apua en saa näyttöäni kirkkaaksi!

koneeni on acer aspire e380 ja vaihdettiin käyttöjärjestelmä xp:ksi äskettäin ja kaikki toimi hienosti. yhtenä päivänä huomasin näytön tummentuneen huomattavasti ja tällä hetkellä on mahdotonta katsoa videoita tai kuvia normaalisti. en ainakaan tietoisesti tehnyt mitään sitä tummentaakseni ja nyt olen yrittänyt kaikkea mitä nyt tälläinen tavan talliainen keksii saadakseni näytön normaaliksi mutta ei.

ja toinen asia, miksi värien määrälle on vain vaihtoehdot 16 ja 32 bittinen vaikka olen nähnyt ikälopputietokoneita, joissa on myös vaihtoehto 256 bittiä? kuinka? näyttösovitin on Radeonin x1650-sarjaa jos siitä on apua.

kiitos jos voitte auttaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
koneeni on acer aspire e380 ja vaihdettiin käyttöjärjestelmä xp:ksi äskettäin ja kaikki toimi hienosti. yhtenä päivänä huomasin näytön tummentuneen huomattavasti ja tällä hetkellä on mahdotonta katsoa videoita tai kuvia normaalisti. en ainakaan tietoisesti tehnyt mitään sitä tummentaakseni ja nyt olen yrittänyt kaikkea mitä nyt tälläinen tavan talliainen keksii saadakseni näytön normaaliksi mutta ei.

ja toinen asia, miksi värien määrälle on vain vaihtoehdot 16 ja 32 bittinen vaikka olen nähnyt ikälopputietokoneita, joissa on myös vaihtoehto 256 bittiä? kuinka? näyttösovitin on Radeonin x1650-sarjaa jos siitä on apua.

kiitos jos voitte auttaa :)

Hehe. Se on 256 väriä, ei 256 bittiä :) Olet vain lukenut väärin. Et haluaisi valita tuota 256-vaihtoehtoa ;)

Tuota... Ei koneella väliä, kun kyseessä on pöytäkone, mutta mikä näyttö sulla on? Siellä on varmaan se auringon kuva jossain... Tai sitten se on näitä paskanäyttöjä kahdella napilla, joilla valikoiden selaaminen on tuskaa, mutta yksinkertaista :) Kokeilemaan, niin kyllä se oikea asetus löytyy.

Vaihtoehtoisesti atin control panelin asennus, jonka löydät www.ati.com - osoitteesta. Tarkistaa että siellä on gammat sun muut oikein, eihän sitä koskaan tiedä... Ajurin asennus kerran uudestaan myös.

Semmosella ohjelmallako Powerstrip saa vaihdettua näytön ominaisuuksia tosi hyvin ja kätevästi ja joillakin videon kattomis ohjelmilla voi tietenkin kuvan valoisuutta säätää ite.

Semmosella ohjelmallako Powerstrip saa vaihdettua näytön ominaisuuksia tosi hyvin ja kätevästi ja joillakin videon kattomis ohjelmilla voi tietenkin kuvan valoisuutta säätää ite.

Joo ja ihan kivasti käy näyttiksen valmistajan - atin - omalla control panelilla, kuten mainitsin. Turha vääntää turhaa paskaa lojumaan koneelle. Sitä tuo control panelkin kyllä välillä on...

[EDIT] Korjaus. Siis ei se paskaa ole, jos sitä tarvitsee :)

Suositut

Back
Ylös Bottom