Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

No juku sentään. Tuskin nyt kukaan mihinkään 5v vanhaan romukasaan ole VISTAa laittamassakaan. Yleensä se otetaan käyttöön uuden koneen myötä. Nää jotka periaatteen takia ei päivitä sitä 150MHz pentiumiaan voi käyttää vaikka Linuxia.

Yleensä se otetaan käyttöön uuden koneen myötä.

Kesäkuun 30. päivästä lähtien se otetaan käyttöön pakotettuna, koska jälleenmyyjät eivät tuon päivän jälkeen saa myydä XP:tä (tai olihan siellä MS:n ja mm. Dellin välisissä sopimuksissa porsaanreikä, joka sallii downgraden; asiakkaat huokaavat helpottuneena...).

XP downgrade pitäisi onnistua. Työpikalle ei haluttais ottaa VISTAa ainakaan tän vuoden aikana. XP toimii sen verran vakaasti.

Tulis jo se uus winukka, vois hyppästä kokonaan VISTAn yli duunissa.

Siinäpä se, Windows-versiot ovat lapsenkengissä vielä 18 kk tuotteen julkaisun jälkeen. XP alkoi SP2:n julkaisun jälkeen olla käyttöjärjestelmä, mutta melkein kolme vuotta siinä meni.

ja minkäslainen operaatio on työmäärällisesti osx:n päivittäminen vs xp -> vista.

vista ainakin kuulema kirjoitettiin ihan alusta asti uusiksi, osx:ässä homma on pulikoiden päivittelyä.

Apple Mac OS X 10.0 julkaistiin lopulta maaliskuussa 2001, vieläkin keskeneräisenä. Monen mielestä ensimmäinen Mac OS X 10.0 olikin vain hyvin tehty beta, ei valmis versio. Ensimmäinen kunnollisena pidetty Mac OS X -versio, 10.1, sisälsi tärkeitä ominaisuuksia, kuten CD-levyjen kirjoitus- ja DVD-levyjen toistomahdollisuuden. Mac OS X 10.1 julkaistiin syyskuussa 2001. Mac OS X 10.0 -käyttäjille 10.1-päivitys oli ilmainen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X

Uusin Perian on asennettuna, ja tuota mkv:tä katson vlc:llä.
Oliskohan nyt jotain muuta vialla?
Itse olen katsonut minillä ja VLC:llä 720P Lostit viimeiset puoli vuotta ilman mitään ongelmia (1.8Ghz prossu & GMA950 näyttis).

Onko se video paikallisella levyllä vai jossain toisella koneella kotiverkossa? Jos on niin huomaa ettet voi (wlanilla) suoraan "katsoa" verkkojaosta vaan se pitää streamata niin ei nyi.

Itse olen katsonut minillä ja VLC:llä 720P Lostit viimeiset puoli vuotta ilman mitään ongelmia (1.8Ghz prossu & GMA950 näyttis).

Onko se video paikallisella levyllä vai jossain toisella koneella kotiverkossa? Jos on niin huomaa ettet voi (wlanilla) suoraan "katsoa" verkkojaosta vaan se pitää streamata niin ei nyi.
Tämän koneen kiintolevyllä oli, eli siitä ei pitäisi olla kiinni.

Miksei voisi suoraan katsoa? Eihän tuossa toisen koneen kovolta katsomisessa ole mitään ongelmaa. Lähes päivittäin tulee katsottua pöytäkoneen kovolla olevia filmejä wlanin yli mpc:llä. Tyypillisesti yksi 720p reson jakso sarjasta vie n. 1 gigan tilaa. Sen siirtäminen jakson kestävässä 42 minuutissa ei ole nykyään wlanille minkäänlainen ongelma.

Mikäs olis tän viikon mehevä väittelyn aihe?
En ole ehtinyt lukea vielä mitään uusia uutisia mäkille ta wintoosalle.
Toki vanhojenkin pohjalta keksis vaikka mitä.

Miksei voisi suoraan katsoa? Eihän tuossa toisen koneen kovolta katsomisessa ole mitään ongelmaa. Lähes päivittäin tulee katsottua pöytäkoneen kovolla olevia filmejä wlanin yli mpc:llä. Tyypillisesti yksi 720p reson jakso sarjasta vie n. 1 gigan tilaa. Sen siirtäminen jakson kestävässä 42 minuutissa ei ole nykyään wlanille minkäänlainen ongelma.
Eihän se olekkaan. 42 minuutissa siirtyy koko leffa moneen kertaan muttei välttämättä vakiolla bitratella - siksi nykivä playback. Ei ollut ap:llä tästä kyse mutta jos jollain on vastaavia ongelmia niin voi kokeilla terminaaliin:

sudo sysctl -w net.inet.tcp.delayed_ack=0

Eli ottaa tcp/ip-pinon viivästetty vahvistus pois käytöstä. Tuo "ominaisuus" taisi tulla 10.5.2:n myötä vaikka tarkoitus oli optimoida maksimi throughputtia niin tietyissä tilanteissa käy päinvastoin (esim. leffoja katsellessa). Eli alkujaan homma toimi niin, että kuittaus-paketti lähetettiin välittömästi kun dataa oli saatu ja siihen "tuhlattiin" kokonainen IP-paketti. Viivästetty kuittaus lähetetään vasta kun muutakin tavaraa on lähdössä takaisin ja ack tungetaan samaan läjään (=ei tuhlata paketteja). Tietyissä olosuhteissa timeout kasvaa vaan niin pitkäksi että lähettäjä tulkitsee ettei data mennyt perille ja lähettää sen uudelleen. Hieno idea mutta muttei sovellu kaikkialle.

Mikäs pyhiinvaellusrituaali tuolla käytiin? Onko Jeesus palannut?
Ei vaan oivallisen brändin omaava yritys avasi ison liikkeen. Ei toimi Windows puolella, eikä se mikään ihme olekaan. Windowsissa ei ole mitään seksikästä, vaan se on vitun tylsä. Applessa on munaa ja seksikkyyttä sekä upea design. Mutta eipä näitä tämän luokan brändin omaavia firmoja kauheasti maailmassa ole, joten Apple on tässä tapauksessa ainutlaatuinen alallaan.

Ei vaan oivallisen brändin omaava yritys avasi ison liikkeen. Ei toimi Windows puolella, eikä se mikään ihme olekaan. Windowsissa ei ole mitään seksikästä, vaan se on vitun tylsä. Applessa on munaa ja seksikkyyttä sekä upea design. Mutta eipä näitä tämän luokan brändin omaavia firmoja kauheasti maailmassa ole, joten Apple on tässä tapauksessa ainutlaatuinen alallaan.

:lol2:

Limp duck jatkaa todella kattavaa antia tähän ketjuun, olisiko sun aika olla jo hiljaa? Argumentoi joskus edes järkevästi.

Minä taas annoin vain selitystä sille, miksi tuo mesta oli täynnä ihmisiä, en mene sanomaan, että itse olisin Applen paita päällä tuolla. Ja Apple voi ollakin merkkinä ns. elämäntapa joillekin, enkä ihmettele, onhan se aika freesi ja mukava.

Limp duck, jatkossa sun viestit poistetaan jo sulta ei ala tulemaan jotain järkevää tähän ketjuun. Lasten tasolla liikkuva apinointi ei ole tarpeellista enää, olet harrastanut sitä jo sadan sivun verran.

Back
Ylös Bottom