Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin olen itsekin huomannut, koska esim kahviloissa on ihan järjestäen enemmän Macceja ainakin stadissa. Mikähän siinä ylipäätänsä on, koska siinä se pc:kin kulkee messissä kuin Macci?

Ehkä joku elämäntapaan liittyvä juttu, näin kuvittelisin. Itse en läppäriä hirveänä ole ikinä jaksanut raahata mukana, luurilla hoituu tarvittavat. Työjutut tietysti erikseen.

Onhan se nyt perseestä ottaa se pc-läppäri sieltä laukusta ja antaa raksuttaa monta minuuttia ennenku sitä pystyy oikeesti kivuttomasti käyttään. Ja sitten akku kestää sen tunnin.

Halvalla ei saa kovin hyvää, edes pc-koneissa. Tai ainakin jostain tingitään, jos esim. 500€ laittaa läppäriin

Onhan se PC niiiiin junttia, ettei kyllä kehtaisi PC:tä ottaa esille missään julkisella paikalla. Ihmisethän pitää semmosta ihan köyhänä ja sivistymättömänä. Vähän sama jos kaivaisit nenää kuppilassa.:)

Jos joskus menisin kahvilaan, ja tarvisin jostain ihmeen syystä vielä läppärinkin mukaan ni mun helmiäisvalkoinen Samsungin miniläppäri menis varmaan mäkistä. Ehkä sais hörppiä kahvinsa ihan rauhassa ilman että trenditietoiset miehet tuijaus pahasti. Tossa on kaikki tarvittava ja hintakin oli uutena alle 400e. Akukkin kestää vaan sen 6-7 tuntia. Mikäs sen halvimman kahvilamäkin hinta olikaan?

Ai nii tossa on Xp, unohtakaa.

Jos joskus menisin kahvilaan, ja tarvisin jostain ihmeen syystä vielä läppärinkin mukaan ni mun helmiäisvalkoinen Samsungin miniläppäri menis varmaan mäkistä. Ehkä sais hörppiä kahvinsa ihan rauhassa ilman että trenditietoiset miehet tuijaus pahasti. Tossa on kaikki tarvittava ja hintakin oli uutena alle 400e. Akukkin kestää vaan sen 6-7 tuntia. Mikäs sen halvimman kahvilamäkin hinta olikaan?

Ai nii tossa on Xp, unohtakaa.

Ehkä Essolle voisin PC:n ottaa, mutta silloinkin istuutuisin mahdollisimman syrjäiseen kulmaan, piiloon mahdollisilta paheksuvita katseilta. Trendikahvilassa istuisin mielummin munasillaan kuin kaivaisin PC:n esille.:lol2:

No, mä raahaan työkonetta kodin ja toimiston välillä, mutta toi kotikäytössä oleva kone viettää suurimman osan ajasta tuossa työpöydällä, joten se ei ole kriteeri ;)

13" tai 15" MBP on harkinnassa ja PC puolelta tosiaan muutama Asuksen malli.
Sony Vaiosta taitaa joutua maksamaan aika paljon enemmän verrattuna Asukseen, jos haluaa samanlaista suorituskykyä. Tuo ainakin pikaisella vertauksella.

Mäkki noista tosin tulee kalleimmaksi jokatapauksessa, kun kuitenkin tulee jonkin verran kiinnitettyä spekseihinkin huomiota, vaikka mäkin kanssa ei kuulemma tartte ;)

No, pitää mietiskellä rauhassa ja tutkiskella erivaihtoehtoja. Ei mulla hankinnan kanssa kuitenkaan kiire ole, lähitulevaisuudessa vaan laitan tuon nykyisen kotiläppärin "eläkkeelle", eli menee käyttöön muualle. Sen jälkeen pitää sitten hommailla itselle uusi, kun tätä duunikonetta ei viitsi omiin juttuihin käyttää.

Bootcamp on OSX:ssä kaiketi sisäänrakennettu ominaisuus? Mä kun tulen jokatapauksessa tarvitsemaan silloin tällöin myös sitä windozea, vaikka olisikin mäkki käytössä...

Bootcamp on joo vakiona, turhin ominaisuus ikinä, koska kukaan tervejärkinen ei Windowsia laita Macciin :D

En mä ole koskaan itseäni tervejärkiseksi väittänytkään :D
Ei vaan, mulla on jotain vanhoja pelejä yms. joita varmaan silloin tällöin tulee väännettyä ja ne ei taida OSX:ssä pyöriä.

Mites muuten mahtaa olla toi opiskelija-alennus?
Mitä sen saamiseksi vaaditaan?
Mähän olen tällä hetkellä aikuisopiskelija, joten mahtaisinko saada jotain alennusta mäkistä?

edit:
Niin ja jos mäkin tilaa niin onko jotain "pakollista" eli erittäin hyödyllistä softaa, jota kannattaa tilata heti valmiiksi asennettuna vai onko kaikki tarvittava mukana?

edit2:
toi opiskelija-alennus löytyikin sivuilta. Kyllä mun pitäis se saada, kun saan opiskelijakortinkin halutessani.

Itselleni tyypilliseen tapaan, en jaksanut kovin kauan miettiä :D

Nyt on sitten MBP tilauksessa...

Näin olen itsekin huomannut, koska esim kahviloissa on ihan järjestäen enemmän Macceja ainakin stadissa. Mikähän siinä ylipäätänsä on, koska siinä se pc:kin kulkee messissä kuin Macci?

PC jampat on varmaan töissä. Työttömillä Apple ukoilla on aikaa juoda lattea.

Ehheh :hyper::dance:

Bootcamp on joo vakiona, turhin ominaisuus ikinä, koska kukaan tervejärkinen ei Windowsia laita Macciin :D
Miten jaksat laukoo koko ajan näin idioottimaista kamaa? Vaikka onkin hymiöö kehis... Kaikki softat ei vaan toimi mäkis mitä töissä saattaa tarvita. Ja perus hehkutukset loppuun: ite ostin kaks viikkoo sitten ekan mbp:n(15") ja aivan mahtava pelihän tää on, varsinkin trackpad, osx ja akkukesto on timanttista kamaa. Ei tarvi enään tulevien koneiden kanssa miettiä et mikähän merkki se olis seuraavaks.

Joo itelläki Windows asennettuna muutaman softan takia. Vitutus on kyllä mahtava kun tuolla puolen käy, on päivitystä jos jonkinmoista ja pop-uppia pukkaa, käyttämättömistä pikakuvakkeista ja millon mistäkin. Kerran buuttasin julkisella paikalla wintoussiin, toivottavasti kukaan ei nähnyt, hävettäs muuten. Parhaani mukaan yritin kääntää näytön nurkkaan päin ja vilautella vaan omppulogoa :nolo:

Sinäkin brutukseni. Voi että, näin se apple-vimma vie hyviä miehiä. No ei vais, toivotaan että oli oikea valinta.

On mulla työkoneena silti tämä Lenovo ;)

On mulla työkoneena silti tämä Lenovo ;)

Käytössä on siis vielä oikeakin tietokone ylihintaisen lelun lisäksi. On tuolla Lenovolla ja Applella kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä laadussa ja käytettävyydessä Lenovon hyväksi. Tuossa omassa T500:ssa akku kestää yhä yhtä pitkään kuin keväällä sen ostaessani. Mbp:ssa oli jo tuossa iässä tippunut 20-30% kapasiteetista. Kone ei ole vielä myöskään kaatunut kertaakaan, hidastumista ei ole havaittavissa, rekisteriä ei ole tarvinnut puhdistaa eikä viruksentorjunnasta välittää asennuksen jälkeen. Mutta kaippa minä en vain osaa.

Ei kait siinä sen kummempia miettimisiä tarvi, MBP vaan ehottomasti. Kuinka isoa oot ajatellu? Ite suosittelen ehottomasti 13". Sitten jos tarviit isompaa näyttöä niin ulkonen vaan sinne kämpille. 15" hinnalla saat 13" koneen muuten samoilla komponenteilla, paitsi muutaman sata mhz pienemmällä prossulla, ja siihen sitten päälle 22-24" ulkonen näyttö, hiiri/näppis ym. härpäkkeet mitä nyt vaan mahollisesti tarviikaan.

Jaa siinä 13" mallissako on nykyään erillinen näytönohjain? Ennen oli vain integroitu, joka jäi tehoissa 1/5 erillisestä. Asialla on merkitystä, jos koneella aikoo pelata tai käsitellä kuvia.

Jaa siinä 13" mallissako on nykyään erillinen näytönohjain? Ennen oli vain integroitu, joka jäi tehoissa 1/5 erillisestä. Asialla on merkitystä, jos koneella aikoo pelata tai käsitellä kuvia.

Juu, otin 15" juurikin siksi, että sain siihen myös sen paremman näyttiksen. Niin ja tehokkaamman prossunkin. 13" versioon ei sitä parempaa näyttistä saa.

edit:
niin ja tosiaan tämä Lenovo mulla on nimenomaan työkone ja toi tuleva mbp on sitten nimenomaan lelu, eli tarkoitettu kaikkeen "ei työkäyttöön" :D

Käytössä on siis vielä oikeakin tietokone ylihintaisen lelun lisäksi. On tuolla Lenovolla ja Applella kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä laadussa ja käytettävyydessä Lenovon hyväksi.
Mikäs tuossa Lenovon käytettävyydessä on niin erinomaista? Nänni? Vista? Kaikki tehtaalla valmiiksi asennetut kivat pikkuohjelmat?:D

Vaikka mulle tuleekin nyt myös mäkki, niin en mä tätä Lenovoa ala haukkua. Tämä on mun työhön aivan loistava kone.

Toi mäkki on toivottavasti loistava kone opiskeluun ja muuhun omaan käyttöön :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom