Amazon.com

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
Muutama vuosia vanha threadi löytyi mutta miten menee nykyään tuolta tilaaminen? Kertokaapa kokemuksia? Olisi pari vaatetta hakusessa ja tuolta ne löytyisi. Kun tuo lontoon kieli ei ole ihan sujuvaa niin vähän epäselvää että mitä on postikulut jne. Jossakin vanhoissa threadeissa oli juttua että kaikki firmat tuolta ei toimita Suomeen. Mistäs sen sitten tietää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole Amazonia itse käyttänyt, mutta katsoin sulle noi kyseiset asiat. En tiedä toimittaako Amazon edes vaatteita Suomeen, ainakaan postikuluja tälle kategorialle ei oltu erikseen määritetty, tarkempaa tietoa täältä: http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/ref=hp_navbox_596184_ways?nodeId=596194, voisin veikata, että mikäli toimittaa, niin se menisi tuolla taulukolla missä on Viro, eli 12,99$ per lähetys + 4,49$ per tuote.

Kaikki myyjät eivät toimita tuotteita ulkomaille, mutta jos katsot kohdan Product Details, niin sieltä löytyy Shipping: This item is also available for shipping to select countries outside the U.S. mikäli he toimittavat sitä ulkomaille.

Kannattaa vilkaista myös amazon.co.uk, sieltä ainakin toimittavat amazonin mukaan vaatteita suomeen ja siellä postikulut on 5,49 puntaa per lähetys + 0,59 puntaa / kg. Lisää tietoa http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=11072981

Kannattaa huomioida, että jenkeistä tilatessa joudut maksamaat tullut ja briteistä tilatessa et.

Jep samaa katsoin minäkin ja samaan tulokseen tulin. Jotenkin jäi vaivaamaan että miksi ihmeessä nuo tuotteet on noin luokiteltu että osaa toimitetaan ja osa ei. Googlettelin tuossa ja löytyi juttua että on tullut vaatteet Suomeen mutta menevät tullin kautta ja tulee alvit + verot päälle jos se tullin maksuraja ylittää 10€

Kannattaa katsella näitä eurooppalaisia amozoneja, kuten: Amazon.de ja amazon.co.uk

E: Oho, mainittu jo tuossa ylempänä.

Jep samaa katsoin minäkin ja samaan tulokseen tulin. Jotenkin jäi vaivaamaan että miksi ihmeessä nuo tuotteet on noin luokiteltu että osaa toimitetaan ja osa ei. Googlettelin tuossa ja löytyi juttua että on tullut vaatteet Suomeen mutta menevät tullin kautta ja tulee alvit + verot päälle jos se tullin maksuraja ylittää 10€

Amazon on kauppapaikka, jossa useat eri firmat myyvat tuotteitaan. Riippuu sitten ihan kunkin firman tavoista, mihin toimittavat ja mihin ei.

Helpoiten selviää kaikki postikulut sun muut kun tunkee kamat ostoskoriin ja katsoo mitä maksaa. Ite oon muutamia t-paitoja tilannut tuolta ilman ongelmia. Posteja tais tulla joitakin puntia ja parhaillaan tavara on tullut viikossa hitaimmallakin toimituksella. Tuntuu noissa postikuluissakin olevan eroja, kun muistaakseni joskus olen tilannut ilman postikulujakin. Liekö sitten myyjä kohtainen juttu.. Ja puhun nyt amazon uk:sta. Amazon uk:sta, de:stä sun muista eu-kaupoistahan ei tulleja mene koska EU-maa. Amazon.com on sitten eri juttu koska jenkkilä. Siinä ei saa tuotteen hinta ylittää 45 euroa, tai saa kyllä, mutta vaara tulliin kosahtamisesta on suuri. Omalla kokemuksella myös jenkkilän amazonissa on hitaammat toimitukset kuin näissä euro-amazoneissa ja tämä on tod. näköisesti vaan maantieteellinen syy.

Joka kerta on tullut perille eikä ole jääny tulliin satojenkaan eurojen tilaukset. Itse asiassa olen tilannu yli 45 euron lähetyksiä yli kymmenen eikä yksikään ole jäänyt tulliin (siis jenkkilästä tulevat lähetykset). Niillähän on sitä paitsi se tullivaraus siinä tilauksessa - joka tosin on aina näyttäny mulle nollaa. Amazon.comissa on halvempaa kuin .co.uk:ssa mutta eivät toimita kaikkea Suomeen. Ammattikirjallisuutta on tullut tilattua paljon, yli reilusti tonnilla. Ja vertailuna suomalaisten kirjakauppojen tai adlibriksen hintoihin niin säästöä on tullut parisen sataa ainakin.

Pelkästään positiivisia kokemuksia siis. Kerran ei tullut ajallaan toimitus, niin korvasivat pyytämättä takaisin koko 40$ postikulut kun tiedustelin koska lähetys saapuu. Paketti oli myöhässä kolme päivää. :)

Joka kerta on tullut perille eikä ole jääny tulliin satojenkaan eurojen tilaukset. Itse asiassa olen tilannu yli 45 euron lähetyksiä yli kymmenen eikä yksikään ole jäänyt tulliin (siis jenkkilästä tulevat lähetykset). Niillähän on sitä paitsi se tullivaraus siinä tilauksessa - joka tosin on aina näyttäny mulle nollaa. Amazon.comissa on halvempaa kuin .co.uk:ssa mutta eivät toimita kaikkea Suomeen. Ammattikirjallisuutta on tullut tilattua paljon, yli reilusti tonnilla. Ja vertailuna suomalaisten kirjakauppojen tai adlibriksen hintoihin niin säästöä on tullut parisen sataa ainakin.

Pelkästään positiivisia kokemuksia siis. Kerran ei tullut ajallaan toimitus, niin korvasivat pyytämättä takaisin koko 40$ postikulut kun tiedustelin koska lähetys saapuu. Paketti oli myöhässä kolme päivää. :)

Kirjoistahan ei mene tullia lainkaan ja alvit on 9%, joten ne on hiukan eri juttu mitä esim. leffat, pelit tai vaatteet.

En parempaa threadia löytänyt. Mistä kannattais iso teräspullo tilata? 1.2L pitäs olla, 1.5L menee myös, mutta niitä tuskin on.

Amazonista kattelin niin saa pullon hinnan verran maksella toimituskulu- ja tullimaksuja päälle. Eipä oikein moinen kiinnostais.

Jos siis meinaat tommosta mikä Mikellä mm. on niin muistaakseni jos nyt en ihan väärin muista ni Mike ite ainaki puhu et Amazonista kannattas tilata?

Jos siis meinaat tommosta mikä Mikellä mm. on niin muistaakseni jos nyt en ihan väärin muista ni Mike ite ainaki puhu et Amazonista kannattas tilata?

No jos mistään, siis mistään, ei saa halvemmalla ku ~20$ pullo ja haluut maksaa ~15$ toimituskuluja (paskan nakin napsahtaessa n. 15e lisää tullimaksua), niin joo.

Minkalainen teraspullo? Sellainen kierrekorkillinen juomapullo vai? Miksi 1.2l? Litraisia loytyy paljonkin, hintaa vajaa kympin.

Tassa 1.2l jos tuollaista tarkoitit?

Minkalainen teraspullo? Sellainen kierrekorkillinen juomapullo vai? Miksi 1.2l? Litraisia loytyy paljonkin, hintaa vajaa kympin.

Tassa 1.2l jos tuollaista tarkoitit?

Korkilla ei nyt niin väliä, kunhan olis ruostumatonta terästä. 1.2L koska se taitaa olla suurin vastaava mitä löytyy.

Ehin jo innostua, mutta tilaaminen ei onnistu UK:n ulkopuolelle.. :( Kai sitä litraseen täytyy tyytyä kun aina noissa joku kusee.

Koita googletella "steel bottle 1200ml", muutama osuma tuli tuon linkkaamani lisaksi. Amazonissa on myos sellainen juttu ettei oikein kannata jenkkisivustolta (.com) tilailla, vaan mieluummin - kuten ylla on mainittu - eurooppalaisilta, esim. amazon.co.uk. Postikulut tuppaavat olemaan pienemmat eika jaa tulliin.

Mulla olis noita teraspulloja vaikka miten paljon mutta ovat liian pienia (0.5l). Saan niita jostain syysta aina firmojen rekry/esittelytilaisuuksista.

Koita googletella "steel bottle 1200ml", muutama osuma tuli tuon linkkaamani lisaksi. Amazonissa on myos sellainen juttu ettei oikein kannata jenkkisivustolta (.com) tilailla, vaan mieluummin - kuten ylla on mainittu - eurooppalaisilta, esim. amazon.co.uk. Postikulut tuppaavat olemaan pienemmat eika jaa tulliin.

Jees, kyllähän sieltä löyty edullisemmin mitä tuolta Amazoniasta saa. Toivottavasti kestää pitkään, ei tää silti mikään edullinen reissu ollut. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom