Ammattikorkeakouluun Helsingin tienoille, minne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, yhteishaku osoittaa jo loppumisen merkkejä mutta jotkut marchi myöhäiset vielä pähkäilevät valintojensa kanssa. Liiketalous kiinnostaisi Helsingin tienoilla, onko kellään kokemusta siellä toimivista ammattikorkeakouluista? Laureaa ja Haagaa olen tässä pyöritellyt ja sisään pääsyn en olettaisi olevan super vaikeaa.

Tietääkö kukaan muuten minkälaista on Turvallisuus alan koulutusohjelmassa?

EDIT: Nä on vähän moro kysymyksiä, mutta kohta on hätä kädessä jos ei saa mistään käytännön tietoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse valmistun kohta EVTEK:stä tradenomiksi, entisestä Mercuria Business Schoolista. Itse olen ollut ainakin todella tyytyväinen koulun tarjontaan. Koulu muutti hetki sitten Myyrmäkeen, jossa opiskelijoita on nykyään noin 1000 (insinörtit). Matkaa Helsingin keskustasta on 12km, joka taittuu noin 20 minuutissa M-junalla, myös monet bussit kulkevat koulun läheltä.

Arvostukseltaan ja maineeltaan kamppailee kärkisijasta Helian kanssa. EVTEKI:ssä voit myös näppärästi opiskella saman katon alla myös tekniikan tai muotoilun kursseja, esim biotekniikkaa yms... www.evtek.fi

Evtek vaikuttaa kiinnostavalta myös. Liiketalouden koulutusohjelma Haagassa näytti myös kiinnostavalta. Kuinka pystyn päättämään mikä vaihtoehdoista olisi paras?

Minä aloitin Haaga Instituutin AMK:ssa (HiAMK) tietojenkäsittelyn linjalla, mutta vaihdoin 2 vuoden jälkeen Helsingin Liiketalouden Ammattikorkeakouluun HELIAan. Vaihdoin siksi, että ainakin osa tietojenkäsittelyn kursseista (ja opettajista) tuntuivat tuolloin (2002) jotenkin ammattitaidottomilta. HELIA on ollut kuvioissa pidempään (liiketalouden ja tietojenkäsittelyn saralla) ja siellä on pidemmälle hiotut toimintamallit ja HELIA sentään tunnetaan nimeltä monissa paikoissa.

Jos viime viikolla ei olisi tullut yhtä kyseistä uutista, olisin ehdottomasti suositellut, että jos pähkäilet Haagan ja Helian välillä, niin hae Heliaan; Haagaan on helpompi päästä, ja Helialla on todella hyvä maine yritysten keskuudessa. Tosin, todellisuudessa organisaation sisällä on kaikenlaisia ongelmia, mutta eikös kaikissa. Mutta yleisesti ottaen voi sanoa, että päteviä opettajia Heliassa on paljon, jos vaan osaa mennä oikeiden opettajien kursseille. Haagasta en tiedä, mutta olen vain kuullut huhupuheita, että sinne on paljon helpompi päästä ym.
No, mut jokatapauksessa, ensi vuoden alussa Haaga ja Helia yhdistyvät, jolloin siitä tulee yksi iso amk, jossa on 10 000 opiskelijaa.. Saa sitten nähdä mitä tulee tapahtumaan. Joten, jos tuntuu että on vaikeuksia päästä sisään, hae Haagaan, olet ensi vuonna kuitenkin HaagaHelialainen. :)

Muista amk.sta en tiedä, mutta Helia on ainakin hyvien kulkuyhteyksien varrella, juuri remontoitu, hieno rakennus ym. Sehän on siinä pasilassa, ihan juna-aseman vieressä...

Yksi asia, mitä EVTEK:ssä arvostan on opettajien venyvyys. Itse olen tehnyt koko opiskelun ajan töitä iltaisin ja nyt viimeisen vuoden päivisin, kohtalaisen helposti olen saanut sumplittua opinnot ja työn yhteen.

Minulla myös mietinnässä, että pitäisikö yrittää Stadiaan vai EVTEK:in. Asua olis tarkoitus helsingissä, mutta ei EVTEK niin kaukana ole. Pitäisi vaan jostain saada käytännön tietoa kouluista, ihmisten omia kokemuksia. Itse olen pyrkimässä tietotekniikan puolelle. Osaako joku sanoa kummassa on parempi opetus? Kumpa koulua arvostetaan enemmän? Kumpaan helpompi päästä? Tännekin kelpaa kaikki apu
Threadin aloittajalle sori jos sivusin vähän aiheesta, oli sulla ainakin myös tuo EVTEK mielessä

Itse opsikelen turvallisuusalaa Laureassa nyt toista vuotta ja ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Töitä on paljon, työelämäprojekteja todella hyvin ja mielenkiintoisia ja työnäkymät vaikuttaa oikein hyviltä! Tutkinto koostuu lähinnä riskienhallinnasta eri osa-alueilla, kuitenkin laaja-alainen näkemys koko alasta. Pelastustoimesta, työturvallisuuten ym.

Vähän menee offtopiciksi, mutta parempaa ei etusivulta löytynyt ja ei toista AMK-aiheista viitsinyt nostaa esille...

Antakaas vielä varmistus: kesällä olisi intti edessä, mutta ajattelin jo nyt hakea AMK:hon tradenomiksi. Vielä 20min sitten olin varma siitä, että opiskelupaikan saatuani voin hyvin ilmoittaa ottavani vuoden "loman" ja meneväni inttiin, mutta valintaopas sai pientä epävarmuutta aikaan. Miten siis on? Voinko nyt hakea ja (toivottavasti) päästä sisään, mutta aloittaa vasta syksyllä 2007?

thymorg sanoi:
Vähän menee offtopiciksi, mutta parempaa ei etusivulta löytynyt ja ei toista AMK-aiheista viitsinyt nostaa esille...

Antakaas vielä varmistus: kesällä olisi intti edessä, mutta ajattelin jo nyt hakea AMK:hon tradenomiksi. Vielä 20min sitten olin varma siitä, että opiskelupaikan saatuani voin hyvin ilmoittaa ottavani vuoden "loman" ja meneväni inttiin, mutta valintaopas sai pientä epävarmuutta aikaan. Miten siis on? Voinko nyt hakea ja (toivottavasti) päästä sisään, mutta aloittaa vasta syksyllä 2007?

Kyllä voit hakea nyt ja kun/jos saat paikan niin ilmoitat aloittavasi myöhemmin

varjokuningas sanoi:
Kyllä voit hakea nyt ja kun/jos saat paikan niin ilmoitat aloittavasi myöhemmin

Ok, kiitoksia. Helpotti tämä tieto, valintaopas antoi vähän hämärän mielikuvan tästä :)

thymorg sanoi:

Kyllä, voit lykätä opiskelujen aloittamista. En muista tarkaan kuinka pitkään sitä voi lykätä, mutta yhdellä vuodella ainakin.

On Laureaa, on Heliaa, on Haagaa, on EVTEK:iä... Kuinka noista nyt pystyy valitsemaan?
Jos kriteereinä on suht helppo sisään pääsy ja tietäen ko. laitosten yhtenäistymisen, niin olisiko Haaga paras vaihtoehto?

-Marchi- sanoi:
Jos kriteereinä on suht helppo sisään pääsy ja tietäen ko. laitosten yhtenäistymisen, niin olisiko Haaga paras vaihtoehto?

Hae vaikka molempiin, neljä hakutoivettahan voi nettihaussa listata :) Loppujen lopuksihan se on ihan sama missä sen puolivuotta/vuoden kärvistelee.

-Marchi- sanoi:
On Laureaa, on Heliaa, on Haagaa, on EVTEK:iä... Kuinka noista nyt pystyy valitsemaan?

Mä hain alunperin 3:een AMK:oon. Turkuun, Heliaan ja Haagaan, tuossa järjestyksessä. Turkuun en päässy, Heliaan en päässy mut Haagaan pääsin. Sitten tosiaan 2 vuoden päästä vaihdoin Heliaan. Sinun tapauksessasi ei kestäisi noinkaan kauan.

Ja onhan tuossa hei sitten semmonen pieni ero, että haluatko olla tradenomi, vai insinööri? kyllä varmaan vielä toistaiseksi insinööri- titteli kuulostaa paremmalta. Tradenomi kuulostaa merkonomilta.

terveisin tradenomi, joka kyllä sai työpaikan it-alalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom