Apple iTunes

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Saako .flac filuja soimaan mitenkään iTunesilla? Ei siis convertteria että saa .flacin .mp3/.acc vaan joku plugin tjsp että soi suoraan .flacit.
Ei oo iTunesia, mutta kun googleen kirjoittaa esim. "flac to mp3" tai "iTunes flac" näyttää tulevan aika paljon ohjeita ja ohjelmia.

Onko kukaan koskaan ostanut ja ladannut tv-sarjoja iTunesista? Kun vaihtaa maan jenkkiläksi niin alkaa ruutuun paukkua tv-sarjoja jos jollakin mitalla. On Lostit ja kumppanit, eivätkä ole taalan kurssista johtuen kalliita.

Saako noita ylipäätänsä ladattua ja jos saa, niin tuleeko veroja päälle?

Hieman kuumottaa hommata jo Apple tv, kun Frontrow:lla kikkailee, niin tuntuu, että on 2000-luvulla. Tosi makea sydeemi. Kaikki noi vois Apple tv:llä vippaa olohuoneeseen tykkiin ja vahvariin kii, ai että elämän makeutta kun voisi trailereita katsella tuosta vain ja tv-sarjat nätisti selattavana kansioissa.

Jos ostaa kokonaisen kauden vaikka se olisi vielä kesken, niin iTunes lataa automaattisesti uudet jaksot. Yksittäiset jaksot maksavat noin 1,5 euroa.

Leffat maksaa noin vähän yli ja ali 10 euroa.

EDIT

ei saa latailtua vielä Suomesta.

Jenkeis latailin itunesista Prison Break -jaksot, mitkä oli näkemättä toka kaudesta. Tuli sikanopeesti ja makso just pari taalaa kipale. Loistolaatu kuvassa. Toivottavasti toi tulee pian Suomeenkin.

Tammikuussa tuli hankittua iMac ja vähän sen jälkeen tuli uusi auto, johon olin jo tilannut iPod liitännän, joten iTunes tuli heti otettua käyttöön. Aivan käsittämättömän helppokäyttöinen ja myös suht edullinen palvelu. Varsinkin näin lauantaisin saunaoluiden jälkeen on kiva latailla biisejä...

On sitä paitsi coolia käyttää imacia soittimena kaukosäädintä käyttäen, jolloin ruutuun tulee levykansi ja tiedot biisistä.

Tammikuussa tuli hankittua iMac ja vähän sen jälkeen tuli uusi auto, johon olin jo tilannut iPod liitännän, joten iTunes tuli heti otettua käyttöön.

Tuo autoliitäntä oiskin loistava systeemi. Ehkä sitten isona ja rikkaana... :rolleyes:

Onko kukaan testaillut, miten onnistuu vaihtaa omaksi iTunes Storeksi joku muu kuin Suomen iTunes? Huomasin vaan, että valikoimaa on luonnollisesti jossain Brittien iTunesissa aika paljon enemmän... Ite en saanut kauppaa vaihdettua, johtuen (ilmeisesti) siitä, että on Suomen kauppaan lahjakortilla kredittiä.

Kun ei tuu hirveesti mitään Vesa-Matti Loiria tilattua, niin sama ois olla jonkun muun maan asiakkaana...

Macci lehdessä britit valittelivat samaa, että mitä iloa koko tunesista on kun vain jenkit saavat latailla tv sarjoja. Tämä marina oli lähinnä Apple TV:n kohdalla. Eihän sillä laitteella hirveästi tee mitään, ellei sitten halua warettaa. Apple TV on kuuleman mukaan vielä todella nirso formaateille, vain muutamat hassut määrätyt formaatit kelpaavat.

Nostetaanpa ylös. Tuohan skulaa ihan törkeen hyvin. Levyt maksaa 9,99€, joten ei mitään ryöstöäkään.

Mites muut, käytättekö tuota?
Käytän iTunesia ainoana soittimena ja hyvin toimiii. Synkkaan soittolistat iPodiin jne. Loistava systeemi. Kyllä kaikki muut kalpenee tuon rinnalla. Biisejäkin on tullut ostettua kymmeniä.

Ainoa miinus on se, että välillä tuntuu toi iTunes vievän paljon resursseja koneesta. En tiedä miksi, mutta tollasta oon viime aikoina havainnut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainoa miinus on se, että välillä tuntuu toi iTunes vievän paljon resursseja koneesta. En tiedä miksi, mutta tollasta oon viime aikoina havainnut.

Sama vika.

Mua harmittaa se, että vaan sen tietokoneen iTunes, jolla oot ladannu/ostanu biisit iPodiin, tunnistaa sen podin musat. Eli esim. mulla on muualta hankittuja biisejä Shufflessa, mutta en saa niitä nyt toiselle koneelle, kun sen iTunes ei suostu niitä tuomaan kirjastoonsa.

Selitinköhän monimutkasesti. Onkohan jollain tietoa miten tota ongelmaa kiertää.

Applen sivuilla lukee: "Burn the music you buy to an unlimited number of CDs for your personal use, listen to it on an unlimited number of iPods, and play it on up to 5 authorized computers."

Miten tuo authorized computers oikein toimii? Eli joka koneella pitää olla iTunes ja sekin jotenkin rekisteröitynä tai muuten koneella ei voi kuunnella Applelta ostettua musiikkia? Onko ostokset tehtävä aina samalta koneelta?

Sugarfree: En ole Windows tai Mac puolella keksinyt keinoa kiertää tuota. Linux puolella löytyy erinomainen iTunes-klooni Amarok jolla filejä voi siirrellä ihan vapaasti iPodilta koneelle ja toisinpäin.

Windowsilla pelittää loistavasti sellainen ohjelma kuin MediaMonkey, kannattaa kokeilla.

Applen sivuilla lukee: "Burn the music you buy to an unlimited number of CDs for your personal use, listen to it on an unlimited number of iPods, and play it on up to 5 authorized computers."

Miten tuo authorized computers oikein toimii? Eli joka koneella pitää olla iTunes ja sekin jotenkin rekisteröitynä tai muuten koneella ei voi kuunnella Applelta ostettua musiikkia? Onko ostokset tehtävä aina samalta koneelta?

Sugarfree: En ole Windows tai Mac puolella keksinyt keinoa kiertää tuota. Linux puolella löytyy erinomainen iTunes-klooni Amarok jolla filejä voi siirrellä ihan vapaasti iPodilta koneelle ja toisinpäin.

käsittääkseni se meinaa että kappaleen voi kopioida 5 koneelle. sit sitä ei enää pysty kopioimaan koska siihen rakennettu kopiosuojaus estää jatkokopioinnit yms. eli sulla voi olla vaikka 5 tietokonetta ja jokaisen ostetun biisin voit kopioida jokaiseen tietokoneeseen(ihan sama miltä koneelta oot sen biisin ostanut). näin ainakin oon asian ymmärtänyt.

ja mun mielestä itunesin älykkäät soittolistat on ihan parhautta. laiska kun olen niin kerralla vetäsee kriteerit kuntoon ja aina synkronoinnin yhteydessä kattoo kun musiikit vaihtuu podiin ilman että pitäis ite raahailla biisejä minnekään. (en muista oonko jo hehkuttanu tässä ketjussa)

sugarfree: tarttet jonkun kolmannen osapuolen ohjelman jolla kopioit biisit podista koneelle (itunesilla moinen on mahdotonta). tai sit manuaalisesti etit ne biisit sieltä podistas. ne vaan on ihme tiedostonimillä ja ihme kansioissa siellä kun selailee podin sisältöjä koneella.

käsittääkseni se meinaa että kappaleen voi kopioida 5 koneelle. sit sitä ei enää pysty kopioimaan koska siihen rakennettu kopiosuojaus estää jatkokopioinnit yms.
Eli jos haluaa pitää fileet pysyvästi tallessa, niin ne pitää pitää noilla viidellä koneella tai sitten podeissa? Vai onnistuuko varmuuskopiointi esimerkiksi ulkoiselle kovalevylle tai CD:lle?

Joka tapauksessa voisi kyllä kokeilla iTunesia. Ainoa juttu mikä tuossa arveluttaa on juuri se, että sitä ostettua "levyä" ei sitten saa CD:lle joka menisi turvaan kaapin pimentoihin. Eli jos fileet katoaa bittiavaruuteen niin niitä ei saa takaisin kuin ostamalla tai warettamalla.

Mulla on kaikki omat DVD:t ja CD:t ripattuna kovalevylle juuri sen vuoksi, että ei tarvitse käyttää originaaleja ja että niitä voi katsella/kuunnella verkon yli.

Eli jos haluaa pitää fileet pysyvästi tallessa, niin ne pitää pitää noilla viidellä koneella tai sitten podeissa? Vai onnistuuko varmuuskopiointi esimerkiksi ulkoiselle kovalevylle tai CD:lle?

Joka tapauksessa voisi kyllä kokeilla iTunesia. Ainoa juttu mikä tuossa arveluttaa on juuri se, että sitä ostettua "levyä" ei sitten saa CD:lle joka menisi turvaan kaapin pimentoihin. Eli jos fileet katoaa bittiavaruuteen niin niitä ei saa takaisin kuin ostamalla tai warettamalla.

Mulla on kaikki omat DVD:t ja CD:t ripattuna kovalevylle juuri sen vuoksi, että ei tarvitse käyttää originaaleja ja että niitä voi katsella/kuunnella verkon yli.

ite oon käyttäny sitä itunesin omaa backup - hommaa joka polttaa kaikki biisit cd:ille/dvd:ille. vie samalla soittolistatkin talteen biisien mukana. ja kyllä noita voi musacd:iksikin poltella itunesista vaikka onkin kopiosuojattuja.

ite oon käyttäny sitä itunesin omaa backup - hommaa joka polttaa kaikki biisit cd:ille/dvd:ille. vie samalla soittolistatkin talteen biisien mukana. ja kyllä noita voi musacd:iksikin poltella itunesista vaikka onkin kopiosuojattuja.
Hienoa. Kiitoksia.

Nyt lähti sitten kopiointiesteet pois ainakin EMIn musiikista:
EMI is taking software locks off some of its digital music songs sold via download sites. Music lovers will be able to buy "premium" versions of EMI tracks that lack the digital locks common to songs available via online sites. The company said the tracks without locks will cost more and be of higher quality than those it offers now. Apple's iTunes store will start selling the EMI tracks in the "premium" format in May.

Suositut

Back
Ylös Bottom