Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Jep jep. Vastaava ja vastaava... Vaan kuinkas käy, kun kun se sama rauta laitetaan samankokoiseen pakettiin ja yritetään saada esimerkiksi myös virrankulutus ja meteli samalle tasolle? Ei näytä ainakaan noilta muutamilta kloonivalmistajilta onnistuvan. Siitä vaan itse kasaamaan. :D
Crimson sanoi:
Sori, mutta nyt mä putosin aivan totaalisesti kärryiltä. Ymmärsinkö oikein vai väitätkö mun jossain verranneen ton Muron tonnin pelikoneen rautaa Mac Pro:hon? Jos näin, suosittelen vahvasti menemään vaikka jonnekin kansalaisopiston kurssille, jossa opetetaan lukemaan.
Voithan sä tietty viilata pilkkua maailman ääriin asti, mutta itse halusit verrata vastaavia paketteja. Yhtäkkiä kuitenkin mukaan ilmestyy iMac, joka sitten onkin paljon parempi ja unohdetaan aluksi asetetut ehdot.

Taas välikommenttina:
Tää ketju on kyllä parhautta. Voi vaan ihmetellä kuinka tää ketju voi elää näin hyvin päivästä toiseen. Viimeisen viikon aikana paatuneimmatkin vihaajat on jopa harkinnut mäkin ostamista kotikoneeksi.
Ensin piti kuitenkin vertailla/epäillä/kyseenalaistaa näiden kahden kaveruksen eroja/ominaisuuksia/hintaa jne.
Tää on niin siistiä.
Jos ei löydy väiteltävää niin aletaan vängätä miten joku on sanonut jotain, miten toinen on ehkä ymmärtänyt sen, kommentoinut väärin tai jättänyt vahingossa kommentoimatta :)

Tässä oli tosiaan hetki, viime viikon lopulta tämän viikon alkuun saakka kun elettiin aika hyvässä sovussa täällä. Eilen tais taas räjähtää ja sama mesoaminen on taas käynnissä. :)

Pari viikkoa taas tunteet kuumina ja kohta ollaan taas siinä pisteessä kun jengi kyllästyy toisiinsa, aletaan käymään henkilökohtaisuuksiin, itse alan vihaamaan mäkkejä ja teitä mäkkimiehiä, ja nollaan jossain räkälässä 2 päivää putkeen kun vituttaa niin saatanasti.

kohta ollaan taas siinä pisteessä kun jengi kyllästyy toisiinsa, aletaan käymään henkilökohtaisuuksiin, itse alan vihaamaan mäkkejä ja teitä mäkkimiehiä, ja nollaan jossain räkälässä 2 päivää putkeen kun vituttaa niin saatanasti.

:hyvä: :kippis1:
Asiallista

Täytyiskö meidän järjestää jotkut kokoontumisajot.
Onhan tällä foorumilla ollut jos jonkinmoista miittiä tähänkin mennessä :)

Voithan sä tietty viilata pilkkua maailman ääriin asti, mutta itse halusit verrata vastaavia paketteja. Yhtäkkiä kuitenkin mukaan ilmestyy iMac, joka sitten onkin paljon parempi ja unohdetaan aluksi asetetut ehdot.
Hetkinen! Joku rupes taas vertailemaan "vastaavia" koneita (jälleen kerran). Jos ei mukaan saa ottaa iMaccia, niin mihin Macciin sitten pitäisi verrata? :D

Kuten montaa kertaa on todettu, itse kasaamalla saa halvemmalla "tehokkaamman" pöytäkoneen kuin iMac. Ei kai tätä kukaan ole kiistänytkään? Mutta tässä yhteydessä sanaa "Vastaava" on täysin turha käyttää.

Asiallista

Meinaatko sä, että mentäs johonkin ja PC miehet vetäs vähintään 100 metriä RJ-45:sta ympäri ämpäri ja Mac miehet langattomasti ja sitten kyräiltäs omissa nurkissamme toisiamme? :kippis1:

Asiallista

Kuulostaa hyvältä. Puhutaanko me tietokoneista siellä miitissä? Ei helvetti...

Meinaatko sä, että mentäs johonkin ja PC miehet vetäs vähintään 100 metriä RJ-45:sta ympäri ämpäri ja Mac miehet langattomasti ja sitten kyräiltäs omissa nurkissamme toisiamme? :kippis1:

:D:kippis1: heh

Ei saatana! Toi oli päivän paras! :kippis1:

Joo tottakai puhuttais. Sellainen väittelypaneeli.
Mäkistit toiselle puolelle pöytää ja wintoosailijat toiselle puolelle.
Sitten kaikki snörtit ja "coolit" (vitun ärsyttävä ilmaisu) tyypit vois esitellä virityksiään ja porukka vois testailla niitä.
Kunnon nörtteilyä. Vähän niinku pakkotoiston oma assembly :D
Ei helvetti mikä idea.
Illalla vois ratkoa lopullisen paremmuuden mäkin ja puuceen välillä vaikka värikuulasodassa.
Laitettais asiat halki poikki ja pinoon. Sen jälkeen tässä ketjussa ei väännettäis muuta kun tapahtuman jälkipuintia.

Nyt menee niin levottomaks että jatkan töitä ja poistun täältä takavasemmalle muutamaks tunniks. :piis:

Jouduttais kattomaan teidän hohtavia hopeisia omenoita koko ilta hämärässä, silmät tulloo kipiäks :(

apple-logo.jpg

Team Mac vs. Team PC
Pakkolaneilla otellaan kymmenessä eri lajissa, joista "mäkistit" päättää viisi ja pc-miehet sitten loput viisi. Lopuksi, jos ollaan vieläkin eri mieltä, niin voittaja ratkaistaan paintballissa.

Paintball sota ois jees. Omput vois taktikoida skypen ja iPhönen avulla langattomasti kun taas Murot vois viritellä ansoja vetämällä CAT -6 kaapelia pitkin lepikköä.

Ois kyllä kiva tyhjentää värikuulalipas jonkun näsäviisaan ompun selkään, ei käy kieltäminen. Se helpottais. :D

Paintball sota ois jees. Omput vois taktikoida skypen ja iPhönen avulla langattomasti kun taas Murot vois viritellä ansoja vetämällä CAT -6 kaapelia pitkin lepikköä.

Ois kyllä kiva tyhjentää värikuulalipas jonkun näsäviisaan ompun selkään, ei käy kieltäminen. Se helpottais. :D
Korjaus: iChatin.

Se ei ole silti apple eikä siinä ole OSX:ää.
Se oli vain vertauskuva eikä suoranainen rinnastus jos satuit huomaamaan.
Pointtini oli että rakentelemalla saa varmasti edukkaammin.

Parempi esimerkki on esimerkiksi talon rakentaminen. Itse hommaamalla ja tekemällä saa varmasti halvemmalla vaikka tekis samoista komponenteista.
Tämäkin vain vertauskuva. Ei suoranainen vertaus.

Edit: ja ei ne applet nyt niiiiiin paljon kalliimpia ole. Toiset haluaa kuitenkin maksaa laadusta ja valmiista paketista.
Kenenkää ei ole sellaista kuitenkaan pakko ostaa. Itsekin voi ropata jotain.

Ihan vaan mielenkiinnosta, että miksi se itse tehty on sun mielestä huonompi?
Siksikö, kun siinä ei ole omenaa kyljessä?
Muuttuuko ne komponentit jotenkin maagisesti paremmiksi, kun ne pakataan omenalaatikkoon?

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta...

Se ei ole silti apple eikä siinä ole OSX:ää.
Se oli vain vertauskuva eikä suoranainen rinnastus jos satuit huomaamaan.
Pointtini oli että rakentelemalla saa varmasti edukkaammin.

Parempi esimerkki on esimerkiksi talon rakentaminen. Itse hommaamalla ja tekemällä saa varmasti halvemmalla vaikka tekis samoista komponenteista.

Edit: ja ei ne applet nyt niiiiiin paljon kalliimpia ole. Toiset haluaa kuitenkin maksaa laadusta ja valmiista paketista.
Kenenkää ei ole sellaista kuitenkaan pakko ostaa. Itsekin voi ropata jotain.
Muuttuuko ne komponentit jotenkin maagisesti paremmiksi, kun ne pakataan omenalaatikkoon?
Kyllähän ite rakentamalla voi saada vaikka yhtä hyvän talon ku esimerkiksi Kastellin valmispaketti. Se vaan vaatii hieman enemmän aikaa ja perehtymistä.

Eivät ne muutu, ihan yhtä hyviä ne varmasti ovat raudan puolesta. Mutta kun siihen ei edelleenkään saa sitä OSX:ää, korkeintaan välttävästi toimivat hackintoshit erikseen. Minulle on aivan sama että onko koneen kyljessä Dellin, Applen vaiko HP:n logo kunhan siinä hyrrää OSX.

Viimeisen viikon aikana paatuneimmatkin vihaajat on jopa harkinnut mäkin ostamista kotikoneeksi.
Ensin piti kuitenkin vertailla/epäillä/kyseenalaistaa näiden kahden kaveruksen eroja/ominaisuuksia/hintaa jne.

Olen jo alusta alkaen suunnittellut macin ostoa, kuten ekoista posteita näkee. Tosin pelkään pahoin jos sen ostan tuleeko munstakin kamala deuche bag.

Kyllähän ite rakentamalla voi saada vaikka yhtä hyvän talon ku esimerkiksi Kastellin valmispaketti. Se vaan vaatii enemmän hieman aikaa ja perehtymistä.

Itse tekemällä saan PAREMMAN samaan hintaan. Fakta. Tietysti joku näiden asioiden kanssa enemmän käsi saa todennäköisemmin taas paskaa aikaiseksi itse tekemällä.

Itse tekemällä saan PAREMMAN samaan hintaan. Fakta. Tietysti joku näiden asioiden kanssa enemmän käsi saa todennäköisemmin taas paskaa aikaiseksi itse tekemällä.

Tee itse sitten parempi. Voidaan kellottaa sitten vaikka photoshoppia ja katsoa kuinka paljon nopeampi se on.
Tai paremminkin vois tehdä sillä jonkun 4 sivun esitteen kuvankäsittelyineen ja grafiikoineen ja katsoa kuinka nopeasti se onnistuu.
Näkis vähän sitä workflow:n osuutta työskentelynopeuteen osx vrt windows
Mä en ainakaan pysty tekemään vastaavaa tai parempaa pakettia. Ehkä niitä hackintoshin tekemiseen ohjeita jostain löytyis, jotta sais osx:än pyöriin, mutta en tiedä onko se sen arvoista.

Back
Ylös Bottom