Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Uusi safari on järkyttävän nopea, mutta bugaa edelleen julkaisujärjestelmissä.

Pitääpä testata, kunhan nuo 174 megaa vievät päivitykset latautuvat. Aiemmat versiot ovat jääneet nopeudessa selvästi Operalle, jokohan tilanne muuttuu. En tosin tarvi Safaria kuin iltalehden viihde osion lukemiseen, se ei Operan OS X versiolla jostain syystä toimi :(

Ovathan nämä kyllä käsittämättömiä paskoja akkujen suhteen. Minuutti kirjoittamisen jälkeen tulivat päivitykset valmiiksi ja kone vaati buutin. Virrat katkesivat varoittamatta kesken käynnistyksen. 20 min riitti nyt virtaa, 45 min oli koneen arvio. Minä lähden nyt systemaan peräämään sitä paljon mainostettua Applen huoltopalvelua ja jos uutta akkua ei tule ilmaiseksi alle 2 vuotta vanhaan koneeseen, lähtee joku klooniakku tilaukseen. 2219 mAh on akun kapasiteetti nyt ja siitä 1455 jäljellä, silti kone sammui. Latausjaksoja 150.

Hei, oli puhe käyttiksen pätseistä. Toki oheislaitteet/koneen eri osat pätsätään erikseen :lol2:
Itse odottelen hiiren pallon pätsiä, pitäs tulla enemmän nopeutta ja tarkkuutta ;)

Ovathan nämä kyllä käsittämättömiä paskoja akkujen suhteen. Minuutti kirjoittamisen jälkeen tulivat päivitykset valmiiksi ja kone vaati buutin. Virrat katkesivat varoittamatta kesken käynnistyksen. 20 min riitti nyt virtaa, 45 min oli koneen arvio. Minä lähden nyt systemaan peräämään sitä paljon mainostettua Applen huoltopalvelua ja jos uutta akkua ei tule ilmaiseksi alle 2 vuotta vanhaan koneeseen, lähtee joku klooniakku tilaukseen. 2219 mAh on akun kapasiteetti nyt ja siitä 1455 jäljellä, silti kone sammui. Latausjaksoja 150.

on muuten tosi vähän. itellä 2005 ostetussa hoopeessä akun kapasiteetistä bout 75-80% jäljellä ja 2h pysyy vielä hyvin päällä, uutena oli vajaa 3h tehokasta peliaikaa. eikä ole tarvinnut pätsäillä mitään akkuja :D no hain tosin sen ohjelman joka näyttää akun kunnon.

on muuten tosi vähän. itellä 2005 ostetussa hoopeessä akun kapasiteetistä bout 75-80% jäljellä ja 2h pysyy vielä hyvin päällä, uutena oli vajaa 3h tehokasta peliaikaa. eikä ole tarvinnut pätsäillä mitään akkuja :D no hain tosin sen ohjelman joka näyttää akun kunnon.

Pidätkö paljonkin irti piuhasta? Nollaatko ikinä?

edit: ittelläni 1,5 vuoden käytön jälkeen 97% akun kunnosta jäljellä, nollaus puolen vuoden välein ja käytän paljon ilman laturia. Viime testissä peruskäytössä 5,7 tuntia. Kyseessä 9-kennoinen T60:n akku.

Mulla sanoi mäkki, ettei se tarvitse tuota päivitystä.
Just testasin, että kone kokoajan käytössä, netti auki, pari kuvaa photoshoppailtu köykäisesti, emaili auki ja kesti tasan 3h 20min täydellä akulla. Onks toi nyt sitten hyvä vai huono, kun ei oo näytön nukahtamisia tai kovalevyjen pysäyttämistä päällä, eli power-options on täpöt ja näytön kirkkaus 100% ?

Pidätkö paljonkin irti piuhasta? Nollaatko ikinä?

edit: ittelläni 1,5 vuoden käytön jälkeen 97% akun kunnosta jäljellä, nollaus puolen vuoden välein ja käytän paljon ilman laturia. Viime testissä peruskäytössä 5,7 tuntia. Kyseessä 9-kennoinen T60:n akku.

Suunnilleen kerran viikossa olen käyttänyt tyhjäksi ja ladannut sitten täyteen. Nyt on kumminkin uusi akku tulossa. Apple on laajentanut tuota akunvaihtokampanjaansa ja omankin koneen kohdalle osui nyt voitto. Tarkistin aikoinaan kampanjan alkaessa ja silloin ei koneen sarjanumero täsmännyt. Vanhan akun halusivat pitää huollossa heti itsellään, uusi tulee sitten kait postissa. Kone toimii uuden akun saapumiseen asti sitten vain gigan kellotaajuudella. Palvelu oli kieltämättä hyvää ja ripeää, saa nähdä kauanko uuden akun saapumiseen kestää ja ennekaikkea kauanko uusi akku kestää.

Just testasin, että kone kokoajan käytössä, netti auki, pari kuvaa photoshoppailtu köykäisesti, emaili auki ja kesti tasan 3h 20min täydellä akulla. Onks toi nyt sitten hyvä vai huono, kun ei oo näytön nukahtamisia tai kovalevyjen pysäyttämistä päällä, eli power-options on täpöt ja näytön kirkkaus 100% ?
No jos näyttö on täysillä, niin tuo on aika hyvä pätkä päällä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Aika vähän noita latausjaksoja? mun 3 kuukautta vanhassa macbookissa on jo 64 cycleä.

Käsittääkseni ihanteellinen akku käyttö näissä on, että päivittäin käyttää konetta akun varassa.

Hyvä kuitenkin, että uuden akun sait.

onkos tossa oled-näyttö? jos on niin ei mikään kauhea saavutus. jos ei niin ei ollenkaan huono akunkesto.

Uusimmassa TM:ssa oli muuten MacBook Air -testi. Täytyypä yrittää lukaista jossain vaiheessa ihen mielenkiinnosta.

Apple muuten suunnittelee iTunes-musakaupasta osin ilmaista.

Apple muuten suunnittelee iTunes-musakaupasta osin ilmaista.

Ei vastaa käsitystäni ilmaisesta, jos tuolta kappaleita ladatakseen pitää maksaa rahaa. Tarkoitushan on, että Applelta ostettavan tuotteen hintaan sisältyy oikeus lataamiseen. Kuluttajan näkökulmasta kertakorvaus ja sen jälkeen suuri valikoima musiikkia voisi olla hyväkin, jos kertakorvaus vain pysyy kohtuullisena ja valikoima on hyvä.

Ei vastaa käsitystäni ilmaisesta, jos tuolta kappaleita ladatakseen pitää maksaa rahaa. Tarkoitushan on, että Applelta ostettavan tuotteen hintaan sisältyy oikeus lataamiseen. Kuluttajan näkökulmasta kertakorvaus ja sen jälkeen suuri valikoima musiikkia voisi olla hyväkin, jos kertakorvaus vain pysyy kohtuullisena ja valikoima on hyvä.
Applea uhataan oikeudella

Ei tuo varmaan sellaisenaan toteudu. Mutta mun mielestä olis hyvä jos uuden iPodin/iPhonen/Macin ostajalle tulis kaupan päälle vaikka semmonen normaali 25 euron lahjakortti iTunes Storeen. Pääsis heti testailemaan ja osa varmasti jäisi koukkuun ja sitä kautta tuo alkusatsaus kannattaisi.

Nimim. Yhden biisin iTunes Storesta kokeilumielessä ostanut

Olen ostanut homona musaa iTunesista, warettaminen meni minimiin kun siirryin palvelun käyttäjäksi. Vastaavasti levykaupat taas eivät saa eurojani, en jaksa roikottaa kaapissa lättyjä, turhaa hommaa. Jos iPodin ostajille tulisi joku 50 euron lahjis, niin sekin olisi jo kova juttu ja tosiaankin ajaisi ihmiset testaamaan upeaa palvelua.

Kiinnostas ostaa toi ipod, onko se ny suffle se aivan pieni. En tiedä tartteisko mutta oishan se kiva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom