Ano tekaisi WPC:n ME:n

Onkos se Ano 3 kertaa urallaan vetänyt yli 400? Veto ei ole viiteen vuoteen paljoakaan mennyt eteenpäin, mutta onhan tuo niin hirvittävissä lukemissa että jokainen kilo on hemmetinmoisen työn takana. 2002 Ano oli todella kovassa vetokunnossa ja silloin tulikin tuo 405,5. Helsingin WPC World:seissa 420 ei ollut kaukana.

Näkyy olevan huipputasolla todella pienestä kiinni nämä jutut. Ano WPO-finaaleissa epäonnistui täysin, liekkö syynä suomen joukkueen saapuminen kisapaikalle vasta muutamaa tuntia ennen kisaa. Ja koko vuoden työ hukkaan, vaa onhan Anolla vielä muutama vuosi aikaa kehittyä, esim: G.Frank:llä jo 39 lasissa ja mies vääntää ME rautoja.

Olakinte sanoi:
Näkyy olevan huipputasolla todella pienestä kiinni nämä jutut. Ano WPO-finaaleissa epäonnistui täysin, liekkö syynä suomen joukkueen saapuminen kisapaikalle vasta muutamaa tuntia ennen kisaa. Ja koko vuoden työ hukkaan, vaa onhan Anolla vielä muutama vuosi aikaa kehittyä, esim: G.Frank:llä jo 39 lasissa ja mies vääntää ME rautoja.

Ano ehti ottaa lämppäreinä ainoastaan 300 kilon kyykyn ja siitä suoraan lavalle kyykkäilemään. Muutenkin sellaista paskatoimintaa ja kotiinpäinvetoa tuolla jenkeissä ettei paremmasta väliä.

Muutenkin sellaista paskatoimintaa ja kotiinpäinvetoa tuolla jenkeissä ettei paremmasta väliä.

Tällä kertaa taisi kuitenkin mennä niin, suomalaisilla oli kaksi aikataulua mukanaan. Päättivät vain seurata sitten sitä väärää. Mistään tiedon pimityksestä ei ollut tällä kertaa ilmeisesti kyse.

Viis sataa kiloa kyykyssä ei ollu kaukana, ja 400 nousi jo maasta irti.

Luulen, että ne tulee kyllä kunhan mies joutuu oikeaan kilpailutilanteeseen. Semmoiseen, missä on joku samalla sataluvulla tai Ano jopa altavastaajan asemassa. Luulen, että Anon penkkikin on pian takaisin vanhoissa lukemissa ja jo yksin siitä hän saa 30 kiloa lisää totaaliin.

N.O.Kummonen sanoi:
Luulen, että ne tulee kyllä kunhan mies joutuu oikeaan kilpailutilanteeseen.

Eikö siinä olisi jo kilpailutilannetta ja haastetta ihan tarpeeksi, jos Ano vaikkapa ensi kerralla kokeilisi kyykätä hieman syvemmästä nuo kyykyt:

480kg

strong sanoi:
Eikö siinä olisi jo kilpailutilannetta ja haastetta ihan tarpeeksi, jos Ano vaikkapa ensi kerralla kokeilisi kyykätä hieman syvemmästä nuo kyykyt:

Miksi pitäisi yrittää? Turha nostajaa syyllistää, jos tuomarit sallivat mitä sallivat. Sama se on mikä liitto on kyseessä, niin kyllä nostajat käyttävät tuomarilinjan hyväkseen.

Miksi pitäisi yrittää? Turha nostajaa syyllistää, jos tuomarit sallivat mitä sallivat. Sama se on mikä liitto on kyseessä, niin kyllä nostajat käyttävät tuomarilinjan hyväkseen.

Samaa mieltä Ravenin kanssa! Se ei koskaan ole nostajan vika, jos huono nosto hyväksytään!

Olin tuolla huoltamassa, ja kun huomasin, että kyykyt menevät läpi hieman "pinnasta" otettuinakin, niin huusin heti huollettavalleni kyykyn syvyyden sentin pari omasta mielestäni hyväksyttävän syvyisen kyykyn yläpuolelta. Turha sitä on mitään marttyyrin roolia ottaa harteillensa. "Mä jäin kyykyssä, mutta mä otinkin tota syvemmältä..." :itku:

N.O.Kummonen sanoi:
Samaa mieltä Ravenin kanssa! Se ei koskaan ole nostajan vika, jos huono nosto hyväksytään!
Olin tuolla huoltamassa, ja kun huomasin, että kyykyt menevät läpi hieman "pinnasta" otettuinakin,

Ainakin liiton kovin nostaja näyttäisi silloin esimerkillään mallia miten pitäisi kyykätä ja muutkin saattaisivat ottaa opiksi. Minä vaan sillä, että saattaisi noihin kisoihin eksyä enemmänkin porukkaa kuin nyt oli, jos ei tarvitsisi aina kritisoida vajaita kyykkyjä, kyseessähän taisi olla peräti maan mestaruuskisat ja EM-karsinnat:
Yleis.JPG

strong sanoi:
saattaisi noihin kisoihin eksyä enemmänkin porukkaa kuin nyt oli, jos ei tarvitsisi aina kritisoida vajaita kyykkyjä

Ei se oo nostajan vika, jos ihmisiä ei kiinnosta tulla kattelemaan vajaita kyykkyjä! :hyper:

Ainakin liiton kovin nostaja näyttäisi silloin esimerkillään mallia miten pitäisi kyykätä ja muutkin saattaisivat ottaa opiksi. Minä vaan sillä, että saattaisi noihin kisoihin eksyä enemmänkin porukkaa kuin nyt oli, jos ei tarvitsisi aina kritisoida vajaita kyykkyjä, kyseessähän taisi olla peräti maan mestaruuskisat ja EM-karsinnat:

Minäkin löysin tuon kuvan eräältä kotimaiselta forumilta. Se on laitettu sinne (Lähetetty: Lau Huh 17, 2004 10:07 pm) eli päivää ennen Anon vajaita kyykkyjä. Kyseessä on siis kuva lauantain penkkiskaban yleisömäärästä. Sunnuntain voimanostokisaa seurasi arviolta muutama henkilö enemmän.

veikkaan että "massoja" ei sen enempää kiinnostaisi tulla katsomaan noita kisoja vaikka kyykyt syvempiä olisivatkin. Voi olla jopa niin että mitä isommat painot (vaikka vajaammat kyykyt) -> enemmän katsojia koska "OMG se kyykkää yli neljäsataa w00t"

Huoh, miten te nettituomarit aina näette syvyyden vaikka tuossakin mustat trikoot mustalla taustalla (varmistajan verkkarit) estää täydellisesti näkemästä edestä kuinka alhaalla lonkkanivel on?

valitettavasti tääkin "nettituomari" on istunut (siis silmät nostajan polven tasolla: totaalisen ideaali paikka seurata mm. syvyyksiä) muutaman metrin päässä noista ammatti"kyykkääjistä", ja laskin koko kisoista tasan nolla kyykkyä, jotka olis saaneet edes kaksi valkosta esim. IPF:ssä.

ja mitä tohon videoklippiin tulee, ei siinä ole trikoon ja taustankaan värillä mitään merkitystä, kun tilanne on noin selvä. vajaa 10-15cm. ei se ano koskaan oo kovin syviä kyykännyt. aikanaan porissakin 1995 pomppas juuri syvyydestä. onko se vahva sitten? totta helkkarissa on! mutta noi ns. ammattiliittojen kyykyt on aika...sanottasko nyt kiltisti... säälittäviä.

Hmm..tuosta clipistä kun tuota lonkkanivelen kohtaa ja polvea käy tutkailemaan, niin kyllä se aika lähelle riittävän syvältä näyttää. Uskon jto:n kommenttia, koska paikanpäällä näkee totuuden. Sen sijaan se Saken avauskyykky oli videoclipin mukaan törkeästi korkea, mutta meni läpi.

Ottamatta sen enempää kantaa tuon kyykyn syvyyteen, mutta kuinka moni "nettituomari" mahtaa tietää miten säännöt määrittelevät syvyyden. Useimmat kun tuntuvat katsovat sen syvyyden reiden pinnasta, että meneekö alle vaakatason.. Siitähän sitä on turha katsoa.

Ottamatta sen enempää kantaa noihin varusteisiin, niin kuitenkin pitäisi kyykätä kisasyvyisiä kyykkyjä, en näe mitään järkeä siinä että vuosi vuodelta sallitaan korkeammat ja korkeammat kyykyt. Sama kuin kuulakisoissa saisi nakata rautakuulan vapaalla tyylillä. Varusteet jo itsessään tekevät lajista naurettavan mutta epäpuhtaat suoritukset tekevät siitä täysin kiinnostamattoman.

Back
Ylös Bottom