Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Ainoa miinus edelleen, ettei kaikki 32bit softat sovi tuohon. Suurin osa kyllä. Mutta tästä ei sovi OSX-käyttäjien sanoa sanaakaan, heillä kun Steve kertoo mitä he saavat käyttää.

Kiinnitin huomiota tuohon viimeiseen virkkeeseen. Voitko täsmentää mitä sillä tarkoitit?

Vistassa kaikki 32bit softat ei toimi, mutta me OSX-käyttäjät ei voida siitä marista koska meillä ei toimi edes Counter-strike, eli Steve kertoo mitä me voimme käyttää.

Ei vittu. Quick time ilmoitti päivityksistä, no eikun lataukseen (iTunes tuli muuten pakotetusti mukaan joutu uninstalloimaan erikseen). No 3 buutin jälkeen kone käynnistyy ja ilmoittaa että sinä se et enää tarvii CD/DVD asemaa:

"Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)"

Vau. Hyvä softapäivitys, suosittelen.

Ei vittu. Quick time ilmoitti päivityksistä, no eikun lataukseen (iTunes tuli muuten pakotetusti mukaan joutu uninstalloimaan erikseen). No 3 buutin jälkeen kone käynnistyy ja ilmoittaa että sinä se et enää tarvii CD/DVD asemaa:

"Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)"

Vau. Hyvä softapäivitys, suosittelen.

Ton CD/DVD-aseman saa toimimaan, kun rekisteristä etsit seuraavan kohdan:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Tuolta sitten deletoi kaikki UpperFilters ja LowerFilters arvot, mitä löytyy. Ehkä tarvii tämän jälkeen vielä buuttauksen...

Viikon päästä tulee uudet MacBookit! :dance2:

Viikon päästä tulee uudet MacBookit! :dance2:

Voikohan noihin uusiin vaihtaa enää akkua itse? Huhuavat uudesta yhdestä osasta työstetystä kotelosta, tuleeko siitä sitten airin tyyliin ihku ja sileä ja saumaton myös pohjasta? No, onneksi kellekään ei voi tulla koskaan vastaan tilannetta, jossa makkiin pitäisi vaihtaa akku.

Applelta odotellaan ensi viikolla uusia Macbook-kannettavia. Tuoreimpien huhujen mukaan lokakuun 14. päivänä julkaistavassa Macbookissa olisi Nvidian uusi Mcp7a-u -näytönohjain, jota pidetään Nvidian tehokkaimpana mobiilinäytönohjaimena.
Tietokonelehdessä kirjoittavat moista. Onko tuossa virhe vai tuleeko tuohon todellakin tehokkaampi näytönohjain kuin pro sarjaan? Pro sarjan hinnalle jäisi aika vähän perusteita, jos pitää paikkansa.

Voikohan noihin uusiin vaihtaa enää akkua itse? Huhuavat uudesta yhdestä osasta työstetystä kotelosta, tuleeko siitä sitten airin tyyliin ihku ja sileä ja saumaton myös pohjasta? No, onneksi kellekään ei voi tulla koskaan vastaan tilannetta, jossa makkiin pitäisi vaihtaa akku.
Aivan sama. Eipä ole koskaan tarvinnut akkua vaihtaa. Itse asiassa ei ole virtakaan päässyt koskaan reissussa loppumaan. Mun mielestä hyvä akkukesto on kannettavassa tietokoneessa tärkeämpi ominaisuus kuin mahdollisuus vaihtaa akkua itse. Toki ymmärrän, että monilla muilla tilanne on eri.
Mutta tuo huhuttu uusi runkorakenne olisi varmasti toteutuessaan erittäin jämäkkä. Sekään ei olis ihan huono juttu se.

Oli miten oli, niin tílaukseen lähtee silti.
Jep. Velipojalle MacBook ja mulle toivottavasti Mini. ;)

Saas nähdä pitääkö huhut noista nVidian näytönohjaimista paikkaansa. Eikös nVidian vehkeiden kanssa oo ollu vähän ongelmia viime aikoina?

Eikös nVidian vehkeiden kanssa oo ollu vähän ongelmia viime aikoina?

On ja nimenomaan laptop gpu:en kanssa:
http://www.engadget.com/2008/07/02/nvidia-says-significant-quantities-of-laptop-gpus-are-defectiv/

Tullut jo kohtuu kalliiksi ja tulossa ilmeisesti vieläkin kalliimmaksi:
http://arstechnica.com/news.ars/post/20080910-nvidia-sued-over-notebook-gpu-failures.html

Sitä en tiedä, että koskeeko tuo myös tätä uutta tulokasta vai onko siihen jo viat korjattu.

Aivan sama. Eipä ole koskaan tarvinnut akkua vaihtaa. Itse asiassa ei ole virtakaan päässyt koskaan reissussa loppumaan. Mun mielestä hyvä akkukesto on kannettavassa tietokoneessa tärkeämpi ominaisuus kuin mahdollisuus vaihtaa akkua itse. Toki ymmärrän, että monilla muilla tilanne on eri.

Eikös optimaalisin tilanne ole kova akkukesto ja silti vaihdettava akku?

Ei varmaan, kun on Mac-käyttäjästä kyse...? ;)

Eikös optimaalisin tilanne ole kova akkukesto ja silti vaihdettava akku?

Ei varmaan, kun on Mac-käyttäjästä kyse...? ;)

Yhtenäisen kuoren etu on se, että rakenteesta tulee jämäkkä ja paskankestävä, varsinkin jos kuori on vielä lentokonealumiinia kuten huhutaan. Tuollainen on hyvä juttu erityisesti kännyköissä, mutta ei siitä läppäreissäkään haittaa ole. Useimmat kannettavat ovat edelleen nitiseviä ja natisevia rimpuloita.

Vaihdettava akku tuntuu vähän tällaiselta näennäisominaisuudelta, jota tarvitsee oikeasti ne 0,42 prosenttia käyttäjistä, jotka reissaavat työkseen jossain Pohjois-Lapissa tai Saharan autiomaassa sähköverkon ulottumattomissa.

Tai mistä mä tiedän miten miten ihmiset koneitaan käyttää, ehkä vaihdettava akku on kova juttu. Itse en ole koskaan vaihtanut akkua mihinkään laitteeseen. Taannoisen läppärin kanssa kyllä irrottelin akkua silloin tällöin, kun masiina meni F-Securen asentamisen jälkeen välillä niin jumiin, että piti tehdä kylmäbuuttauksista kylmin eli akku irti, kun vehje ei reagoinut enää mihinkään.

Itse käytän läppäriä himassa jossa on pistorasioita. En tarvitse vaihdettavaa akkua.

Mites noihin Maceihin saa esim. ohjelmistoalan työkaluja ja kehitysympäristöjä? Esim. visual studio,carbide,borland,jcreator jne?

Mites noihin Maceihin saa esim. ohjelmistoalan työkaluja ja kehitysympäristöjä? Esim. visual studio,carbide,borland,jcreator jne?
Noista muista en tiedä, mutta OS X:lle on vähän paha mennä jotain Visual Studioa asentamaan. Mulla on iMacissa bootcampissa Windows XP, jonne oon sitten asentanu Visual Studion ja koodaan sillä siis ihan Windowsin puolelta. Javaa koodaan Eclipsellä ihan OS X:llä. Mun tietääkseni macilla voi koodata mitä tahansa kieltä paitsi Visual Basicia, koska se on Microsoftin ja mun tietääkseni MS ei ole vielä julkassut mitään Visual Studio for Mac -versiota. Korjatkaa toki viisaammat jos oon väärässä. Tarkemmin ajateltuna toi on itseasiassa aika mahdotonta, koska Visual Basicilla kuitenkin koodataan Windows-ohjelmia ja Macissa ei pysty .exe -tiedostoja avaamaan joten aika tyhjä arpa.

Yhtenäisen kuoren etu on se, että rakenteesta tulee jämäkkä ja paskankestävä, varsinkin jos kuori on vielä lentokonealumiinia kuten huhutaan. Tuollainen on hyvä juttu erityisesti kännyköissä, mutta ei siitä läppäreissäkään haittaa ole. Useimmat kannettavat ovat edelleen nitiseviä ja natisevia rimpuloita.

Vaihdettava akku tuntuu vähän tällaiselta näennäisominaisuudelta, jota tarvitsee oikeasti ne 0,42 prosenttia käyttäjistä, jotka reissaavat työkseen jossain Pohjois-Lapissa tai Saharan autiomaassa sähköverkon ulottumattomissa.

Tai mistä mä tiedän miten miten ihmiset koneitaan käyttää, ehkä vaihdettava akku on kova juttu. Itse en ole koskaan vaihtanut akkua mihinkään laitteeseen. Taannoisen läppärin kanssa kyllä irrottelin akkua silloin tällöin, kun masiina meni F-Securen asentamisen jälkeen välillä niin jumiin, että piti tehdä kylmäbuuttauksista kylmin eli akku irti, kun vehje ei reagoinut enää mihinkään.

En tiedä vaikuttaako juurikaan jämäkkyyteen esim. X300:n akku, joka on todella ohut ja leveä/pitkä ja lyödään pohjaan kiinni. Toki akku ei voi olla 100% tiiviistii rungossa kiinni tällä tavalla, ja itse akku elää hieman. Saattaa tuoda fiiliksen ettei koneen runko olisi vahva ja tukeva, vaikka näin onkin.

Paskan kertyminen on aika sivuseikka, kun akun kosketuspinnat on kuitenkin hyvin jemmassa eivätkä muutenkaan pienestä paskasta välitä.

Mutta kyllä, luonnollisesti yhtenäisestä saa kokonaisuutena kestävämmän paketin.

Mutta esim. itselläni on joskus tilanteita joissa tarvitaan 20-30 tuntia lähes yhtenäistä akkukestoa, jossa 20-30min latauspätkät eivät juuri tilannetta pelasta. Tällöin tuo vaihdettavuus on muita asioita tärkeämpi ominaisuus, luonnollisesti...

Back
Ylös Bottom