Apple Mac Mini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miqsu
  • Aloitettu Aloitettu
Etsin kotiin viihde- ja surffailukäyttöön konetta. Mac Mini kiinnostaa. Kommentteja omistajilta, ja mistäs tuo irtoaisi halvimmalla?

slc saa ottaa yhteyttä privalla, jos kiinnostaa :) Läppärin osto vielä jäissä, tutustutaan mäkkiin ensin kenties tätä kautta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saanko vaihdettua sisään isomman levyn? Vaihtoehtona sitten ostaa muutaman sadan gigan/teran tai parin kokoinen ethernet-levy... What should I do ?

e: katselin apple-storesta hintaa. 599€ peruspaketti. +150€ 2GB:llä. Takuuko menee jos avaan tuon, ja laitan itse kamman sisään ja säästän yli 100€?

Viimeksi muokattu:
Käyttää ihan tavallisia 2.5" levyjä, että 200Gt taitaa olla isoin mitä nyt saa. Ei mee takuu jos laitat muistia, MUTTA jos rikot jotain niin sittenhän se menee... On nimittäin veemäinen avattava ainakin ekaa kertaa.

Käyttää ihan tavallisia 2.5" levyjä, että 200Gt taitaa olla isoin mitä nyt saa. Ei mee takuu jos laitat muistia, MUTTA jos rikot jotain niin sittenhän se menee... On nimittäin veemäinen avattava ainakin ekaa kertaa.

Ai persus, 2.5". No ok, ulkoinen ethernet-kovo sitten.

Ja hyvä jos muisteja voi vaihtaa takuun raukeamatta. Mikäs siitä avaamisesta tekee veemäistä? Oletko itse avannut? Kukaan täällä?

E: Riittääkö 1GB mielekkääseen käyttöön? eli onko ero kuinka kova 2 gigaan?

Ja taas joutuu ihmettelemään, mitä vittua ne omenainsinöörit siellä vetää...

taitaa vetää pomot turpaan jos valmistusbudjetti ylittyy -> joka väliin noita melkein kertakäyttöisiä muoviklipsejä -> säästyy mustalta silmältä ja vehjes pikkasen halvempi valmistaa kun kuoret voidaan suoraan valaa.

taitaa vetää pomot turpaan jos valmistusbudjetti ylittyy -> joka väliin noita melkein kertakäyttöisiä muoviklipsejä -> säästyy mustalta silmältä ja vehjes pikkasen halvempi valmistaa kun kuoret voidaan suoraan valaa.

Ja normi mäkkikäyttäjä ei tuota lähde kuitenkaan avaamaan.

Ja normi mäkkikäyttäjä ei tuota lähde kuitenkaan avaamaan.
Eikä kyl ihan advance-tason säätäjäkään, aika extreme-hommaa näytti olevan :eek:
Ei helkkari tuota klipsujen määrää:

flop-over.jpg

Joo oon aika monta muistia lisännyt kun töikseni noiden kanssa pusaan:) Maalaisjärjellä ja ohjeilla saat varmaan sen kasaankin, mutta ole tarkkana.

Joo ohjeet on tehnyt joku omasta päästään (en kyllä edes jaksanut katsoa:)), mutta siksi painotinkin maalaisjärkeä. Silleen säästäät vähän ja et riko mitään jos ostat muistit "halvalla" ja viet jollekin ammattilaiselle laitettaviksi.

Mites muuten MacMinin kytkeminen onnistuu ulkoisiin kajareihin/vahvistimiin?

Ääni
Sisäinen kaiutin
Yhdistetty optinen digitaalinen äänen sisäänmeno/äänen linjasisäänmeno (miniliitäntä)
Yhdistetty optinen digitaalinen äänen ulostulo/kuulokeportti (miniliitäntä)

mun logiikalla toi on normi toslinkki...

mun logiikalla toi on normi toslinkki...
Joo, näin nuo speksit Applen sivuilla, mutta miten tuollainen optinen linkki käytännössä toimii? Voiko esimerkiksi käyttää jotain Creativen vanhaa 5.1 kajarisettiä jolla sovittimella, vai pitääkö tuohon hankkia joku oma vahvistin ja kajarit?

Joo, näin nuo speksit Applen sivuilla, mutta miten tuollainen optinen linkki käytännössä toimii? Voiko esimerkiksi käyttää jotain Creativen vanhaa 5.1 kajarisettiä jolla sovittimella, vai pitääkö tuohon hankkia joku oma vahvistin ja kajarit?

siihen väliin tarttee d/a - muuntimen. ainakin paremmista cd-soittimista moinen löytyy, mutta jos sellaista ei ole nurkissa, varmaankin vahvistin pitää hankkia väliin. en sit tiedä löytyiskö d/a- muunni + esivahvistin - pakettia jolla hoituis sama.

e: näköjään löytyy, mutta voi maksaa mansikoita eka googgelin hakutulos:
http://www.burmester.de/english/components/da-converter.html

Suositut

Back
Ylös Bottom