Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Olen importannut joitakin levyjä CD:iltä iTunesin kirjastoon. Levyn kannet kuitenkin puuttuu librarystä ja iTunes sanoo, että tarvin iTunes-tilin saadakseni kannet iTunesiin. Saako nuo kannet ilmaiseksi vai olisiko helpompaa/halvempaa skannata levyn kannet skannerilla ja nimeän kunkin tiedoston nimellä cover.jpg tai jotain?

Skannausta helpompaa olisi googlettaa ne kannet ja vetää copypastella sinne iTunesiin jos ei ole luottokorttia minkä kanssa tehdä tili. Jotenkin kikkailemalla sen tilin tosin saa tehtyä ilman korttiakin.

Tilin luominen onnistuu maksutta, ilman luottokorttia. En tähän ala ohjeita pasteemaan, googlaamalla löytyy tapa millä saat mm. kymmenen ilmaista ämppäriä iTunesista.
Aloita vaikka Apple ID:n luomisella.

Melkoinen osa Macin fanaattisimmista käyttäjistä pitää itseään vähän parempina ihmisinä jostain ihmeellisestä syystä.
Eikös tuo ole ihan luonnollista, koska melkoinen osa Windowsin ja Linuxin fanaattisimmista käyttäjistä pitää itseään vähän huonompina ihmisinä. Vai olikohan se niin, että hekin pitävät itseään parempina :)

Minä olen vähän siinä tilanteessa, että Macin kokeilematta jättäminen tuntuisi tyhmältä. Joten luultavasti Mac tulee vielä lähiaikoina hankittua. Jos Mac osoittautuu huonoksi, myyn sen pois ja siirryn takaisin Windowsiin tai Linuxiin. Ei se sen kummempaa ole. Jos taas Mac osoittautuu hyväksi, onnittelen itseäni hyvästä päätöksestä ja sen toteuttamisesta ja siten tunnen itseni paremmaksi ihmiseksi.

Jep. Ite olen ihan drag 'n' drop -meiningillä lisänny ne kannet, joita ei iTunes Storesta löydy. Tähän löytyy kuulemma valmiita hyviä skriptejä, jotka hakee kannet automaagisti Amazonista yms.
Ja tosiaan sen iTunes-tilin saa tehtyä ilman mitään luottokortteja.

Silti täällä jaksetaan tuoda aina esille sitä, kuinka halpa tuo mini on ja vastaavat pc:t on paljon kalliimpia. Oletko Mike ikinä käyttänyt Linuxia?

Näillä argumenteilla sitten vittuillaan windows-käyttäjille, jotka ei halua vaihtaa macciin. :david:
Ja sulla varmaan sitten oli kovatkin perusteet, miksi pitäisi vaihtaa Linuxiin. Anti tulla vain rohkeasti. Win ---> OSX löytyy kyllä perusteita, mutta löytyykö OSX --> Linux? Mitäs siinä on sitten parempaa ja fiksumpaa graafisella alalla toimivalle?

Ja sulla varmaan sitten oli kovatkin perusteet, miksi pitäisi vaihtaa Linuxiin. Anti tulla vain rohkeasti. Win ---> OSX löytyy kyllä perusteita, mutta löytyykö OSX --> Linux?
1. Hinta.
2. Joustavuus ja muokattavuus käyttäjän tarpeisiin.
3. Tietoturva.
4. Avoimuus.
5. Keskitetty ohjelmien asennus ja päivitys paketinhallintajärjestelmän kautta.

Tuossa nyt ensialkuun.

Mitäs siinä on sitten parempaa ja fiksumpaa graafisella alalla toimivalle?
Ei varmasti mitään tälle suurimmalle ja kauneimmalle alalle, mutta vastaavasti OSX:ssä ei ole mitään parempaa ja fiksumpaa Windowsiin verrattuna suurimmalle osalle näillä muilla aloilla toimiville.

Mjaaaahas!

Olis aika uusia konekalustoa ja edessä on Macintoshin(tm) osto.
Mielessä on MacBook Pro 15", 2.4ghz.

Jenkeissä näkyy jo olevan Back-To-School tarjous, osta Mac ja saat ipod Nanon tai ipod iTouchin kaupan päälle, samoin siihen voi vielä yhdistää tuon "osta samalla printteri"-tarjouksen jolloin saa 90€ printteristä takaisin.

Onko arvauksia tai tietoa, onkohan tämä tulossa saataville myös Suomen markkinoille tällainen tarjous?
Kovasti kiinnostaisi.

Samoin Verkkokauppa.comista sanoivat, että tuo 1799€ maksava Macbook Pro olisi poistumassa ja jäljelle jää vain se yli 2000€ maksava. Tietääkö kukaan onko totta tuo?

:dance2:

Suurin osa noista "muokattavista" asioista on tavalliselle käyttäjälle hyvinkin turhia, ja siten järjestelmä monimutkaistuu suotta.
3. Tietoturva.
Kerrotko vielä mikä siinä Linuxissa on niin turvallista OS X:ään verrattuna?
4. Avoimuus.
Ja tästäkään 99% käyttäjistä ei hyödy mitenkään.
Tämä kieltämättä on loistava ominaisuus Linux/BSD-järjestelmissä muihin verrattuna.

nimim. Yli 6 vuotta Linuxia ainoana käyttiksenä käyttänyt, pari kuukautta sitten OS X:ään siirtynyt ;)

Suurin osa noista "muokattavista" asioista on tavalliselle käyttäjälle hyvinkin turhia, ja siten järjestelmä monimutkaistuu suotta.
Suurin osa noista "muokattavista" asioista ei edes näy tavalliselle käyttäjälle mitenkään, jos ei halua. Toisaalta taas, jos käyttäjä haluaa muokata järjestelmää mieleisekseen, se kuitenkin onnistuu.

Kerrotko vielä mikä siinä Linuxissa on niin turvallista OS X:ään verrattuna?
Yhtä perusteltua, kun sanoa, että esimerkiksi OSX on turvallisempi kuin Vista, on sanoa, että Linux on turvallisempi kuin OSX. Tätä tukemaan voi kyllä esittää kuitenkin erinäisiä testejä, kuten järjestetty "hakkerointikilpailu", jossa OSX jäi peränpitäjäksi. Avoin lähdekoodi kuitenkin mahdollistaa myös Linux-järjestelmän täydellisen auditoinnin, joka esimerkiksi OSX:lle ei ole mahdollinen. Lisäksi useimmissa Linux-distroissa on valmiina mukana kehittyneitä tietoturvaominaisuuksia, kuten AppArmor.

Ja tästäkään 99% käyttäjistä ei hyödy mitenkään.
Taas näennäisesti 99% käyttäjistä ei hyödy, mutta avoimen lähdekoodin hyödyt on olemassa myös niille, joille se ei päällepäin näy. Vain avoimella lähdekoodilla voidaan esimerkiksi varmistaa se, että ohjelmissa ei ole takaportteja, joita erinäiset tahot voisivat käyttää hyödykseen.

1. Hinta.
3. Tietoturva.
4. Avoimuus.

Tuossa nyt ensialkuun.

Ei varmasti mitään tälle suurimmalle ja kauneimmalle alalle, mutta vastaavasti OSX:ssä ei ole mitään parempaa ja fiksumpaa Windowsiin verrattuna suurimmalle osalle näillä muilla aloilla toimiville.
1. OSX 129 euroa ja se menee noin kerran muutamaan vuoteen.
2. Eli anteeksi mitä? Miten muokkaan sen nyt sitten mun tarpeisiin paremmin kuin OSX jota EI tartte muokata mitenkään? Konkreettisesti, mitä siis muokkaan?
3. Onko OSX:ssä jotain ongelmia tuon suhteen?
4. Ketä kiinnostaa avoimuus? Miten se vaikuttaa käytännön tasolla mun työskentelyyn?
5. Ei mitään hajua mikä tuo on, joten kiinnostaa tietää.

Vain avoimella lähdekoodilla voidaan esimerkiksi varmistaa se, että ohjelmissa ei ole takaportteja, joita erinäiset tahot voisivat käyttää hyödykseen.
http://it.slashdot.org/article.pl?sid=08/05/13/1533212 sanoi:
Today, a critical security advisory has been released: a Debian packager modified the source code of OpenSSL back in 2006 so as to remove the seeding of OpenSSL random number generator, which in turns makes cryptographic key material generated on a Debian system guessable.
Eipä se avoimuus tuohonkaan auttanut, kun yli kaksi vuotta sai noinkin vakava bugi järjestelmässä olla.

1. OSX 129 euroa ja se menee noin kerran muutamaan vuoteen.
2. Eli anteeksi mitä? Miten muokkaan sen nyt sitten mun tarpeisiin paremmin kuin OSX jota EI tartte muokata mitenkään? Konkreettisesti, mitä siis muokkaan?
3. Onko OSX:ssä jotain ongelmia tuon suhteen?
4. Ketä kiinnostaa avoimuus? Miten se vaikuttaa käytännön tasolla mun työskentelyyn?
5. Ei mitään hajua mikä tuo on, joten kiinnostaa tietää.
1. Vertaa täysin ilmainen.
2. Kaiken voi aina tehdä paremmin ja asiat, jotka sopivat toisille eivät välttämättä sovi toisille.
3. Ei ehkä normaalikäytössä Sinulla, mutta käyttötarkoituksesta riippuen osalle käyttäjistä OSX:n normaalitasolla tarjoama tietoturva voi olla riittämätön.
4. Minua ainakin kiinnostaa ja hyvin monessa asiassa. Käytännön tasolla taas se ei välttämättä vaikuta juuri Sinun työskentelyyn mitenkään. Yleisesti minulla on ainakin tapana edellyttää avoimuutta myös muissa asioissakin kuin tietokoneohjelmissa.
5. Hyvä vastaus.

4. Minua ainakin kiinnostaa ja hyvin monessa asiassa. Käytännön tasolla taas se ei välttämättä vaikuta juuri Sinun työskentelyyn mitenkään. Yleisesti minulla on ainakin tapana edellyttää avoimuutta myös muissa asioissakin kuin tietokoneohjelmissa.
5. Hyvä vastaus.
4. Mua ei kiinnosta pätkääkään, uskon, että Applella on varsin pätevät jätkät duunissa.
5. Niin, kiinnostaa tietää mitä sillä tarkoitit, osaat varmaan lukeakin?

Eipä se avoimuus tuohonkaan auttanut, kun yli kaksi vuotta sai noinkin vakava bugi järjestelmässä olla.
Vastaavasti emme voi olla varmoja - onko esimerkiksi OSX:ssä vastaavia bugeja tälläkin hetkellä. Toisaalta emme myöskään voi olla varmoja, onko OSX:ssä käytettyihin salauksiin jätetty esimerkiksi takaportit tiedustelupalveluille.

Back
Ylös Bottom