllä. Noin tunti palkkarin jälkeen kannattaa kuitenkin syödä reilumpi ateria kunnon ruokaa.

Alukard sanoi:
Itse en vetäisi ennen treeniä, koska kokemusteni mukaan hiilarit ennen treeniä antaa vaan :urjo: fiiliksen. No, kokeilemallahan toi selviää. Kannattaa syödä kunnolla oikeata ruokaa niin ei tarvitse tankata tätä ennen treeniä. Itse siis joisin mielummin koko satsin treenin jälkeen. Laita joku 1.5-2dl massaa + vettä maun mukaan.

Alukard sanoi:
En halua tehdä tästä ensimmäisestä viestistäni valitusvirttä. Olen suurella mielenkiinnolla aloittanut treenaamisen, ja todella tahtoisin saada tuloksia. Motivaatiota löytyy, mutta tämä uusi aine todella pelottaa, myönnän. Suoraan sanottuna tahtoisin lihasta, en läskiä. En ole mikään salilaitteiden asiantuntija, joten toivon ettei Massan käyttö tuo minulla läskiä sen takia, että laitteiden kanssa en ole mikään pro.
Fastin massa ei ole mitään muuta kun proteiinia ja hiilaria jauheena. Saman voisit saada jos vaikka syöt pienehkön (mun mittasuhteilla :rolleyes: ) aterian spagettia jauhelihakastikkeella, mutta tämä imeytyy nopeammin, ja soveltuu sen takia paremmin palautukseen. Tietenkin jos massaa vetelee mielin määrin noin vaan, alkaa läskiä varmaan kertyä, mutta ei tässäkään sen suurempi efekti ole kun että joisit esim kokista. Siis läskin suhteen. Kehityksen kannalta massa ei mitään taikatemppuja tee, tärkeämpää on että koko ruokavalio on kunnossa. Proteiinin määrä päivässä kannattaa pitää tarpeeksi korkealla, ja kalorit plussalla (katso vaakaa, pyri saamaan paino nousemaan joku 0.5kg viikossa, syö enemmän jos ei nouse). Lukemalla pakkista löydät lukuisia hyviä vinkkejä ruokavalion suhteen, siitä kun voisi helposti kirjoittaa kirjaston verran tekstiä, joten taidan nyt jättää väliin. Laita vaikka oma ruokavalio näytille niin katsotaan mitä voi parantaa.

Maun suhteen vielä vinkkinä että kaikki maistamani suklaan makuiset jauhot on ollut "ok". Mansikka, vadelma yms ei oikein uppoa, oikeastaan valmistajasta riippumatta.

Toivottavasti oli jotain apua :kippis1:

Lisätään itse vielä pari kommenttia.

Lihakset tarvitsevat energiaa kasvaakseen, joten kannattaa laittaa ruokavalio kuntoon heti alkuun ja syödä tarpeeksi.
Ei kuitenkaan kannata syödä liikaa eli semmoiset 40kg ensimmäisenä vuonna on vähän turhan kova tahti kerätä painoa.
Läskin kertymistä ei kuitenkaan tarvitse pelätä. Jos tavoitteena on kasvattaa lihasta, rasvaa tulee myös kertymään. Se on helppo sitten polttaa pois.

Ei kannata luottaa pelkästään tuon fast massan voimaan. Massa kyllä riittää itse palautumisen nopeutumiseen mutta ei riitä pelkästään palautumiseen. Kyse on lisäravinteesta. ELI muukin ruokavalio kuntoon.

Lisää ruokavalioon ruoka-aineita, jotka sisältävät paljon proteiinia. Hyvänä esimerkkinä erilaiset lihat (esim jauheliha ja broilerin fileesuikaleet), maitorahka, kananmunan valkuaiset, raejuusto ja tonnikala. Laske, että saat proteiinia päivässä 2-2,5g/painokilo eli vähintään 150g proteiinia voisi olla sinulle sopiva määrä päivässä.

Jos et saa proteiinia kertymään tarpeeksi normaalilla ruokavaliolla,
voit hankkia massan kaveriksi jonkun näköistä heraproteiinia kuten fastin hera80.

Mike sanoi:
Jos et ole syönyt kovin hyvin päivän aikana ennen treeniä, niin voit noin tuntia ennen ottaa massaa semmoisen 50 grammaa. Treenin päätteeksi voit ottaa sitten 80-100g annoksella. Sekoita tuote veteen.
Massa kannattaa ottaa tuon miken ohjeen mukaan.

Mike sanoi:
Ei, vaan jos kulutat enemmän kuin syöt, laihdut, jos kulutat alle sen mitä syöt, lihoat.

Hah... joo nyt tajusin. On kyllä kummallinen lause :)
Pitää lukea ensi kerralla vähän tarkemmin.

Back
Ylös Bottom