Ottamatta kantaa teidän kissatappeluun.. toi on kyllä kieltämättä aika naurettavaa ja seminoloa toi "emme ottele koska ollaan frendejä" -läppä Silvalta ja Jonesilta. Ymmärrän jos kyseessä on vaikka Silva ja Machida, jotka treenaa saman katon alla ja oikeesti puhaltaa yhteen hiileen, mutta Silva ja Jones tuskin on mitään bestiksiä (ainakaan semmoista kuvaa mä en ole saanu. Johan se läpän heitto kariutuu Silvan englannin- ja Jonesin portugalinkielen puutteeseen). Melvin vs Cerrone, Evans vs Jones yms yms.. kyllähän noi frenditkin ottelee, kun on kyse bisneksestä.. Tässä vaan nyt on mun mielestä kyse siitä, että Silva tietää Jonesin olevan liikaa sille ja Jones käyttää tätä tilaisuutta hyväkseen sanomalla, ettei halua ottaa tätä lajilegendaa vastaan koska kunnioittaa tätä. Tulee mieleen Greg Jacksonin kommentti "go get some fans"..
Ja mitä tulee ottelutahtiin, niin se on ihan ymmärrettävää ettei 37 vuotias mestari, joka on yli 6 vuotta otellut UFC:ssä, jaksa painaa samaan tahtiin kuin ennen / kuin nuoremmat. Rahasta tuskin on pulaa ja kyllä rakkaus lajiin on mun mielestä jo osoitettu. Toki mielellään näkisi miehen otteita useammin kuin kerran vuodessa ja onhan se useammin ottanutkin, joten en tiedä mistä moinen kitinä täällä. Viimeisen kahden vuoden aikana on kuitenki käyty kaksiosainen battle Sonnenin kanssa, joka on ollu aikamoista showta myös octagonin ulkopuolella.. Silva on siis ollut poikkeuksellisen suuressa mediamylleryksessä viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana, kun Sonnen on rääpinyt turpaansa (onnistuneesti) ja viimeisen matsin jälkeen varmaan ollutkin aika huokaus ja helpotus.. ensin alkoi lähes vuoden kestänyt Sonnenin suunsoitto = paineita Silvan niskaan --> selkään 4,5 erää ja viime hetken triangeli --> spekulaatiota ja jälkivääntöä mediassa ja Sonnenin suusta kuinka Sonnen oikeasti voitti matsin (feikkvyöt yms) --> välissä matsit Belfortia ja Okamia vastaan --> suunsoitto ja mediamyllerrys jatkuu Sonnenin parissa, Silva avaa sanaisen arkkunsa ja lähtee mukaan tähän leikkiin --> July 7th Silva vs Sonnen 2 ja Silva vihdoin onnistui näyttämään kaapin paikan ja hiljentämään Sonnin.
..joten ilmankos tämmöisen sirkuksen jälkeen Silva haluaa vähän pitää lomaa ja otella vaikka sitten alkuvuodesta 2013.
Toivottavasti se seuraava matsi vaan ei ole esim. Franklin vaan ihan kunnon viimeisiä haasteita kehiin tai mielummin on sitten ottelematta ollenkaan.