Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko nyt hieman avautua. Myönnän heti, että en kaikkia lajin sääntöjä tiedä, mutta katselin tuota viime vuoden finaalin loppua töllöstä. Johtavalla joukkueella pallo omalla kenttäpuoliskolla ja pelikellossa joku 10sek aikaa. Pallo pelataan alimmalle kaverille ja kaikki odottaa, että se potkaisee sen vastustajan puoliskolle, jolloin niille jää vielä n.7sek hyökkäysaikaa. Sen sijaan alin mies pitääkin itse palloa ja lopulta juoksee yli omalta päätyviivalta tehden oman maalin. Pisteet nyt joku 34-31. Pelikellossa 4sek ja oman maalin jälkeen pallo on pakko potkaista vastustajalle. Eihän ne ehdi neljässä sekunnissa enää minnekään ja oman maalin tehnyt voittaa. Siis mitä vittua? Mistä lähtien oman maalin tekeminen on missään muussa lajissa hyödyttänyt sen tehnyttä joukkuetta? Huomaa kyllä aika nopeasti missä maassa laji on kehitetty. Seremoniassa vielä mainitaan useampaan kertaan, että voittanut joukkue on lajin maailmanmestareita. Kukkuu. Pelailette keskenään Jenkkilässä sen 15 peliä/kausi ja maailmanmestareita. Mua ei huvita taas oikein mikään...
Tuo oma maali oli mun mielestä hienosti taktikoitu. Ihastelin sitä vuosi sitten ja uudestaan tänään, kun katselin uusintaa. Juurikin tuollaiset yllättävät taktikoinnit tekee jefusta todella hienon lajin. Kotikatsomossakin voi spekuloida ja miettiä mitenköhän seuraava hyökkäys menee...
Saa nähdä miten ens yönä käy. Tohon ottelupariin ei ole mulla suosikkia. Lähinnä odotan hienoa peliä. Super Bowl tarjoaa kyllä hienon shown ja hienot vibat vaikka sitä katsookin telkusta kylmässä suomessa.
Monelta tätä nyt kantsii alkaa väijyä ettei menis kovin montaa tuntia jotain Road to plaa plaa juttuja katsellessa? Varmaan täytyy kuitenkin mennä nukkumaan ja herätä kun peli alkaa.
Mulla olisi kypäristä pieni kysymys, että onko täällä kenelläkään kokemusta sekä Schuttin että Riddelin L-koon kypäristä? Ovatko samaa kokoluokkaa vai onko jotain pientä eroa? Eli vaikka molemmat ovat L-kokoa, niin toinen (Riddell) olisi aavistuksen isompi, sillä tällaista huhua olen kuullut.
Ymmärrän kyllä taktikoinnin, ei siinä mitään ja tietysti säännöt on kaikille samat. Silti sotii täysin omaa ajatusmaailmaa ja urheilun etiikkaa vastaan se, että tahallisesta omasta maalista on kuitenkin itselle hyötyä ja vastustajalle hallaa. Käsittämätön sääntö.
Ainakin oma Schuttin potta oli päähän sopevampi kö saman koon Riddeli. Ainakin niitä Riddeleitä mitä omaan kuulaani kokeilin, olivat leveämpiä, eikä saanut säädettyä sopivaksi millään. Schutti istahti ilman säätöjä kö pipa päähän . Ja pidin kyä soijamyssyäkin kypärän alla.
Mullahan on niin, että Schuttin L on pieni vaikka päänympärys on 58cm ja se puristaa otsalta eli on liian pieni otsa-takaraivo-akselilta. Mulla pitäisi siis tilata XL ja ajattelin Riddellinsin 360, kun sitä pystyy säätämään paljon paremmin, mutta eilen sain kuulla, että noissa merkkien kesken saattaa olla eroja ja nyt ei ole mitään hajua miten sen pystyisi tarkistamaan :D.
Eikö rosterissa kellään ole 360: stä, että pystyisi kokeilemaan? Kyä kypärän pitää olla sopiva, muuten menee puolet keskittymisestä siihen jos puristaa taikka valahtaa silmille. Tosin tuli kyllä kokeiltua parin ulkomaalaisen + Tuusulan kaupan palautuspolitiikkakin ja nekin toimi.