american car show vai hot rod&rock show?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aku-A
  • Aloitettu Aloitettu

Aku-A

Banned
Suunnitelmissa oli mennä hot rodiin, mutta v-8:sin mukana tulleessa käsiohjelmassa ei paljon mitään ollut. Toisin kuin american car showssa näyttäisi olevan sitä sun tätä.
Kumpi mahtaisi olla kannattavampi reissu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
American car show taitaa olla suurempaa kokoluokkaa oleva tapahtuma ja painottuu enemmän uudempien autojen esittelyyn, kun taas Hot Rod and Rock Show esittelee vanhoja jenkkiautoja ja moottoripyöriä ja onhan siellä aina mukana ollut myös muutamia uusia kärryjä. Pääsylipun hinta on molemmissa muistaakseni 14 €, joten taitaa olla ihan makuasia kumpaan menee. Itse taidan näin Tamperelaisena vierailla molemmissa :kippis1:

Americassa olis lamourettes ja hot rodissa jotku samba tanssijat stringeissä, mutta oon kyl nähny ne jo kaks kertaa...
Helsingissä olis jotain tuning touhuakin.. No, eiköhän se tällä viikolla selviä kumpaan menen..

Ite oon menossa perjantaina American Car Showhun.

Mun ymmärtääkseni 'suuret' tiununki kerhot boikotoi tota nyt kun eivät sulata jotain. Eli ei taida riisirasseja yms muita ei-jenkkejä olla niin paljoa näytillä kuin ennen.

nikke1 sanoi:
Mun ymmärtääkseni 'suuret' tiununki kerhot boikotoi tota nyt kun eivät sulata jotain. Eli ei taida riisirasseja yms muita ei-jenkkejä olla niin paljoa näytillä kuin ennen.

Olet oikeassa, moni euro autojen rakentelua harrastava kerho on boikotoinut acs:n tänä vuonna. Näin olen lukenut asiasta.

Flamer sanoi:
Olet oikeassa, moni euro autojen rakentelua harrastava kerho on boikotoinut acs:n tänä vuonna. Näin olen lukenut asiasta.

Jos saa kysyä niin miksi?

HRRS:ssa on yleensä jokin huippuvetonaula jenkeistä. Esim. aika usein piireissä tunnettujen ja arvostettujen nimimiesten uusimpia luomuksia. En kyllä ole koskaan jaksanut sinne asti lähteä.

ACS:ssa taas taitaa olla ulkomailta useampia autoja, mutta usein Ruotsista eikä yhtään aivan saman tason vetonaulaa. Autojen lukumäärä taas on ACS:ssa kai suurempi pelkästään jo jenkkienkin osalta. ACS:ssa olen yleensä käynyt.

Luin hieman keskusteluita koskien tuota boikottia. Tutustuin asiaan FHRA:n ja FFp-Motorsportin keskustelupalstoilla. Taas tyypillistä nettikeskustelua! Asiasta saa taas sen kuvan, että tuunaajat dissaa jenkkien rassailijoita ja toisinpäin, eikä kukaan tule toimeen toistensa kanssa. Tosiasiassa ne oikeat autoharrastajat ovat varmaan puunaamassa kärryjään ja "katselijat" ja "hännystelijät" pitävät huolta PR-puolesta. Alkoi sen verran pännimään keskustelujen pienisieluisuus, että olisin halunut ostaa osastotilaa ACS:sta ja viedä hallin keskelle oman osaston, josta löytyisi hieno jenkkirassi ja joku tuunattu europeli vierekkäin samalta osastolta. Harmi vaan, ettei lompakko anna myöten tuollaisiin kannanottoihin.

Itse tykkään katsella sekä jenkkejä, että eurovehkeitä!

Viimevuoden ACS:stä harmittaa vaan se, että en kiertäny messukeskuksen parkkista läpi. Siellä oli monta mielenkiintoisempaa jenkkiä ja euroa kuin sisällä :D

Ja tietenkin htletin kalliit pizzaslicet yms ruoat, mutta taitanee olla normaalia hinnoittelua messuilla.

American car showhun näyttää tämänkin ukon naama perjantaina. on ainakin isompi tapahtuma.

N.O.Kummonen sanoi:
Asiasta saa taas sen kuvan, että tuunaajat dissaa jenkkien rassailijoita ja toisinpäin, eikä kukaan tule toimeen toistensa kanssa.

Itse tykkään katsella sekä jenkkejä, että eurovehkeitä!

Itse asiassa juttu on enemmän siihen suuntaan, että messyjen järjestäjä vaatii nykyisin kerhoiltakin maksun salin vuokrasta, ja tätä kerhot boikotoivat. Ohessa myös järjestävän tason (kerhojen mielestä) leväperäistä asioiden hoitamista.

Kyse ei siis tosiasiassa niinkään ole "jenkit on perseestä - ei kun ne eurovehkeetpäs"-meiningistä. :)

"Itse asiassa juttu on enemmän siihen suuntaan, että messyjen järjestäjä vaatii nykyisin kerhoiltakin maksun salin vuokrasta, ja tätä kerhot boikotoivat. Ohessa myös järjestävän tason (kerhojen mielestä) leväperäistä asioiden hoitamista.

Kyse ei siis tosiasiassa niinkään ole "jenkit on perseestä - ei kun ne eurovehkeetpäs"-meiningistä."

Sorry, Quote ei vaan jostain syystä toiminu.

Joo, sen verran minäkin olen ymmärtänyt, että kyse on näytteilleasettamisen hinnoista. Sain sen kuvan, että FHRA on hallin vuokrannut ja vuokraa tilaa edelleen näytteilleasettajille. Ne kerhot, jotka kuuluvat FHRA:iin saavat paikat halvemmalla kuin "ulkopuoliset" joita useimmat tuning-kerhot käsittääkseni ovat. Lisäksi on ilmeisesti joihinkin muihin asioihin liittyviä kiistoja ja epäselvyyksiä. En tiedä menikö se ihan noinkaan?

Kommentoin vain sitä, että oikea asioista keskustelu käydään taas jossain muualla ja keskustelupalstoilla provoilevat räyhääjät tyylin:

-Ei aluvanteiden ja spoilerien laittaminen ole mitään auton laittoa!
-Mun bränikkä Type R jättää sun -59 Caddyn!
-Ei siellä ACS:ssa riisikippoja kaivata!
-Jenkeillä ei voi ajaa mutkaan kovaa!

jne...

Siitä saa kuvan, että harrastajat eivät tulisi toimeen keskenään vaikka totuus olisikin, kuten sanoit, erilainen.

Vuosi vai kaks sitten oli jossain FHRA:n kotisivuilla keskustelua huonoimmasta näyttelystä ja siellä aika moneen kertaan todettiin ACS, koska paikalla on niitä puuhelmipoikia toyotoineen.

oisin lähteny acs mut kun kävi tuning shown kannalta kuin kävi, niin en lähde. Selvennykseksi: Pidän jenkeistä enemmän kuin euroista, mutta haluan nähdä molempia...

Elikkä phy73 laittoikin jo tuon linkin , josta kannattaa lukea enemmän asiasta. Suosittelen lukemaan koko aiheen, muuten jotain oleellista voi jäädä lukematta. En jaksa kertoa tästä asiasta itse, kun tuo phy73:n laittama linkki antaa kaiken käsityksen mitä boikotoidaan ja miksi. Lukekaa ja todetkaa itse. Itse en mene acs:n tänä vuonna.

ipe-88 sanoi:
Itse menisin ainakin American Car Showhun, on kuulemieni juttujen perusteella paljon näyttävämpi show.

Jep jep! :worship: :kippis1:

itse menen mayor'sille vääntää punttii jos vain on auki kuolaamisen ja rahat säästän cruisingeihin

Millaset oli messut? Kuulemma oli tuning vehkeitä enemmän kuin jenkkejä, boikotista huolimatta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom