Antibiootti+alkoholi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu tietenkin antibiootista. Kannattaa sanoa lekurille kuuria kirjottaessa että fiuna maistuu tai jos pelkäät lääkärin passittavan sinut aa-hoitoon niin mainitse asiasta apteekissa, siellähän saa vaihtaa lääkekuurin nykyään.

Klara vappen!

:kippis1:

Originally posted by Gunther
Riippuu tietenkin antibiootista. Kannattaa sanoa lekurille kuuria kirjottaessa että fiuna maistuu tai jos pelkäät lääkärin passittavan sinut aa-hoitoon niin mainitse asiasta apteekissa, siellähän saa vaihtaa lääkekuurin nykyään.

Klara vappen!

:kippis1:

Ei sitä kyl ihan täysin vaihtaa voi. Vaikuttavan aineen pitää olla sama. Ja kaikkiin ei ole vaihtoehtoista lääkettä. Eli sen varaan ei kannata laskea.

Lääkäri sanoi joskus minulle, että suurin vaara alkoholin nauttimisesta antibiottikuurilla on se, että unohtaa ottaa humalapäissään lääkkeet.

Mutta laskeehan alkoholi suurempina määrinä immuunipuolustuskykyä ja ei varmaankaan tee hyvää millekään tulehdukselle.

Originally posted by Omna
Lääkäri sanoi joskus minulle, että suurin vaara alkoholin nauttimisesta antibiottikuurilla on se, että unohtaa ottaa humalapäissään lääkkeet.

Samaa olen minäkin kuullut. :kippis1:

Mä nimenomaan kysyin lääkäriltä tossa muutama viikko sitten niiden yhteisvaikutusta ku oli pientä kupittelua tiedossa. Pahin vaara oli just se jos unohtaa ottaa lääkkeet, mut yhteisvaikutusta ei kuulemma ollu muuta ku maksaan. Ne kummatki hajoaa maksassa, mutta kevyt kumulatiivinen vaikutus ei haittaa pätkän vertaa. Se lääkäri hymyssäsuin hehkutti kuinka nopeasti maksa palautuu tollasista :kippis1: putkista...

Älä perhana juo, jos on lääkekuuri päällä.

Herranjumala jos ei sen verran kestä ilman viinaa että pitää ihan kysyä palstoilta tätä asiaa niin ei kun selkärangan ostoon.

Vai kestääkö antibioottikuurit puolivuotta, häh ?
Ei taida kestää.
Kyllä sitä täytyisi reipashenkisen voimailijan kyetä olemaan viikko pari ilman kännäilyä Seurahuoneella.

Tarkotin kyllä yleisesti ottaen!!! Tuntuu
olevan porukkaa,jotka rellestää vaikka
on lääkekuuri päällä. Sori jos se ny
loukkasjotaki...

Originally posted by tarkemo
Älä perhana juo, jos on lääkekuuri päällä.

Herranjumala jos ei sen verran kestä ilman viinaa että pitää ihan kysyä palstoilta tätä asiaa niin ei kun selkärangan ostoon.

Vai kestääkö antibioottikuurit puolivuotta, häh ?
Ei taida kestää.
Kyllä sitä täytyisi reipashenkisen voimailijan kyetä olemaan viikko pari ilman kännäilyä Seurahuoneella.

Nyt kun vappukin on jo ovella niin en mä ainakaan olis selvinpäin vaikka olis antibiootit päällä. Se lääkkeen ottamisen unohtaminen tai sen ulos laattaaminen :D taitavat olla ne pahimmat tapaukset. Eli teippaa vaikka pilleripurkin käteen kiinni ja ei juo niin paljon että pitäis tyhjentää mahalaukkua :kippis1:

Känni päälle vaan, kunhan ei viikkoa ryyppää ja muistaa lääkkeet ottaa niin so not :kippis1: !

Eihän se runsas käyttö tietenkään suotavaa ole, voi vaikuttaa lääkkeen imeytymiseen, metaboliaan ja eritykseen, ja joidenkin mikrobilääkkeiden kanssa alkoholin käyttö voi aiheuttaa antabusreaktion eli voimakasta pahoinvointia. Nämä ovat nitrofurantoiini, metronidatsoli ja kefomandoli. Sedaatiota eli rauhoittavan vaikutuksen voi aiheuttaa alkoholin runsas käyttö isoniatsidin kanssa nautittuna.

Noita kyseisiä lääkeaineita normaalista käytetään kuitenkin melko harvoin (esim isoniatsidi tubiin, nitrofurantoiini virtsatietulehduksissa, kefomandoli ruiskeena vaikeissa infektiossa, metronidatsoli alkueläinten aiheuttamien vaginan tulehdusreaktiossa ja suoliston infektiossa), ja lääkäri todennäköisesti sanoo silloin ettei alkoholin käyttö oo suotavaa tän lääkkeen käytön aikana.

Joo, vaarana unohdus (monessakin mielessä) ja lääkkeen
ulostuleminen suun kautta yllättäen:urjo:

No kannattaa varmaan tutustua siihen ohjeeseen lääkepakkauksessa, ei se kovin pitkä ole.
Esim. joillain antibiooteilla on antabus-vaikutus..

Onkos kenelläkään kokemuksia kefeksinistä ja viinasta, tai oletteko kysyneet lääkäriltä, itse sain juuri kefeksin kuurin, että pitäisikö sen aloittaminen jättää vapun jälkeiselle ajalle?

Originally posted by demoni
No kannattaa varmaan tutustua siihen ohjeeseen lääkepakkauksessa, ei se kovin pitkä ole.
Esim. joillain antibiooteilla on antabus-vaikutus..

Näistä antabus reaktioista minulla on todella huonoja kokemuksia, kaverini otti antibiootti kuurilla alkoholia ja kolmen kaljan jälkeen alkoi huimaamaan, sydän tykytti tuhatta sataa ja meinasi pyörtyä baariin. Jouduin sit taluttamaan kamun kotiin ja peittelemään sänkyyn, kun ei omat jalat enää kannattaneet ollenkaan (ehti juoda illan aikana ne 3 kaljaa). Eli en todellakaan edes harkitse kupittelevani antibiootti kuurilla, oma terveys menee edelle tässä asiassa!

Kyllä voi ryypätä jos on ab kuuri päällä. Mun tietääkseni on vain yksi antibiootti jonka kanssa tulee antabus reaktio jos ottaa viinaa ja se on metronidazole. Kaikki kefexinit ja amoxinit päällä antaa mennä vaan kunhan muistaa otaa läkkeensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom