Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Viikon selitys :D Oi helvetti :D

Omasta mielestäni tuo on ihan hyvä selitys. Esim. itse olen nyt päättänyt, että seuraava koneeni tulee olemaan MacBook, vaikka olin aikaisemmin sitä mieltä, että kannettavaksi en Macciä hommaa. Todellakin tarvitsen Windowsia joidenkin softien käyttämiseen, koska niistä ei koskaan tule olemaan MacOSX-versiota. Jos Macciin ei saisi Windowsia asennettua Bootcampin avulla, kannettavani olisi PC.

Tässä omat syyt päätökselleni:

Hyvä hinta-laattusuhde
MacBook Pro liian kallis
Koneessa riittävästi suorityskykyä
MacOSX

Miinuksena edelleen se, että MacBookin näyttö saisi olla isompi, mutta se ongelma on ratkaistu sillä, että käytän kotona ulkoista näyttöä. Silloin harvoin, kun konetta muualla käytän, 13.3 tuumaa saa riittää ja sen kanssa on vain elettävä. Lisäksi BluRay-asema puuttuu edelleen jotain ihmeen syystä, mutta se taitaa olla aika pieni puute. Kuitenkin tällä hetkellä parhaan vastineen rahoilleni saan MacBookilla.

ankee punainen tatti
Tatti on täysin ylivoimainen, vain hiiri on sitä parempi.

Kuin kaksi marjaa. :hyvä:

Macbook
11852_kone.jpg

Muumitietsikka
macbook.jpg

No onko toi R61 sun mielestä hyvä vekotin?
Mihin sitä tattia tarvitaan?
En ole R:iä ikinä livenä nähnyt. T-sarja rokkaa ihan hyvin. Tatilla ohjaillaan kursoria ruudulla.

Eihän röllissä tarroja ole, mutta hiiressä sentään oikeaoppisesti 1 nappi.

Anteeks nyt mutta mikä tuossa karseessa R61:ssä on ergonomisesti parempaa kuin macbookissa?
Ei ainakaan näppäinsijoittelu, ankee punainen tatti ja surkea touchpädi ja viisi jotain ihmeellistä nappia touchpädin ympärillä.
Mitä niillä tehdään?
Onko niillä jotain funktioo? Miksei pelkkä touchpädi riitä?
Toi kone on jostain kaukaa historiasta eikä paini nykykoneiden kanssa.
24307.jpg

:david:
24309.jpg
ootko koskaan kokeillut tuota tattia? 15min testailu sai mut vakuuttumaan siitä että touchpad on oikeesti sysipaska keino heiluttaa hiirtä...varsinkin jos puhutaan ergonomiasta niin tatti plus ne ylemmät 3 nappia on jotain semmosta että ei trendikäs omenalogo auta touchpadin lähellä..

ja miltä osin esihistoriallinen? ai niin kannettavat oli mustia vuonna 96. ou nou ei kannata ostaa mustaa mäkbookkia!!!!!!

e: kannattaa myös huomata tuo näppäimistövalo näytön ylälaidassa. olen lukenut pakkikselta mielenkiintoisista keinoista valaista mb:n näppis kallistamalla näyttö perversseihin katselukulmiin..

ootko koskaan kokeillut tuota tattia? 15min testailu sai mut vakuuttumaan siitä että touchpad on oikeesti sysipaska keino heiluttaa hiirtä...varsinkin jos puhutaan ergonomiasta niin tatti plus ne ylemmät 3 nappia on jotain semmosta että ei trendikäs omenalogo auta touchpadin lähellä..

ja miltä osin esihistoriallinen? ai niin kannettavat oli mustia vuonna 96. ou nou ei kannata ostaa mustaa mäkbookkia!!!!!!

e: kannattaa myös huomata tuo näppäimistövalo näytön ylälaidassa. olen lukenut pakkikselta mielenkiintoisista keinoista valaista mb:n näppis kallistamalla näyttö perversseihin katselukulmiin..
Saa olla aika motoriikkavammainen, jos tarttee 3 nappia ja tatin liikuttamaan yhtä kursoria :D Mutta se nyt ei mitään uutta ole, että windows-miehet nyt vain eivät osaa tehdä asioita yksinkertaisen helposti, vaan kaikki pitää tehdä mahdollisimman vaikeasti säätämällä :D

Täytyy sanoo, et oon samaa mieltä tuosta R61:sta. Sehän on epäkäytännöllisyyden ruumiillistuma. Näppäinasettelun on suunnitellut joku näkövammanen kiinalainen, ja tatilla kursorin liikuttaminen on kuin ajaisi autoa kullilla.

Ikävä kyllä harvemmissa läppäreissä tuo näppäinasettelu on tehty hyvin.

Tatti on täysin ylivoimainen, vain hiiri on sitä parempi.

Kuin kaksi marjaa. :hyvä:

No onko toi R61 sun mielestä hyvä vekotin?
Mihin sitä tattia tarvitaan?

Tossa röllikoneessa tosiaan on melkein yhtä monta tarraa kun tossa R61:ssä.

Mulla on tollanen töissä. Ruma kun mikä, mutta ihan hyvin se pelaa erillisen näytön, hiiren ja näppiksen kanssa. Saa piiloonkin näytön taakse hyvin :D

Kyllä minäkin IBM-aikoina käytin tommosta tattia, koska se oma tasohiiri oli niin paska. MacBookkiin siirtymisen jälkeen en ole käyttänyt edes ulkoista hiirtä juurikaan, koska touchpad on niin kätevä.
En kyllä käsitä mikä tossa Lenovon ergonomiassa olis hyvää. Muuta ku se, että sen päällä voi seisoo.

En jaksa edes quoteja laittaa, mac-miesten kommentit tuosta thinkpadista meni taas naurettavan puolelle :D

Eikä näytä kukaan heistä tajuavan miten hiirtä tosiaan liikutetaan... ei siihen nappeja tarvitse?

Ja faksimodeemi, kortinlukija, mitä vielä... niin korppuasema? Olinkin jo unohtanut nämä, mac-maailmassako kaipaatte noita?

edit: R-sarja on aivan toinen asia kuin T-sarja. Ja T-sarjaa saa tonnin hintaan. Käyttömukavuus on uskomaton.

Mites tuo Macin trackpad - jos sitä ranteella lääpäsee tahattomasti tekstiä kirjoitellessaan, niin pomppiiko hiiri pitkin näyttöä vai suodatetaanko tuollaiset jotenkin pois?

Mulla on duunikoneena R51 Ibari ja pitää kyllä sanoa että tuolla tatilla ei tee yhtään mitään.

Mitäs ne 3 mystistä nappia tekee? 2 alhaalla ymmärrän, mutta mitä ne 3 muuta siinä tekee kun tuo yksi hehkutti niitä ergonomian riemuvoitoksi.

Sulta tuntuu puuttuvan ripaus ymmärrystä.

Tiesitkö että ihmisillä on erikokoisia ja muotoisia käsiä?

Mac-käyttäjät ei taida tuota tajuta, kun yksikin nappi on jo liikaa.

Mitäs ne 3 mystistä nappia tekee? 2 alhaalla ymmärrän, mutta mitä ne 3 muuta siinä tekee kun tuo yksi hehkutti niitä ergonomian riemuvoitoksi.
Haha, piti ihan kokeilla ku en oo niitä ikinä käyttäny edes. :lol2:

Vasen nappi toimii kuten hiiren vasen nappi, oikea kuten oikea hiiren nappi. Keskimmäisestä ei tapahu mitään, liekö voi laittaa jostain asetuksesta siihen jonku toiminnon. En tiiä. Liekö sitten laittanu kaksin kappalein noita nappeja sille joka käyttää tuota tattia. :D

Työjuhtana tää kone on mainio ja kestävä. Ruma kuin rullatuoli.

Sulta tuntuu puuttuvan ripaus ymmärrystä.

Tiesitkö että ihmisillä on erikokoisia ja muotoisia käsiä?

Mac-käyttäjät ei taida tuota tajuta, kun yksikin nappi on jo liikaa.
Olisi kiva nähdä kädet, joilla ei voi trackpadia käyttää, varsin mielekiintoista :D Aikamoinen mutaatio lienee kyseessä.

Back
Ylös Bottom