apua dieettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juukeri
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
olen ollut dietillä jo jonkin aikaa ja tänään rekisteröidyin tuonne kalorilaskurin sivuille. syötin sinne tämän päivän ruokailut ja liikunnan ja tuloksena oli että olisin ollut jo jonkin aikaa reilut 3500 kaloria pakkasen puolella :eek: . tämän hetken ruokavaliosta tulee proteiinejä 246, hiilihydraatteja 145 ja rasvaa 46. miten tuota suhdetta pitäisi alkaa muuttamaan ja minkälaisella ruoalla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin rasvaa lisää: kalaöljystä, rypsäristä, oliiviöljystä, ym. ym.

3500kcal pakkasella tarkoittaa varmaa shokkisäästötilaa. Eli elimistö pitää kynsin hampain kiinni viimeisistä läskeistä koska ravinnonsaanti on (sen mielestä) epävarmaa. Lisää kaloreita maltillisesti ja hitaasti, tarkkaile painoasi ja kun se alkaa tippua, pidä kalorit samoina. Jotain 1000 miinuksella on varsin mukava, sitä voi jatkaa pitkän aikaakin ja samalla treenikään ei kärsi hirvittävästi. 1000kcal on meikäläisellä ehdoton raja, jos sitä enemmän pakkasella, ei paino liiku mihinkään suuntaan. Ainoa paino mikä laskee on sarjapainot ja maksimit.

Suurin virhe lienee nyt nostaa äkillisesti paljon kaloreiden määrää. Hitaasti ja rauhallisesti nostat. :thumbs:

EDIT: Ja muistathan juoda paljon paljon vettä päivittäin?!

Ettet vaan olisi sekotanu Kj (kilojoule) ja Kcal (kilokalori) keskenään. Nimittäin 3500Kcal miinuksella kuulostaa varsin hurjalta.

Tuneli sanoi:
Ettet vaan olisi sekotanu Kj (kilojoule) ja Kcal (kilokalori) keskenään. Nimittäin 3500Kcal miinuksella kuulostaa varsin hurjalta.

Sitäpä tässä mietiskelin myös, mutta profiilin perusteella ei tiedä millainen mörkö näppistä näpyttelee :)

timse sanoi:
Ainakin rasvaa lisää: kalaöljystä, rypsäristä, oliiviöljystä, ym. ym.

3500kcal pakkasella tarkoittaa varmaa shokkisäästötilaa. Eli elimistö pitää kynsin hampain kiinni viimeisistä läskeistä koska ravinnonsaanti on (sen mielestä) epävarmaa. Lisää kaloreita maltillisesti ja hitaasti, tarkkaile painoasi ja kun se alkaa tippua, pidä kalorit samoina. Jotain 1000 miinuksella on varsin mukava, sitä voi jatkaa pitkän aikaakin ja samalla treenikään ei kärsi hirvittävästi. 1000kcal on meikäläisellä ehdoton raja, jos sitä enemmän pakkasella, ei paino liiku mihinkään suuntaan. Ainoa paino mikä laskee on sarjapainot ja maksimit.

Suurin virhe lienee nyt nostaa äkillisesti paljon kaloreiden määrää. Hitaasti ja rauhallisesti nostat. :thumbs:

EDIT: Ja muistathan juoda paljon paljon vettä päivittäin?!

vettä tulee juotua n.3 litraa päivässä. ja itekkin tähtäsin tuohon -1000, mutta näköjään se meni vähän pieleen:D . ja tuohon toiseen asiaan mitä jotkut epäili, en ole sekoittanut KJ:a ja Kcal:a keskenään

Juukeri sanoi:
olen ollut dietillä jo jonkin aikaa ja tänään rekisteröidyin tuonne kalorilaskurin sivuille. syötin sinne tämän päivän ruokailut ja liikunnan ja tuloksena oli että olisin ollut jo jonkin aikaa reilut 3500 kaloria pakkasen puolella :eek: . tämän hetken ruokavaliosta tulee proteiinejä 246, hiilihydraatteja 145 ja rasvaa 46. miten tuota suhdetta pitäisi alkaa muuttamaan ja minkälaisella ruoalla?

Tostahan tulee vajaa 2000kcal päivässä. Oletko joku 150-kiloinen maratoonari vai miten kulutuksesi on 5500kcal päivässä?

Ainakin lisää hiilaria, jos urheilet paljon ja kovaa.

Mun mielestä monet kalorilaskurit antaa ihan tähtitieteellisiä lukemia liikunnan kuluttamista energiamääristä.

sivarinlötkö sanoi:
Tostahan tulee vajaa 2000kcal päivässä. Oletko joku 150-kiloinen maratoonari vai miten kulutuksesi on 5500kcal päivässä?

Ainakin lisää hiilaria, jos urheilet paljon ja kovaa.

Mun mielestä monet kalorilaskurit antaa ihan tähtitieteellisiä lukemia liikunnan kuluttamista energiamääristä.

Pituus: 183. Paino: 110. Tällä hetkellä kulutus on tosi kova, johtuen raskaasta työstä ja liikunnan määrästä. aerobista tulee päivässä 1,5-2 tuntia ja salilla 5 kertaa viikossa melkein 2 tuntia kerrallaan

Juukeri sanoi:
Pituus: 183. Paino: 110. Tällä hetkellä kulutus on tosi kova, johtuen raskaasta työstä ja liikunnan määrästä. aerobista tulee päivässä 1,5-2 tuntia ja salilla 5 kertaa viikossa melkein 2 tuntia kerrallaan

Mikään laskurihan sitä ei takuuvarmasti osaa sanoa että syötkö liian vähän tai liikaa.

Onko paino laskusuunnassa? Miten salitulokset? Jos paino laskee ja tulokset pysyy vähintäänkin samassa, en itse lähtisi turhan takia syömisten määrää lisäilemään...

sivarinlötkö sanoi:
Mikään laskurihan sitä ei takuuvarmasti osaa sanoa että syötkö liian vähän tai liikaa.
laskurin antama kulutuksen määrähän ei ole tarkka, vaan näyttää vain suunnan missä luvuissa liikutaan. Nuo ravitoarvot on kuitenkin melko tarkat.

sivarinlötkö sanoi:
Onko paino laskusuunnassa? Miten salitulokset? Jos paino laskee ja tulokset pysyy vähintäänkin samassa, en itse lähtisi turhan takia syömisten määrää lisäilemään...

viimesen 5 päivän aikana paino tippunut 3 kiloa. Salitulokset eivät ole ainakaan huomattavasti tippuneet, tosin en kyllä ole vielä kerennyt edes kunnolla diettiä aloittamaankaan :D. vaikka vielä aloittelija olenkin, niin ymmärrän sen verran ettei ole mitään järkeä olla koko aikaa yli 3000 kaloria miinuksella. pitänee pikkuhiljaa alkaa nostamaan sitä kaloreiden määrää tuosta 2000 tonne 3000-3500 paikkeille.

Muistahan sitte, että kulutus laskee sitä enemmän mitä enemmän kalorivajetta on, ja että kulutus myös laskee kun painat vähemmän...

Isot pojat ja naiset voi mun mielestä jättää dieetin alussa ekat 5 kiloa huomioimatta. Paskaa ja nesteitä ne kuitenkin on.

näyttääkö tää nyt paremmalta: p: 236g h: 182g r: 100g. nyt oon syöny päivässä 5 kertaa, noin 3 tunnin välein. onko tämmöinen ruokailuväli sopiva?

lisää kysymyksiä:

mistä johtuu että paino ei lähe tippumaan. lihakset erottuu jo huomattavasti paremmin, erityisesti vatsa- ja olkalihakset, mutta paino ei vain tipu.

edit: jostaki oon kuullu semmosta että kahvi edistää rasvan palamista. pitääkö tämä paikkansa?

Just joo. Miksei sitten samantien 20 tuntia aerobista... Kannattaa varmaan kokeilla vaihdella kalorimääriä niin kuitenkin, että viikossa tulee se sama tietty määrä kaloreita. Tuskinpa tuo 3500 kaloria miinuksella pitää paikkaan mutta jos se nyt on edes vähän suuntaa antava niin ihme olisi jos paino tippuisi. Tai ainakaan rasva palaisi, lihakset korkeintaan lähtee tuolla tyylillä.

Ja jos lihakset erottuvat hyvin niin miksi sitä vaakaa pitää tuijottaa. Ennemmin kannattaa katsoa peiliin, varsinkin jos ei ole menossa mihinkään tiettyyn painoluokkaan. Ja toistaalta, kannattaako sitä niin tiukaksi vetää itseään. Kun kuitenkin halutaan niitä haubereita kasvattaa niin kannattaa ottaa täysi hyöty kasvuiästä.

NGV sanoi:
Tai enemmän aerobista nimim. yli 10 tuntii aerobista tekevä dude dietillä.

aerobista tulee tällä hetkellä n. 15 tuntia viikossa. määrät on tippunut aika huomattavasti parin viime kuun aikana.

EDIT: onko noi kofeiinin edut minkälaiset? ku täällä sitä menee 1-1,5 litraa päivässä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom