Apteekin ostoslista

Multitabsia, Möllerin kalanmaksaöljyä, sitruunalla maustettua, ei maistu kalalle ja on halpaa, mankkua ja sinkkiä, siinäpä ostokset.
Kofutableteista en ole huomannut mitään hyötyä, menee yöunet vaan, jos ottaa klo 14 jälkeen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Apteekista irtoaa Pikasol niminen kalaöljy...varsin halpaa ja hyvät EPA ja DHA pitoisuudet.

Apteekista irtoaa Pikasol niminen kalaöljy...varsin halpaa ja hyvät EPA ja DHA pitoisuudet.

Näitä menee itsellänikin ja joskus Möller omega3 ihan pullosta. c-vitamiinit apteekista ja magnesiumeista halvin mitä oon löytänyt on pirkka magnesium.

Etenkin kalaöljyvalmisteissa tuntuu olevan huikeita eroja hinta-laatusuhteen kanssa.

Minkä hintaisia nuo halvimmat monivitamiinivalmisteet ovat apteekeissa?

Pikasolia menee täälläkin kalaöljykapseleina, vitamiinit Multivita Plus tai Bion 3 (tuossa on maitohappobakteerit mukana).

Minkä hintaisia nuo halvimmat monivitamiinivalmisteet ovat apteekeissa?

Solgar vm-75 ei varmasti ole halvin per tabletti mutta sieltä halvinmasta, jos verrataan hinta per sisältö. 180tbl maksoin hieman yli 60€ eli sillä saa 1/2 vuoden tabletit hintaan 30snt päivä.

Itse ainakin haen luontaistuote kaupasta twinlabin dailyone valmisteen ja siinä on mielestäni hyvät määrät joita hieman täydennän itse esim c-vitamiinilla. Miksi juuri apteekista eikä luontaistuote kaupasta? Miksi näin?
Ei mitään väliä, mut luontaistuotekaupastako saa halvemmalla esim. monivitamiinit? Vitamax hyvä?

Monivitamiini/Multivitamin

Suositeltava vuorokausiannos sisältää / Rekommenderad dygnsdos innehåller

A-vitamiini / A-vitamin 800 µg RE (100 %*)
D3-vitamiini / D3-vitamin 5 µg (100 %*)
E-vitamiini / E-vitamin 10 mg TE (100 %*)
C-vitamiini / C-vitamin 60 mg (100 %*)
B1-vitamiini / B1-vitamin 1,4 mg (100 %*)
B2 vitamiini / vitamin 1,6 mg (100 %*)
B3-vitamiini / B3-vitamin 18 mg (100 %*)
B6-vitamiini / B6-vitamin 2 mg (100 %*)
B12-vitamiini / B12-vitamin 1 µg (100 %*)
Pantoteenihappo / Pantotensyra 6 mg (100 %*)
Foolihappo / Folsyra 200 µg (100 %*)
D-biotiini / D-biotin 150 µg (100 %*)
Sinkki / Zink 15 mg (100 %*)
Kromi / Krom 40 µg (100 %*)

* vuorokautisen saannin vertailuarvosta / av referensvärdet för det dagliga intaget

Ainesosat / Ingredienser:

Inuliini/Inulin 36,1 %
Täyteaine / Fyllnadsmedel (E341)
Askorbiinihappo / Askorbinsyra 13,6 %
Tokoferoliasetaattivalmiste / Tokoferolacetatpreparat 6,4 %
Sinkkioksidi / Zinkoksid 4,0 %
Niasiini/Niasin 3,9 %
Kalsiumpantotenaatti / Kalciumpantotenat 1,4 %
Retinoliasetaattivalmiste / Retinolacetatpreparat 1,1 %
Paakkuuntumisenestoaineet / Klumpförebyggande medel (E551, E470b)
Pyridoksiinihydrokloridi / Pyridoxihydrokloridi 0,5 %
Kolekalsiferolivalmiste / Kolekalciferolpreparat 0,4 %
Tiamiininitraatti / Tiaminmononitrat 0,4 %
Riboflaviini / Riboflavin 0,3 %
Syanokobalamiini / Cyanokobalamin 0,2 %
Kromipikolinaatti / Krompikolinat 0,07 %
Kiinteyttämisaine / Förtjockningsmedel (E1201)
Foolihappo / Folsyra 0,04 %
D-biotiini / D-biotin 0,03 %

Ei sisällä laktoosia eikä gluteenia / Innehåller inte laktos eller gluten

Omega-3 kalaöljykapseli / Omega-3 fiskoljekapsel

Suositeltava vuorokausiannos sisältää / Rekommenderad dygnsdos innehåller

Omega 3-rasvahapot

- Eikosapentaeenihappo (EPA)
90 mg/vrk**
- Dokosaheksaeenihappo (DHA)
60 mg/vrk**

** ei vertailuarvoa / referensvärde saknas

Ainesosat / Ingredienser:

Kalaöljy / Fiskolja
69,9 %
Gelatiini / Gelatin
17,9 %
Sakeuttamisaine / Konsistensmedel (E422)

Hapettumisen estoaine / Antioxidationsmedel (E307)

Ei sisällä laktoosia eikä gluteenia / Innehåller inte laktos eller gluten

Nuille kapseleille tulis hintaa 0,96€/ päivässä. Eli 48 snt/ kapseli. Onko kalliita sisältää kummiskin paljon vitamiineja? ja tulee kätevästi joka kuukausi postiluukusta kotiin. Ei ainakaan lopu vitamiinit ja rasvahapot kesken..

Miksi juuri apteekista eikä luontaistuote kaupasta? Miksi näin?

Ei mitään väliä, mut luontaistuotekaupastako saa halvemmalla esim. monivitamiinit? Vitamax hyvä?

Mäkin ostan aina luontaistuotekaupasta/peruskaupasta. Apteekista vain noi kofeiinitabletit. On vaan jäänyt sellainen viilis, että luontaistuotekaupasta saa apoteekkia halvemmalla.

Lisäksi Manselassa kun asustelee, niin Kauppahallissa on vakkarimestani, sieltä saa joitakin käyttämiäni tuotteita normia edullisemmin. :haart:

Ja edit. Unohdin alkuperäisestä listastani B-vitskun, joka on Vitatabsin Mega B. Sitä päivittäin hermoston ja lihasten hyvinvointiin.

Mulla on käytössä multi-tabsit ja sen lisäksi Pirkka c-poretabletit.
Mä jo luulin, että olen ainoa, jolta löytyy Pirkkaa. Hyvin nekin toimii. :D

Itse ainakin haen luontaistuote kaupasta twinlabin dailyone valmisteen ja siinä on mielestäni hyvät määrät joita hieman täydennän itse esim c-vitamiinilla. Miksi juuri apteekista eikä luontaistuote kaupasta? Miksi näin?

Itsekin ostin juuri twinlabin daily one-purkin. Millä muulla kuin c-vitamiinilla olet täydentänyt? Mietin jos itsekin voisi nappailla jotain sen lisäksi vielä. Magnesiumia otan erikseen.

Originally posted by Pikkupapu
Mä jo luulin, että olen ainoa, jolta löytyy Pirkkaa. Hyvin nekin toimii.

Pirkan c-vitamiinit käytössä täälläkin. Muuten hyviä, mutta liukenevat tuhottoman hitaasti.

Itse asiaan. Apteekista tulee ostettua melko vähän tavaraa. Enimmäkseen ostokset luontaistuotekaupoista: magnesium- ja sinkki-tabletteja (joskus).
Päivittäistavarakaupasta monivitamiinitabletit, c-vitamiinit ja kalaöljykapselit.

Meikälläkin käytössä Twinlabsin daily one. Syklittelen rautaa sisältävän ja raudattoman version kanssa. Erikseen sitten vielä e-epa ja dha ja magnesium.

Cofi Tabseja 100kpl 3,99€ (Kuopion Yl. Op. apteekista)
Optium Nutritionin C-vitamiineja 1g/tabu, yks riittää päivässä, ~10€/purkki
Möllerin tuplia 2x päivässä, sisältää A-, D- ja E-vitamiinit, ~12€/purkki ihan ruokakaupastakin saa

Itsekin ostin juuri twinlabin daily one-purkin. Millä muulla kuin c-vitamiinilla olet täydentänyt? Mietin jos itsekin voisi nappailla jotain sen lisäksi vielä. Magnesiumia otan erikseen.

Siihen lisäksi nää perus magnesium, kalaöljyt ja ajoittain sinkkiä kromia ja seleeniä lisäksi illalla. C-vitamiinia otan ascorbiini jauheen muodossa joskus mutta yleensä pyrin ottamaan sen luonnollisesti eli ravinnon kautta esim tyrni. Kaiken tämän pohjana toimii vielä havupuu-uutejuoma jota otan aamulla ja illalla noin 1-2dl. Kyseinen tuote vastaa mulla antioksidantin saannista, vastustuskyvystä, aineenvaihdunnasta sekä yleisestä vireydestä.

Niin ja otitko rautaa sisältävän purkin? Jos et niin sitten oon ottanut vielä raudat erikseen.

Vaan ärsyttää välillä, kun hyvään tarkoitukseen siis aerobisen buustaamiseen menisi, niin joissain paikoissa ei myydä.. Tietenkin ymmärrän sen että jotkut nutipäät voivat käyttää niitä väärin ja tästä syntynyt tuo ikaraja meininki

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom