Andre Agassi päättää tennisuransa

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Andre Agassi päättää tennisuransa

USA:n Andre Agassi päättää tennisuransa tämän kauden jälkeen. 36-vuotias Agassi on voittanut urallaan kahdeksan Grand Slam-tittleliä. Agassi on mukana maanantaina alkavassa Wimbledonin tennisturnauksessa ja hän osallistuu myös kauden viimeiseen Grand Slam-turnaukseen, US Openiin.

Agassi on kärsinyt selkävaivoista, jotka ovat vaatineet toistuvia kortisoniruiskeita.

- Olen tehnyt paljon uhrauksia viime aikoina yrittäessäni tehdä paluuta ja nauttia nyt alkavasta Wimbledonista viimeisen kerran, kertoi Agassi.

Ensimmäisen Grand Slam-voittonsa Agassi otti Wibledonissa 1992.

- Olen tehnyt päätöksen lopettamisestani jo kuukausia sitten. Odotin kuitenkin tähän asti, jotta saisin kertoa urani päättymisestä paikassa, josta kaikki alkoi, Agassi tunnelmoi.

Vuoden 1992 on Agassin ainoa Wibledonissa. Australian avoimet hän on sen sijaan voittanut neljästi ja US Openin kahdesti. Lisäksi hänellä on yksi turnausvoitto Ranskan avoimista.

Agassi kohtaa Wimbledonin ensimmäisellä kierroksella Serbian Boris Pashanskin.

YLE-DPA-Reuters

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Agassi kuitenkin lopettaa tavallaan huipulla, viisas mies. On pelannut harvakseltaan isoja turnauksia viime vuosina.

Kaikki tulevat muistamaan hänet 90-luvun alkupuolelta pitkätukkaisena kahden käden rystyn supermiehenä, joka hengaili Red Hot Chili Peppersin kanssa aina turnausten välillä. :rock:

Tunnustukset Agassille hienosta urasta. Itse olin aina Pete Samprasin suuri fani ja Agassi kun oli Samprasin pahin vihollinen, ei myötätuntoa miestä kohtaan aina löytynyt. Tennistä osasi kuitenkin pelata enemmän kuin hyvin. Ilman Agassia ei Sampraskaan välttämättä olisi niin suuri tekijä kuin mitä nyt hänestä muistetaan.

Agassille :thumbs:

Mielenkiintoinen persoona (vrt. Sampras) ja raudanluja taistelija. Grafin kanssa siitetyillä lapsilla pitäisi olla ainakin "tennisgeenit" kohdillaan. :)

Andre-Agassi-And-Steffi-Graf-To-Own-A-Hotel-In-Idaho-2.jpg

Kuva mallia tuore.

Agassin on kyllä symppis tyyppi niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin, harmi että lopettaa vaikka kyllähän tuota ikää alkaa jo olemaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom