Nyt on näpelöity MBP:tä noin kuukausi. Winukkaa (XP kohta uudempi toivottavasti) käytetään töissä. Onhan tämä Leopardi melko erilainen käyttis vs. win-käyttis. Kummassakin on puolensa. Työkonen nyt vetää vimesiään (lue tarvitsee win-uudelleen asennuksen) vaikka siihen ei olla lisäilty mitään turhia ohjelmia tämän kolmen vuoden aikan. Vanhaan kotikoneeseen olen asentanut winukan uudestaan pari kertaa ja johta on taas uudellenasennus edessä. Vanhan kone jää kakkoskoneeksi. Parin kolmenvuoden jälkneen sitten nähdään, kuinka Mac alkaa ajansaatossa hyytymään. Kuulemma ei pitäisi.
Macissä pienenä miinuksena voisi pitää sitä, että joitain ohjelmia, jotka olisi kuitenkin käytännöllisiä, ei saa mac-versiona. Tai jotkin nettihärpäkkeet ei ihan niin toimi kuin pitäisi.
Laatu on ollut hyvä. Ts mitään vikaa missään ei ole ollut. Noh, kestävyys nyt näkyy sitten 3-5 vuoden päästä :D eli rivien välistä voi lukea etten usein vaihda konetta.
Mukana tullut softapaketti on hyvä. Peruskäytössä sillä pärjää mainiosti. Iwork pelittää hyvin ainakin kotikäytössä. Tukeen olen kerran joutunut turvautumaan, mutta silloin syy oli näppiksen ja tuolin selkänojan välissä :D
Alkuun arvelutti lähinnä noi liitännät, akun vaihto jne. niitä kun painotettiin monessa testissä. Mutta: Ikinä en ole läppärissäni tarvinut kahta usb-paikkaa enempää. Tietsikan saa töllöön kiinni niikuin haluan. Edellisestä koneesta en irroittanut akkua muutakuin silloin kun se meni niin jukeliin ettei se sammunut mistään napista (sittemmin salpa hajosi ja nyt siinä on akku jota ei saa millään irti).
Mulle tämä on passeli vehe, harrastan kuvausta, nettiseikkailuja ja vähän rämpytän jotain kitarantapaista. Jos pelejä haluaa hakata tai viritellä konetta, niin kyllä silloin on joku muu valinta varmaan parempi:D