ammoniakin käry

Tästä aiheesta oli muuan juttu tuolla aikasemmin, vaan vähä laihasti oli asiaa.

Eli propleemi on veemäinen joskin vähä koominenki............ei tarvi kauaa reenata salilla ku alakaa ammoniakki pöliseen hien mukana, ja voimalla alakaaki......paita haisee justii ninku ois kaajettu sitä tukkavärin ammoniakki väriainetta mitä onkaan.

Reenit on ihan normaali pituisia 45-60 min/krt. Jossaki oli mainittu liiasta proteiinista mutta ei mee ihan kyllä läpi mulla......reenin jäläkeen otan fastin muscle plussaa 1,5 desin mitallisen ja joukkoon vähä glutamiinia. Ruokavalio muuten ihan normaali, eli en tuki varta vasten mitää proteiinipitoista evästä.

Ilmiö alko pikkuhiljaa josku 2-3kk sitte, omituista huimausta ja pahaa oloaki on ollu joskus vaikka reeni ois vähä kevyempikin,liekkö liittyy samaan asiaan.

Painoa on n.95kg joten tuo määrä protskua ei kyllä pitäs vissiin liikaa olla.
Kuvitella saattaa mitä muut immeiset salilla miettii ku jätkä haisee niinku navetasta tulleelle. Ei palijo dödöt auta, olo on joskus niinku myrkyssä uineella.

Eipähän tarvi ostaa ainakaa sitä ammoniakki törppöä josta jotku nuuhkasee, jotta saa poweria suoritukseen, mulla kun nuo aineet löytyy omasta takkaa, vähä paijan helemaa nuuhkii nii suoritukset kattoon......khehee :D :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En osaa ongelmaasi sanoa mitään, mutta kylläpä tuli lapsuus pohojanmaalla mieleen tosta sun tekstistä.
P.S. Polovet puuttuu aina ku vaihan volokkarin renkkaita. :rock: :offtopic:

Arttumi sanoi:
En osaa ongelmaasi sanoa mitään, mutta kylläpä tuli lapsuus pohojanmaalla mieleen tosta sun tekstistä.
:offtopic: Mistäs päin Pohojammaata olet? Ajattelin vaan, että ainakaan Kauhavalla ei puhuta pohojammaata savoksi. :jahas:

Tomi sanoi:
:offtopic: Mistäs päin Pohojammaata olet? Ajattelin vaan, että ainakaan Kauhavalla ei puhuta pohojammaata savoksi. :jahas:
Taitaa olla Pohjois-Pohojanmaalta. Itsekin olen sieltä päin, mutta mulle Pohjanmaa tarkoittaa Etelä-Pohjanmaata.

Kokeileppa vaihtaa uutta paitaa päälle välillä. Itsellä ainakin puuvillaiset, vanhat treenipaidat alkaa haista vehkeelle parin sekunnin kuluttua hikoilun alkamisesta. Ei niitä saa pesussa enää täysin puhtaaksi. Tekninen tekokuitupaita päälle niin ei ime itteensä kaikkea hikeä ja puhdistuukin sitten pesussa paremmin.

Punttimimmien puolella oli tästä puhetta ja monet sanoivat, että etikalla pesu auttaa. Sörtsikää vaikka sieltä apua.

alumiini sanoi:
Lisäksi peset ne treenivehkeet 90 asteessa, eikä missään 40 asteessa.

Pese ne vehkeet 90 asteen kulmassa, eikä missään 40 asteen kulmassa... :whip:

Onko siinä mitään perää että urheilijat, erityisesti punttiäijät nuuhkasee ammoniakkia ennen nostoa että nousee paremmin? Kisoissa siis. Opettaja vaa tosta mainitsi.. Eli tosta ois sulle hyötyä, nousee painot paremmin ku nuuhkaset vähän kainaloa ;)

Muute hyvä hyvä mutta tälleijoo tekemistä hygienian kanssa, ei viiti kahta kertaa enempää ittiä suhikussa päivän aikana käyttää. Herra treenipaita käy kerran päivässä tosin kyllä 40 asteessa iliman etikkaa ja se koostuu kokonaisuueessan hienosta puuvillasta.

Ja sitte "treenivehkeet" pestää saippualla joka kerta tosin 60 asteen kulumassa.

Pittää sitte ostaa halapa hallista niitä 7kpl satasella teepaitoja jotkoo tekokuijusta väännetty

Oonkoha mää nyt joutunu johonki kataboliseen kierteeseen..........

Vaihda pesty treenipaita joka treeniin. Kainaloiden pesu sebamedillä tai vastaavalla. Apteekin dödö+normaali dödö. Spray on hygieenisempi kuin stick tai varsinkaan rollon, johon jää kaikki bakteerit sisään muhimaan. Kumma jos haisee ton jälkeen. Voihan dödöä vetäistä kainaloon ennen treeniäkin, niin ei lähde varmistaja hienhajua karkuun.

Tottakai joka kerta puhdas paita päälle, mutta pointtina just se, että puuvilla paidasta ei saa ilmeisesti pois kaikkea sitä hikeä normipesussa(40C pesu ilman etikkaa). Vaikka vaate tuntuu/tuoksuu puhtaalle kuivana pesun jälkeen, tuoksu muuttuu kun hikoilu alkaa. Ja ite mies ei haise pahalle vaan paita. Ja dödö ei auta kun koko mies hikoilee. Mut noiden tekokuitusten treenipaitojen suhteen samaa ilmiötä ei ole ollut.

Corleone sanoi:
Taitaa olla Pohjois-Pohojanmaalta. Itsekin olen sieltä päin, mutta mulle Pohjanmaa tarkoittaa Etelä-Pohjanmaata.

Juu, ei tuo Etelä-Pohojammaan murretta oo. Minoon sieltä kotoosin, ristus.

:D

Itsellä myös sama ongelma, hiki haisi niin kerpeleesti ammoniakille.
Nyt juotu 2 viikkoa vettä aivan simona ja eipä haise enää hiki lähes yhtään ammoniakille.

Mä oon ratkassu ton ongelman sillä, kun nyt käytän reenaillessa noita halpoja t-paitoja, niin vaihdaan vaan sen paidan yksinkertaisesti uuteen aika-ajoin. Noita saa 10€:llä 3kpl ja kun alkaa ammoniakki haista, niin paita roskiin ja uus tilalle. Tottakai mä pesen paitoja säännöllisesti, mutta siltihän ne alkaa haista...

Toinen vaihtoehto on ostaa kunnollinen treenipaita, mutta mulla ei niistä oo kokemuksia. En tiedä alkaako nekin haisemaan jossain vaiheessa.

Mr.Triceb sanoi:
Eli propleemi on veemäinen joskin vähä koominenki............ei tarvi kauaa reenata salilla ku alakaa ammoniakki pöliseen hien mukana, ja voimalla alakaaki......paita haisee justii ninku ois kaajettu sitä tukkavärin ammoniakki väriainetta mitä onkaan.

Jossaki oli mainittu liiasta proteiinista mutta ei mee ihan kyllä läpi mulla......
:D

Saman asian havaitsin minäkin tänään salilta tullessani eli kledjut haisi nyt ensimmäistä kertaa ammoniakilta. Vaatteet saa varmasti pestyä ja hajun pois, mutta onko tuosta liiasta protskun käytöstä jotain tiukkaa faktaa, että juuri se aiheuttaisi tuota ammoniakin pistävää hajua?

the m sanoi:
Vaatteet saa varmasti pestyä ja hajun pois, mutta onko tuosta liiasta protskun käytöstä jotain tiukkaa faktaa, että juuri se aiheuttaisi tuota ammoniakin pistävää hajua?

Niin, valaiskaas joku! Pitäiskö vähentää proteiinin saantia jos alkaa ammoniakki käryämään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom