Amerikkalaisuus pähkinänkuoressa ;)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by MuayThai
...
Joku voisi kutsua tätä junttiudeksi

Vai että "junttiudeksi" sitä vois kutsua täällä Suomessa.... :blow:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by MuayThai
Joku voisi kutsua tätä junttiudeksi:rolleyes:

Mutta kuinka paljon luulet "keskivertojenkkiä" kiinnostavan miksi sitä kutsutaan jossain pienessä kommunistisessa valtiossa Venäjän naapurissa, kun kaupasta todellakin saa kaiken mitä tarvitsee ja televisiosta näkee riittävästi vapaapainia ja monstertruck-romurallia? :)

Luulen et ei niitä vidduu se kiinnostakkaan,mutta turha sitten on valittaa jos omahyväisen politiikan ansiosta WTC:t ja Pentagonit räjähteleepi paskaks ja koko maailman vihaa jenkkejä. Toiseksi en pidä Suomea yhtään sen kommunistisena kuin jenkkejäkään. Kolmanneksi oli hauska seurata jenkki MTV:tä kun Colin Powel vastas eurooppalaisten kysymyksiin ja joku tyttö soitti Norjasta ja kysyi miltä tuntuu amerikkalaisena politikkona työskennellä euroopassa kun moni eurooppalainen pitää amerikkaa suurena saatanana. Powel oli aika ihmeissään mitä vastais. Kyllä toi suuri saatana esimerkki meni munkin mielestä vähän yli,mut tulipa kerrottua. Kieltämättä suomalaiset on aika juntteja monessa asiassa,mutta paljon ollaan kehitytty 10vuodessa...

No, ainakin Suomessa oppii tyhminkin juntti lukemaan ja kirjoittamaan koulussa...

Originally posted by Gillyanne
Joo, katsottiin ja repeiltiin :lol2: Kyllä oli hauskaa, kun haastattelija kyselee kadunmiehiltä, pitäisikö Naton pommittaa Tshetsheniaa ja Saskachewania... :D

Samassa ohjelmassa oli muuten kohta jossa haastattelija ensin mainitsi Itä-Timorin ja Länsi-Edmontonin samassa lauseessa, ja sitten kysyi pitäisikö USA:n hyökätä Länsi-Edmontoniin. Vastauksenahan oli tietenkin totta kai! Enää ei ihmetytä ollenkaan että suurin osa amerikkalaisista hyväksyisi esim. hyökkäyksen Irakiin :D

No ohhoh. Mikäli tämä keskivertojenkki on niin äärettömän tyhmä, niin osaako joku kertoa, miksi jenkkilä on aivan ehdoton talous-, tiede- ja sotilasmahti maailmassa? Tutkijoista moni on maahanmuuttajia, mutta mikähän ihme niitä taas sinne vetää, jos koko maa on niin perseestä ja ihmiset tyhmiä? Eiköhän homma siellä pyöri aika lailla keskivertojamppaa tyydyttävästi.

Tuliaseilla tehtävistä tapoista ja murhista sen verran, että niiltä pystyy kätevästi välttymään, kun pysyttelee poissa tummaihoisten ja hispaanojen kansoittamista kaupunginosista. Olen asunut ja tehnyt duunia suht pitkään eräällä noin 7 miljoonan ihmisen talousalueella itärannikolla, ja lehtiä lukemalla ja maisemia katselemalla näppituntumaksi jäi, että 9/10 tai enemmän ampumavälikohtauksista tapahtui kahdessa kaupunginosassa, joissa asukkaista noin 98% on mustia.

Sosiaalituesta taasen sanottakoon, että tunnen yhden työttömän tyypin, joka lisäksi sairastaa kroonista tautia, jonka lääkkeet eivät ole hirveän halpoja. Ei ko. tyyppi mitenkään hirveän rahoissaan ole, mutta Suomeen verrattuna elintaso on ihan ok, paritalossa asunto ja polttoainetta uudehkoon HD sportsteriin riittää. Muita työttömiä en sieltä tunne, ja ei siellä työttömyys mikään suuri ongelma olekaan, vaikka ei ole minimipalkkoja käytössä, vanginvartija tuttava tekee sen $35000 vuodessa ilman sen ihmeempiä koulunkäyntejä, itse asiassa sama tyyppi käytti nuoruutensa hapon, viinan ja myssyn vetämiseen, sen takia sitä nyt vähän vituttaa kun ei päässyt parempiin hommiin. Vaikka suomalaisittain tulee hyvin toimeen.

Koulutuksesta vielä... Maksaahan se käydä Harvardin lakia tai lääketieteellistä tahikka sitten MITin tekniikkaa tai Boston Collegessa mitä hyvänsä, mutta pitää muistaa se, että kun on paperit kourassa, lähtöpalkka on $90000/v, josta sitä opintolainaa saa lyhennettyä suht vauhdilla, eli ei se mikään este ole. Toisaalta jos se velkamäärä hirvittää, voi mennä osavaltion yliopistoihin, niissä lukukausi ei maksa kuin $4000-$5000, toisaalta tuleva tilikään ei ole yhtä kova kuin Harvardista valmistuneella.

Jos jotain oikein negatiivista hakemalla hakee, niin se on sitte kalliit asunnot, ihmiset ei osaa juoda viinaa ja ulkopolitiikka. Mutta muuten ihmiset itse ovat keskimäärin hyvin ystävällisiä ja fiksuja. Jos ne ei jotain Vermontin tai New Hampshiren kokosta plänttiä jostain Pohjois-Euroopan perukoilta tunne, niin minä ainakin voin antaa sen anteeksi, en minäkään alkuun tiennyt missä Vermont tai New Hampshire ovat.

Nämä nyt oli tällaisia yhden ihmisen fiilareita, että linkit tieteellisiin julkaisuihin ja tilastoihin jäi vähiin. Mutta kannattaa ehkä käydä vähän aikaa kattomassa meisinkiä ennen kuin suinpäin lähtee länkyttämään. Näyttää aika torspolta.

Ja toistan vielä, että en erityisemmin pidä jenkkien ulkopolitiikasta. Mutta tuskin ne pitkälle ovat päässeet pelkästään Afganistania ja Irakia riistämällä.

tyyppi kävi amerikassa ja siltä kysyttiin et mistä se on kotosin,se sano et finland.
amerikaani kysy et mikä dösä sinne menee:lol2:

mut aika jännää et niille ei opeteta maantiedossa tollasia.
mä oon kyl koulussa oppinu kaikki afrikankin minivaltiot ja amerikat ja kaikki.
niil on löysempää koulus ilmeisesti.

joopa joo, tää riittäkin varmaan tästä aiheesta

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom