Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Ei kukaan järkevä ihminen voi sanoa Vistaa ylivoimaiseksi vaikka olisi kuinka paksut pc-lasit päässä. Aika huono provo.

Eipä voi XP:tä myöskään. Ihmetyttää vaan miten mä joudun jatkuvasti boottailemaan ja säätämään (työ)konettani. Kaatumisista puhumattakaan. Itsellä ei ole mielikuvaa, mutta kaippa ne muut tietää paremmin.

Ei kukaan järkevä ihminen voi sanoa Vistaa ylivoimaiseksi vaikka olisi kuinka paksut pc-lasit päässä.
No ei pitäisikään, jos tutkimusten mukaan kolmannes asentaa Vistan tilalle XP:n. Mun tutuilla ei taida muuten kellään olla Vistaa koneessaan. Kaikki, jotka ovat uusineet koneitaan viime aikoina, ovat asentaneet XP:n koneisiinsa. No, onneks kohta tulee Windows 7 ja maailma pelastuu.

Kyllä ja ei. Ekan kerran pitää säätää, jonka jälkeen koneesta tehdään image, joka hoitaa homman seuraaviin asennuksiin. Tämä säätö siis on ylläpidon hommia. Imageja on sitten työryhmittäin erilaisia....
Imageja imageitten perään ja ylläpito tekemään säätöä?
Kyse taisi olla siitä pitääkö winkkaria säätää - ei siitä kuka säädön tekee tai miten :)
Mutta kun tähän nyt mentiin niin ilmeisesti sinunkin mielestäsi sitä todellakin pitää säätää, koska säätöä varten tarvitaan erillinen osasto.

HC:lle; Lienee kaikille selvää että kone valitaan tarkoituksen mukaan. Nyt yritettiin vertailla säätämisen tarvetta niissä töissä joita voi molemmilla alustoilla tehdä luontevasti. Väite kuului ettei OSX:ää juurikaan täydy säätää tai näpelöidä jotta hommat saa tehtyä. Samaa ei voi sanoa winkkarista joka mielestäni osoitettiin.

Voit toki esittää vasta esimerkin jossa OSX:ää pitää säätää enemmän kuin winkkaria saman työn tekemiseksi.

Se, että OSX valitaan työhön johon ei löydy natiiveja ohjelmia on järjenköyhyyttä. Ja jos silloin pitää asentaa boot camp Winkkaria varten (joka vie 1-2 klikkausta) niin onko kyseessä OSX:n säätö vai itseasiassa winkkarin?

Se, että OSX valitaan työhön johon ei löydy natiiveja ohjelmia on järjenköyhyyttä. Ja jos silloin pitää asentaa boot camp Winkkaria varten (joka vie 1-2 klikkausta) niin onko kyseessä OSX:n säätö vai itseasiassa winkkarin?
On se vähän huvittavaa kun katselee toisella näytöllä Parallelssin päällä rullaavaa XP:tä, jossa palkissa vilkkuu secu-warningia ja klemmaria, kyllä sitä nyt vain pitää säätää, sori vain kaikki windows-käyttäjät. Ei se säätö tosin mitään ylitsepääsemätöntä ole, en siis sillä sano. Sen vaan huomaa sitten kun siirtyy OSX:ään, että mitä vittua, aika paljon sitä tulee tehtyä koneella kaikkea ihan turhaa windowsin oikkujen takia.

Ei kukaan järkevä ihminen voi sanoa Vistaa ylivoimaiseksi vaikka olisi kuinka paksut pc-lasit päässä. Aika huono provo.

Onko kukaan niin sanonut?:rolleyes:

Ja mikä tää hiirenkiihdytys juttu Macissä on, kun en ole moista huomannut? Mulla on hiiri toiminut tässä MacBookissa ihan samalla tavalla kuin Windowsissakin. Mitään epämiellyttävää hidastelua tai kiihdtyttelyä en ole huomannut.

iMacissä se hiiren kiihtyvyys on yksi perkele. Hermot meni heti. Kai siihenki tottuu mut ihme kun ketään siitä ei ole ennen kitissyt. Noh onneksi otin asian esille :)

Imageja imageitten perään ja ylläpito tekemään säätöä?
Kyse taisi olla siitä pitääkö winkkaria säätää - ei siitä kuka säädön tekee tai miten :)
Mutta kun tähän nyt mentiin niin ilmeisesti sinunkin mielestäsi sitä todellakin pitää säätää, koska säätöä varten tarvitaan erillinen osasto.

Mun on kauheen vaikee keksiä miten tää (tai mikään muukaan) järjestelmä pyörii ilman ylläpitoa. Sen tarkemmin yksityiskohtiin menemättä voisin sanoa, että meillä on aika pieni it-organisaatio koneiden määrään nähden.

Tuo Imagen tekeminen nyt ei hirveesti työllistä. Aika-ajoin mainituissa tapauksissa. Mäkissä ilmeisesti on kaikki mahdolliset ohjelmat mitä tarvitaan, joten mitään ei tartte säätää tai asentaa missään kohtaa? Hiukan epäilen.

Mä en vaan näe mitään kauheen pahaa tässä systeemissä. Koneet toimii ja hommat tulee hoidetuksi. Varmasti parempiakin on olemassa, mutta ei mäkkiin siirtyminen tekis musta työtöntä.

Täähän ei sitten peeceellä ihan noin vain onnistu. Tästä tuhat esimerkkiä tuolta tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerhosta tai tästä ketjusta.
Onnistuupas, MTM1977:n kone on koko ajan konfattu uusimmille peleille ilman mitään säätämistä.

Onnistuupas, MTM1977:n kone on koko ajan konfattu uusimmille peleille ilman mitään säätämistä.

No voi helvetti :lol2:

Kyllä, mun kone on kokoajan konffattu. Miksi? Siksi, että mä päivitän uusimmat ajurit aina kun niitä on saatavilla. Olisiko pakko? Ei. Miksi sitten teen niin? Koska pystyn siihen :D

edit:
ja kyllä mä sen voin myöntää, että ei mullakaan kaikki pelit toimi.
Tällä hetkellä päänvaivaa aiheuttaa S.T.A.L.K.E.R. joka ei tykkää joko Vistan 64bit versiosta, ATI:n 3870x2 näyttiksistä taikka siitä, että muistia on yli 2gb. Ainoa peli, jota en ole vielä saanut toimimaan Vista koneella (siis niistä peleistä, joita olen yrittänyt). Ekaa kertaa myös sellainen ongelma, että tuntuu tällä hetkellä olevan keinot vähissä. No, onpahan jotain mitä voi silloin tällöin yrittää fixailla, jos ei ole muuta tekemistä.

Huippua keskustelua taas. Kaikki näsäviisastelee toistensa kommenteilla kun joku erehtyy sanomaan jonkun asian vähääkän niin, että sen pystyy ymmärtämään väärin/väärinpäin. :D
Toki on monessa kommentissa kuitenkin totuudenperää ihan hyvin

Kyllä, mun kone on kokoajan konffattu. Miksi? Siksi, että mä päivitän uusimmat ajurit aina kun niitä on saatavilla. Olisiko pakko? Ei. Miksi sitten teen niin? Koska pystyn siihen :D
Eli tällä pystymiselläsi viittaat siihen, että aiheeseen liittyy jotain haasteita jota kaikki eivät osaa?
Mielestäni tuo on juuri sitä säätöä mistä keskusteltiin.

Mäkillä OSX päivittää ne ajurit puolestasi eikä sinun tarvitse edes tietää asiasta - saati "pystyä" tekemään sen suhteen jotain.

Tässä mielessä OSX ei varmasti ole sinulle vaihtoehto, koska enää et voisi ajureita päivitellä.
Ellet sitten ehtisi tekemään sitä juuri ennen automaattista päivitystä.

säätämisellä luultavasti tarkoitetaan seuraavia:

Ajurien päivitys. Ei välttämätöntä, jos konetta ei käytetä pelaamiseen. Ei myöskään mikään ongelma sille ryhmälle, joka konetta pelaamiseen käyttää.
Heh;)

Your point was?

Mähän sanoin, että ajureita pitää päivittää jos pelaa. Mä pelaan joten päivitän ja se ei ole mulle ongelma.

edit: Oksankohta. Minkälainen hymiö sinne pitää laittaa, että mäkistikin ymmärtää sen jonkinlaiseksi huumorintapaiseksi?

Olishan se nyt perseestä kun ei sais asennella aina uusinta directX-pakettia.
Ainiin, eihän sitä tarvi. Peeceellä lähtee peli pyöriin senkun tökkää levyn vaan sisään.
Vista tekee saumatonta yhteistyötä pelien kanssa.

Olishan se nyt perseestä kun ei sais asennella aina uusinta directX-pakettia.
Ainiin, eihän sitä tarvi. Peeceellä lähtee peli pyöriin senkun tökkää levyn vaan sisään.
Vista tekee saumatonta yhteistyötä pelien kanssa.

Pelit kyllä asentaa directX:n puuttuvat komponentit, jos tarvetta on ;)

On se vähän huvittavaa kun katselee toisella näytöllä Parallelssin päällä rullaavaa XP:tä, jossa palkissa vilkkuu secu-warningia ja klemmaria, kyllä sitä nyt vain pitää säätää, sori vain kaikki windows-käyttäjät. Ei se säätö tosin mitään ylitsepääsemätöntä ole, en siis sillä sano. Sen vaan huomaa sitten kun siirtyy OSX:ään, että mitä vittua, aika paljon sitä tulee tehtyä koneella kaikkea ihan turhaa windowsin oikkujen takia.

Tämän takia kotikäyttäjälle suosittelen lähes aina linuxia. Mäkkiä myös, jos ovat valmiita maksamaan turhasta. 99% näistä henkilöistä ei tee koneella muuta kuin hoitaa pankkiasiat, lukevat sähköpostit ja surffailevat satunaisesti verkossa. Mitään lisäarvoa ei 999€ läppäri tarjoa 499€ versioon verrattuna.

Eikä vilku klemmarit.

Kotikäyttäjä joka ei pelaa, ei käytä mitään ihmeellisiä ohjelmia, eikä omaa sen suurempaa tietotaitoa kompuuttereista pääsee todellakin helpommalla vaihtamalla käyttiksen linuxiin tai mäkkiin.

Back
Ylös Bottom