Antibioottikuurin "keskeyttäminen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenköhän tässä nyt kannattaa menetellä, kun viisauksissani unohdin repun töihin, jossa on mun antibiootit :wall:. Otanko mä nyt huomenna normaalisti taas ressun mukaan tabletin vai jätänkö kesken kokonaan? Poskiontelontulehdukseen tuon kuurin sain ja 10 päivän kuuri oli loppusuoralla eli 2 tablettia oli jäljellä (1tabu/pvä)

Keskenhän ei saisi jättää mutta vaihtoehdot on aika vähissä, avain meni sopivasti tänään rikki enkä pääse lääkkeitä millään hakemaan :wall:

Tää on taas näitä päiviä, kun mikään ei mene putkeen :(. Jäi samalla puhelinkin töihin eli ei tartte paljon soitella neuvoja. Ja kun menen huomenna töihin huomaan aivan varmasti unohtaneeni repun linja-autoon. Perkele. Raivostuttaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menet huomenna töihin ja luet ohjeesta mitä siinä sanotaan :) Tuskin kannattaa kesken jättää. Mulla on joskus jäänut kans ottamatta eikä siinä nyt mitään isompia vahinkoja oo tullu.

Todennäkösesti ohjeessa sanotaan että otat sen lääkkeen heti kun mahdollista ja hetken päästä sitten sen toisen.

Kertokoon lääkeasiantuntijat sitten enemmän ;)

Jatkat siitä mihin jäit. Tupla-annosta ei kuitenkaan saa ottaa ja kesken ei kannata jättää jos haluut päästä siitä pöpöstä eroon.

Hoi!

Kolmatta antibioottikuuria tässä popsin kuukauden sisään samaan vaivaan, eli poskiontelotulehdukseen. Jokaisessa ohjeessa lukee seuraavasti:
- Älä ota kaksinkertaista annosta korvataksesi unohtamasi tabletin, vaan jatka tavallisen annostusohjeen mukaan. Jos sinulla on kysymyksiä blaa blaa lääkkeen käytöstä, käänny lääkärisi tai apteekkisi puoleen.

Mutta suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä lääkäriin tai apteekkiin kun en henkilökohtaisesti omaa minkään näköisiä tutkintoja lääketieteestä tai farmasiasta.

Tämmösenä pienenä offtopiccina heittäsin, että kannattaa huuhtoa poskionteloita kättä hivenen lämpimämmällä suolavesiliuoksella, itsellä on ainakin poskiontelotulehdukset helpottaneet hiukan tällä. Googlaamalla löytyy lisätietoo jos kiinnostaa. Ratti vaan nokkaan ja vettä perään :)

Tämmösenä pienenä offtopiccina heittäsin, että kannattaa huuhtoa poskionteloita kättä hivenen lämpimämmällä suolavesiliuoksella, itsellä on ainakin poskiontelotulehdukset helpottaneet hiukan tällä. Googlaamalla löytyy lisätietoo jos kiinnostaa. Ratti vaan nokkaan ja vettä perään :)

Huuhtelun voi suorittaa sitä varten tehdyllä nenäkannulla, josta onkin ollut tässä toisessa triidissä puhetta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=6205

Mitenköhän tässä nyt kannattaa menetellä, kun viisauksissani unohdin repun töihin, jossa on mun antibiootit :wall:. Otanko mä nyt huomenna normaalisti taas ressun mukaan tabletin vai jätänkö kesken kokonaan? Poskiontelontulehdukseen tuon kuurin sain ja 10 päivän kuuri oli loppusuoralla eli 2 tablettia oli jäljellä (1tabu/pvä)

Kyseessä lienee doksisykliini tai joku makrolidi (Roxibion, Zithromax jne...)? No oli mikä oli, niin kyllä viikko riittää vaikeammassakin taudissa kuin poskiontelotulehduksessa kuurin pituudeksi. 10 vrk on jo varmistelun varmistelua, että jätä kuuri "kesken" huoletta vaan :)

sol-neti.jpg

http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kelpokonsti.html
Räkä tolla lähtee kyllä hyvin liikkeelle

Ei hitto mikä kuva :lol2:

Tuo voisi olla kyllä todella hyvä. Ollut jatkuvaa nuhaa vuoden vaihteesta saakka, pitääkin testata ratilla ensin.

Ei hitto mikä kuva :lol2:

Tuo voisi olla kyllä todella hyvä. Ollut jatkuvaa nuhaa vuoden vaihteesta saakka, pitääkin testata ratilla ensin.

Tämä kannu ei vain toimi jos on poskiontelot päässeet pahasti tukkoon, ainakin ite kun nuhassa kokeilin niin ei tullut vesi läpi. Tosin mulla onkin aika ahtaat ontelot.
Onko joku mutten huomannut kurkun kipeytymistä tuon huuhtelun myötä? Itse joskus viikon verran huuhtelin aina iltaisin ja päivä päivemmältä karheammaksi muuttui kurkku.

Tämä kannu ei vain toimi jos on poskiontelot päässeet pahasti tukkoon, ainakin ite kun nuhassa kokeilin niin ei tullut vesi läpi. Tosin mulla onkin aika ahtaat ontelot.

Niin no.. Ei se vesi mihinkään poskionteloihin asti mene. Huuhtoo nenää ja poskiontelon ilmanvaihtoa parantaa jonkin verran.. Lisäksi apuna voi käyttää esim Nasolin tippoja, joita tulee tiputtaa nenän "yläosaan", supistaa limakalvot ja jälleen ilmastointi paranee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom