Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Muistinkortinlukija läppärissä on kyllä lolled. Mulla on läppärissä hirvee härdelli ainakin 67 (ehkä jopa enemmän) eri muistikortin lukijaa, koskaan ole moista tarvinnu. Kuvathan ladataan koneelle laittamalla Usbi-piuha kamerasta koneeseen? :D

Tuliko se integroitu 3g, josta oikeasti olisi jotain iloa?

Muistikortinlukijasta on kyllä kovasti iloa, oli se sitten kiinteä tai usb-paikkaan laitettava. Ainakin omissa kameroissani kuvat siirtyvät moninkertaisella nopeudella muistikortinlukijalla verrattuna kamerasta koneeseen menevään piuhaan.
Kannettavien päivityksissä mentiin jossain sentään oikeaan suuntaan, eli tuo muistikortinlukija ja firewiren palautus myös macbookeihin. En tosin ymmärrä, miksi unibody macbookit piti nimetä pro koneiksi. Matta näyttöä eivät saaneet vieläkään aikaiseksi ja akutkin muuttuivat kiinteiksi. Riittää siis huolloilla töitä jatkossa, kun vaihtelevat akkuja hyvään hintaan. 10.6 on näemmä sitten halpa, toivottavasti ottavat hinnasta oppia myös Ms:llä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Matta näyttöä eivät saaneet vieläkään aikaiseksi ja akutkin muuttuivat kiinteiksi.

Tuossa on kyllä kaksi asiaa, joista kitisemistä en jaksa ymmärtää. Itellä on ulkoinen mattanäyttö ja läppärissä (reilu vuoden ikäinen MacBook) kiiltävä näyttö. En oo vielä osannu päättää kumpi noista on parempi. Molemmilla on puolensa.
Ja sitten noista akuista. Miten porukka oikeen käyttää läppäreitään, jos pitää itse akkuja vaihdella??? Muutaman läppärin olen omistanut tähän mennessä, eikä ole kertaakaan edes käynyt mielessä akun vaihtamien!

Akkujuttu on kyllä huippu, naurattaa aina. Samat naamat jotka asiasta valittaa, eivät koskaan vaihda itsekään akkua. Toki omien sanojensa mukaan vaihtavat sitä 10min välein ja koneen tarkoitus on vain akunvaihto.

Aikaisemmin LG:n läppärissä olis voinut vaihdella akkua ja oli mulla ylimääräinenkin, vittu ikinä vaihtanut. Joku voi toki tarttea vaihtaa kokoajan, mutta sitten ostaa semmoisen, jossa voi vaihtaa.

Imo se on vain niin naurettavaa että pitää lähettää läppäri huoltoon jos tarvii hankkia uusi akku? Kyllä vuoden-pari päästä akku alkaa olla jo aika finaalissa varsinkin maceissa. Hinta tietenkin pompsahtaa varmaan kiitettävästi, mut ei se ole tyhmää pyytää vaan...

PS. Katoin tossa madventuresia(viimeisin jakso) ja niillä näkyi olevan macbook pro käytössä...

Normikäytössä tuosta kiinteestä akusta tuskin mitään haittaa on, päinvastoin rakenne on parempi näin. Mutta sitten voi olla tapauksia jossa tarvitaan pidempää reissua varten jo vara-akku matkaan, siinä joutuu omenamies ottamaan 2 macbookia mukaansa jos ei yhden akun lataus riitä tarpeisiin. No tämähän ei ole ongelma - suurimmalla osalla ompuista on kuitenkin vähintään pari eriväristä macbookia kotonaan. Tai jos se akku nyt sattus leviimään, oishan se kenties vähän helpompi laittaa uusi akku paikalleen kun viedä koko kone huoltoon sen takia.

Mikäs on nyt uuden macbookin hinta? Ilman näitä opiskelijan alennuksia?

Kyllä vuoden-pari päästä akku alkaa olla jo aika finaalissa varsinkin maceissa.

No ei todellakaan ala. Mulla on yksi 5v vanha G4 iBook, jossa siinäkin kestää vielä hyvin akku useamman tunnin normikäytössä. Ja akku on ihan alkuperäinen koneen mukana tullut.

Ihan paskapuhetta, että kun uuden Macin ostat, niin vuoden päästä on akku finaalissa. Todennäköisesti ehdit vaihtaa sen koneen uudempaan malliin, ennen kuin akku pitää vaihtaa.

No ei todellakaan ala. Mulla on yksi 5v vanha G4 iBook, jossa siinäkin kestää vielä hyvin akku useamman tunnin normikäytössä. Ja akku on ihan alkuperäinen koneen mukana tullut.

Ihan paskapuhetta, että kun uuden Macin ostat, niin vuoden päästä on akku finaalissa. Todennäköisesti ehdit vaihtaa sen koneen uudempaan malliin, ennen kuin akku pitää vaihtaa.

Tuo on totta, jos vaihtaa konetta 6 kk välein. Omassa macbook prossa ensimmäinen akku kesti vajaa 2 vuotta jonka jälkeen se vaihdettiin takuuseen. Tuossa vaiheessa kone pysyi päällä 20-25 min. Tuo uusi akku ei ollut edeltäjänsä veroinen, 25 min akunkesto saavutettiin vajaassa vuodessa.

Tuo on hyvää palvelua. Taitaa puucee maailmassa olla vuoden takuu akuissa. Ilman takuulaajennuksia ei ole muuta tullut vastaan.

Vuosihan se on Applellakin koko koneessa. Tuossa tapauksessa kaikkiin mbp koneisiin, jotka oli valmistettu tietyllä aikavälillä vaihdettiin uudet akut turvallisuussyistä. Osa akuista oli laajentunut omia aikojaan ja kaikki vaihdettiin. Mitenhän muuten käy, jos akku turpoaa tuollaisen unibodyn sisällä?

Ihme vaihtovimma, muroilla oli sama vimma näyttiksissä jne. Kokoajan pitää vaihtaa jotain koneeseen, akkujuttu on kaikista hupaisin.

Haluaisin tietää minkälaisissa tilanteissa se akun vaihtaminen vara-akkuun on tarpeen? Eli missä ollaan ilman sähköä pidemmän aikaa niin, ettei ole tiedossakaan sähköä ja se 3 tuntia lisäakulla on maailman kriittisin asia?

Käytännön esimerkkejä kaipailisin, koska olen 100% varma, että teistä kukaan ei kovin usein joudu tilanteeseen, ettei millään saa ladattua akkuaan ja on AIVAN saatanan pakko just sillä hetkellä olla koneella. Montakos vara-akkua teillä on oikein mukana? Maailma katsos kaatuu päälle kun se vara-akkukin tyhjenee, mutta hupsista, silloinhan yllättäen löytyykin sähköä tai vastaavasti ei haittaa ollenkaan, että kone on pimeänä. :D Joten paskapuheet pois, vitut te mitään akkuja ikinä edes vaihtele, ette ainakaan niin usein, että se olisi tärkeämpää kuin koko vitun kone ylipäätänsä. Ostakaa vittu genraattori, niin saatte olla koneella 24/7 jos vain löpöä riittää.

Toi on vain yksinkertaisesti niin naurettavaa ja kaukaa haettua negatiivista marinaa, ettei mitään. Jos Applen akku kestäisi yhtäkkiä 24 tuntia, niin kyllä siinä joku vitun muro sanoisi, että "mitäs kun se akku loppuu eikä pääse lataamaan, mulla on mukana 20 vara-akkua, Apple on paska"

Mä en vaihda akkua juuri koskaan, mutta silti se vaihtomahdollisuus on hyvä. Ihan vaan siksi, että jos se akku sanoo työsopimuksen irti, niin voi itse vaihtaa. Muutenhan tuolla ei ainakaan mulle ole mitään merkitystä.

Ihme vaihtovimma, muroilla oli sama vimma näyttiksissä jne. Kokoajan pitää vaihtaa jotain koneeseen, akkujuttu on kaikista hupaisin.

Haluaisin tietää minkälaisissa tilanteissa se akun vaihtaminen vara-akkuun on tarpeen? Eli missä ollaan ilman sähköä pidemmän aikaa niin, ettei ole tiedossakaan sähköä ja se 3 tuntia lisäakulla on maailman kriittisin asia?

Käytännön esimerkkejä kaipailisin, koska olen 100% varma, että teistä kukaan ei kovin usein joudu tilanteeseen, ettei millään saa ladattua akkuaan ja on AIVAN saatanan pakko just sillä hetkellä olla koneella. Montakos vara-akkua teillä on oikein mukana? Maailma katsos kaatuu päälle kun se vara-akkukin tyhjenee, mutta hupsista, silloinhan yllättäen löytyykin sähköä tai vastaavasti ei haittaa ollenkaan, että kone on pimeänä. :D Joten paskapuheet pois, vitut te mitään akkuja ikinä edes vaihtele, ette ainakaan niin usein, että se olisi tärkeämpää kuin koko vitun kone ylipäätänsä. Ostakaa vittu genraattori, niin saatte olla koneella 24/7 jos vain löpöä riittää.

Toi on vain yksinkertaisesti niin naurettavaa ja kaukaa haettua negatiivista marinaa, ettei mitään. Jos Applen akku kestäisi yhtäkkiä 24 tuntia, niin kyllä siinä joku vitun muro sanoisi, että "mitäs kun se akku loppuu eikä pääse lataamaan, mulla on mukana 20 vara-akkua, Apple on paska"

Turha kai tätä on edes yrittää fanipojalle selittää, mutta menköön. Kun se Applen onneton akku on taas vaihdon tarpeessa 25 min kestollaan, on paljon helpompaa tilata uusi akku ja vaihtaa se itse koneeseen. Uusissa malleissa lähetetään kone huoltoon ja ollaan parhaassakin tapauksessa 5 päivää ilman konetta. Ensimmäinen tapa on mielestäni parempi, kaikki meistä kun eivät asu Helsingin keskustassa, jossa huoltojen hyllyt notkuvat koneeseen vaihdettaviksi kelpaavia akkuja, jotka vaihdetaan odotellessa. Fanipojat ovat todennäköisesti toista mieltä.

Turha kai tätä on edes yrittää fanipojalle selittää, mutta menköön. Kun se Applen onneton akku on taas vaihdon tarpeessa 25 min kestollaan, on paljon helpompaa tilata uusi akku ja vaihtaa se itse koneeseen. Uusissa malleissa lähetetään kone huoltoon ja ollaan parhaassakin tapauksessa 5 päivää ilman konetta. Ensimmäinen tapa on mielestäni parempi, kaikki meistä kun eivät asu Helsingin keskustassa, jossa huoltojen hyllyt notkuvat koneeseen vaihdettaviksi kelpaavia akkuja, jotka vaihdetaan odotellessa. Fanipojat ovat todennäköisesti toista mieltä.

^^^Tämä nyt on täyttä mutuilua.
Jos sun ikivanha akkusi ikivanhalla tekniikalla ei kestä pariakymmentä minuuttia enempää, niin turha tulla tänne yleistään.
Jos uuden akunkeston arvot ja lataussyklit pitävät paikkansa edes osittain, niin ei akkua tarvi vaihtaa ennenkun kone on muutenkin jo auttamatta vanha.
Sama typeryys on kännykän akkujen vaihtamismahdollisuus.
En ole vaihtanut mihinkään kännykkään akkua enää 10 vuoteen. Edelleen puhelimissa on joku irrotettava rimpula takakuori akunvaihtoa varten.

No ainakin selitystä tulee, vaikka sun ei pitänyt edes yrittää. Ei tässä mikään fanipoika tartte olla, vaan käyttää tervettä maalaisjärkeä. Missä suhteessa tuo poru oikein vittu on? Kato nyt itsekin vähän. Kumman teet.

A - Käytät 4 vuotta Windowsin paskaa ja vaihdat sitten itse akun, odottelet toki sitä postista 5 päivää.
B - Nautit 4 vuotta OSX:stä ja viet sitten koneen akun vaihtoon.

Voi elämä kun jumalauta on kamala juttu tuo akun vaihtaminen. Tajuatko, että sen vaihtosykli on ihan helvetin pitkä, koneet kerkee 90%:lla vaihtumaan ennenkuin akkutekniikka pettää.

Aivan käsittämättömät yleistykset ja naurettavat prioriteetit ovat kyllä jotain niin absurdia. Mä käyttäisin Applen koneita perkele vaikka pitäis joka vitun viikko viedä akun vaihtoon ennemmin kuin nysväisin Windowsilla ja vaihtaisin itse akun 4 vuoden päästä jos niin kauan se paska Aceri edes kestäisi.

Se on fakta, että akun vaihtaminen ei jumalauta voi millään olla arvokkaampaa kuin Applen koko kokonaisuus, ei sitten niin millään. "En voi ostaa Applea kun akkua ei voi vaihtaa itse"

Niin, no mä en ainakaan sanonut, että tuo akku olisi sellainen asia, joka estäisi jonkun laitteen hankinnan.
Akun kesto on nykypäivänä lähes poikkeuksetta ihan riittävä koko tuotteen elinkaaren, eli siksi sitä ei tarvitse pystyä vaihtamaan.

Ainoa asia on tuo, jonka mainitsin jo aiemmin, että mahdollisen vikaantumisen yhteydessä on mukava, jos pystyy itse vaihtamaan. Tosin, ei se välttämätöntä ole, jos huolto pelaa nopeasti.

Ja tokihan integroitu akku parantaa koneen rungon jämäkkyyttä, joten se on plussaa.

Asensin muutama päivä sitten Vistan uusimman järjestelmäpäivityksen (SP2) läppäriini, käyttis tuntuu nopeelta ja sulavalta. Päivitys maksoi 0 euroa. Kaikki vaan toimii, olen onnellinen.

Asensin muutama päivä sitten Vistan uusimman järjestelmäpäivityksen (SP2) läppäriini, käyttis tuntuu nopeelta ja sulavalta. Päivitys maksoi 0 euroa. Kaikki vaan toimii, olen onnellinen.
Hieno juttu. Toivottavasti asiat menevät vieläkin eteenpäin seiskan myötä.

Good for you! :thumbs: Kun sulla on joskus sitten Macci, niin muista katsoa nämä viestisi :D Kyllä sitten naurattaa missä laatikossa sitä onkaan elänyt.

Hitto kun on tota roipetta niin pirusti. Mieli tekis ostaa MB(P), mutta ei oikein kannata kun duuniläppäriä tulee vähän pakosta kannettua reissussa melkein aina. Kahta läppäriä taas ei jaksa alkaa raahaamaan. Kotikoneen vois tietty vaihtaa, mutta sitten alkaa pelihimot kun myy puuceen pois :lol2:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom