Androidille softan ohjelmointi sekä GPRS-verkon yli laitteen ohjaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla oli samassa kansiossa ja silloin ei tarvinnut polkua ainakaan mun ympäristössä. Jos eivät ole samassa kansiossa niin silloin tarvinnee polun. Sitä, onko toi sun polku oikein, en osaa sanoa, näyttää vähän erikoiselta ainakin (jos näen oikein, että siinä on piste ensimmäisenä).
Noiden jälkeen voi mennä diipimmäksi puljaamiseksi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli samassa kansiossa ja silloin ei tarvinnut polkua ainakaan mun ympäristössä. Jos eivät ole samassa kansiossa niin silloin tarvinnee polun. Sitä, onko toi sun polku oikein, en osaa sanoa, näyttää vähän erikoiselta ainakin (jos näen oikein, että siinä on piste ensimmäisenä).
Noiden jälkeen voi mennä diipimmäksi puljaamiseksi..
Koitanpa vielä siirtää samaan paikkaan. Kun saan Raspin, eli servun taas piuhan päähän.

- - - Updated - - -

Ja kiitoksia avusta, tai ainakin hyvistä yrityksistä!

Pistinpä läpällä pystyyn itselle testin myös.

DigitalOceanilla droplet missä Ubuntu 14.04 LEMP stackilla, mulla toimi suoraan ihan näin:

python.PNG

Samassa kansiossa index.php ja helloworld.py.

Hyvä että toimi edes jollain.

Palvelimen kautta ajettaessa voi vaatia että laittaa pythonin polunkin käskyyn ja vielä täytyy varmistaa että kun serveri ajaa skriptiä niin silläkin käyttäjällä on oikeudet kansioon ja skriptitiedostoon. Sitä en tiedä voiko pythonin ajamiseenkin olla vielä joku rajoite palvelinkäyttäjällä.

Tällästä suoltaa:
array(1) { [0]=> string(11) "hello world" }

No homma pelaa, tuo varmaan enään tuosta PHP:n puolesta kiinni. Miks antaa tuollaista ylimääräistä, sitä en näillä taidoilla osaa sanoa. Mutta kyllä se "hello world" vaan saatiin näkyviin!

Nyt saan mielelle rauhan ja voinen jatkaa PHP-harjoituksia. Näyttääpä näppärälle tuo DigitalOcean, kun voi noin vaan testailla. Pitää katsoa jos saisi itsellekkin ja vielä jopa toimiin. Itsellä väkästin terminalin nanolla nopsaan tuon .py:n, koitin siirtää itse raspianissa graafisessa käyttöliittymässä, niin ei roottina onnistunut, joten terminalin kautta sudona siirto samaan WWW-kansioon missä sijaitsee PHP:t ja winukkakoneen selaimella aina päivitystä pelaako. Koodit kirjottelen tuossa raspberryssä siis VNC:n kautta etänä windowskoneen kakkosnäytöllä. Pikkasen on kankeutta. :D

Ja tämä siis pätkänä:
--helloworld.php--

<?php
$output = array();
exec('python helloworld.py', $output);
var_dump($output);
?>

Tällästä suoltaa:
array(1) { [0]=> string(11) "hello world" }

No homma pelaa, tuo varmaan enään tuosta PHP:n puolesta kiinni. Miks antaa tuollaista ylimääräistä, sitä en näillä taidoilla osaa sanoa. Mutta kyllä se "hello world" vaan saatiin näkyviin!

Nyt saan mielelle rauhan ja voinen jatkaa PHP-harjoituksia. Näyttääpä näppärälle tuo DigitalOcean, kun voi noin vaan testailla. Pitää katsoa jos saisi itsellekkin ja vielä jopa toimiin. Itsellä väkästin terminalin nanolla nopsaan tuon .py:n, koitin siirtää itse raspianissa graafisessa käyttöliittymässä, niin ei roottina onnistunut, joten terminalin kautta sudona siirto samaan WWW-kansioon missä sijaitsee PHP:t ja winukkakoneen selaimella aina päivitystä pelaako. Koodit kirjottelen tuossa raspberryssä siis VNC:n kautta etänä windowskoneen kakkosnäytöllä. Pikkasen on kankeutta. :D

Ja tämä siis pätkänä:
--helloworld.php--

<?php
$output = array();
exec('python helloworld.py', $output);
var_dump($output);
?>
var_dump tiputtaa sieltä infoa littyen tuohon palautuvaan settiin.
PHP: var_dump - Manual
Eli ei ole tarpeellista jos sieltä joku yks stringi palautetaan? Oletettavasti tiedät mitä sieltä on tulossa?

Mulla kun siis vain tuo echo.
Plus en sano sille että output on array.

Tuossa miten noi eri versiot tulee pihalle:

py.PNG

Tässä tullaan kuitenkin takaisin siihen että minkälaista hommaa on tekemässä, eli mikä olisi järkevin tapa suoltaa sitä kamaa pihalle.

Aaa, oikei! Tuohon ei osaa vielä itse mestarikaan vastata. :D

PHP:tä mennään aivan aloittelijan tasolla, harjoituksissa vasta aivan alussa. Pythonilla saan ledejä syttyyn koekytkentälevylle. Joten seuraava askel on tämä PHP ja sen pohjalta sitten niiden python-skriptien ajo. Eli yhdistettynä saan ohjattua sillä selaimella sitten ledejä --> ledien tilalle releitä --> saan ohjattua käytännössä mitä vaan ON/OFF -tyylisesti. Lopulta sit varmaan javalla tai millä nyt saankaan siirrettyä taas informaatioo takas selaimelle. Siihen lienee nyt vielä hetki. Lämpötila-anturi vois olla sillä saralla seuraava viritys.

- - - Updated - - -

Sitten keväämmällä, kun tuo PHP jotenkin edes hallussa.

RÄYH! :D

Pistetään tänne vähän tilannetietoa. Laittelin eilen Sambaa pystyyn raspille ja taistelin oikeuksien sekä jaettavien kansioiden kanssa. Mukavasti meni aika kellon ympäri puolesta päivästä puoleen yöhön.

Pointti oli siinä, että nyt saan kirjottaa koodia PC:llä NetBeans:lla ja siirrellä suoraan .php-tiedostot Apachen www-kansioon. Otin samalla käyttöön WiringPi kirjaston ja sain luopua Pythonista. Tein aiemmin ohjelmointiputkan PHP-oppaan läpi ja nyt on ekat yksinkertaiset sivut pystyssä. Sain myös luotua kaksi tekstipohjaista "nappia", tai mitä nyt onkaan. Joilla saan ledin sekä syttymään että sammumaan. Vielä pitää taistella homma pelaan niin, että saan luotua <input type="submit" class="button" name="on" value="on" /> tyyliset namiskat pelaan. Ei varmaan paljon vaadi, kun nyt syttyy ledi <a href="ledon.php">Led ON</a> pätkällä. Jatketaan siis harjoituksia. Samalla uutena toki tullut HTML ja CSS. Niissä nyt riittää reenattavaa vielä hamaan tappiin saakka...

Periaatteessa tavoite on saavutettu, mutta nälkä on kasvanut syödessä. Ajastimia ja JavaScriptiä sit haetaan tähän hommaan mukaan. Kiitos vinkeistä mitä tänne saanut ja tuonne toiseen ohjelmointi-ketjuun. Jatkan kyselyä, jos ja kun ongelmia ilmenee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom