Aluvanteiden fiksaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Tänään tuli vähän kosketusta välillä katukivetys ja aluvanne, eli lähti pinnat aika kivasti pois. Ne varmaankin vissiin pystyy korjaamaan vai pystyykö? Mitään paloja ei ole pois, eikä mitään muutenkaan vääntynyt, ihan siis pintavaurio on.

Pistän tähän oheen pari kuvaa, niin näette mikä homman nimi on. Jospa joku osaisi suurinpiirtein kertoa, paljonko tollaisen korjaaminen maksaa jos se mahdollista on ja mistä sitä kannattaisi Jyväskylässä kysellä.

Liitteet

• IMG_2625.webp
    IMG_2625.webp
    50,3 KB · Katsottu: 2 362
  • IMG_2626.webp
    IMG_2626.webp
    40,2 KB · Katsottu: 2 922
Timba79 sanoi:
Tänään tuli vähän kosketusta välillä katukivetys ja aluvanne, eli lähti pinnat aika kivasti pois. Ne varmaankin vissiin pystyy korjaamaan vai pystyykö?

Ainakin GTI-lehdessä oli pari vuotta sitten juttu, jossa kerrottiin noista vanteenfiksauspajoista. Ymmärsin, että ton tyyppiset jutut vielä pystyy korjaamaan. Hinnoista tosin en muista mitään. Ja ne molemmat jutussa mainitut putiikit oli Tuusulassa.

No, oliko hyvä vastaus?

Timba79 sanoi:
Tänään tuli vähän kosketusta välillä katukivetys ja aluvanne, eli lähti pinnat aika kivasti pois. Ne varmaankin vissiin pystyy korjaamaan vai pystyykö? Mitään paloja ei ole pois, eikä mitään muutenkaan vääntynyt, ihan siis pintavaurio on.

Pistän tähän oheen pari kuvaa, niin näette mikä homman nimi on. Jospa joku osaisi suurinpiirtein kertoa, paljonko tollaisen korjaaminen maksaa jos se mahdollista on ja mistä sitä kannattaisi Jyväskylässä kysellä.

Tulipa mieleen Rengasnuoran sivut jossa kerrotaan näin: Jos vanteen lakkapintaa tulee kiven hakkaumia tai muita pintavaurioita, on ne syytä korjata välittömästi lakalla. Noudattamalla annettuja hoito-ohjeita, säilyvät vanteet uudenveroisina ja kiiltävinä pitkään.

Tosin noista kuvista en päässyt selvyyteen kuinka syvästä toi on raapassu. Rengasnuorassa on muutenki mielestäni hyvää palvelua. Luulen, että heiltä löytyy aineet/osaaminen/taito korjata tuo vanne. Hinnoista kannattaa kysäistä vaikka puhelimella. Rengasnuora Jyväskylässähän on muistaakseni lähellä Etolaa.

uudelleen maalattavaksihan nuo menee. turha paikkailla millään väripuikoilla jne... vituks vaan menevät. en tiedä löytyykö tuota oxiginissä olevaa väriä värikartoista mut ainakin lähelle pääsee.

attitude sanoi:
uudelleen maalattavaksihan nuo menee. turha paikkailla millään väripuikoilla jne... vituks vaan menevät. en tiedä löytyykö tuota oxiginissä olevaa väriä värikartoista mut ainakin lähelle pääsee.

Jotain tänsuuntasta ajattelin itsekin, enkä todellakaan ala niitä millään paikkaväreillä sotkemaan. Pitää kysellä huomenna tuolta Rengasnuorasta ja sitten tosta Euromasterilta mistä nuo ostinkin.

helppo homma korjata. jos ei itse osaa ja tunne maalaria niin sitten vanne ja rengasliikkeen puoleen. ei ole kallista se korjaus...

Kyselin tuosta Rengasnuoralta ja ne pyysivät käydä näyttämässä, sanoivat että aika hyvin niitä saapi korjailtua.

Taas Euromaster sanoi, ettei kannata tehdä mitään, että korjaus tulee helposti lähelle uuden hintaa. Uuden lupasivat asennettuna 195 eurolla.

Eli saa nyt sitten nähdä onko tuo korjaus sittenkään kannattavaa, ainakaan jos se maksaa enemmän kuin puolet uuden hinnasta ja jos eivät pysty lupaamaan että sen on "uuden veroinen".

Timba79 sanoi:
Kyselin tuosta Rengasnuoralta ja ne pyysivät käydä näyttämässä, sanoivat että aika hyvin niitä saapi korjailtua.

Taas Euromaster sanoi, ettei kannata tehdä mitään, että korjaus tulee helposti lähelle uuden hintaa. Uuden lupasivat asennettuna 195 eurolla.

Eli saa nyt sitten nähdä onko tuo korjaus sittenkään kannattavaa, ainakaan jos se maksaa enemmän kuin puolet uuden hinnasta ja jos eivät pysty lupaamaan että sen on "uuden veroinen".
http://www.streetcardesign.net/customcoating/index.html

topi sanoi:

Mielenkiintoinen sivusto, mutta jäi vaan sellainen käsitys, että ei tule samannäköistä jos vaan yhden vanteen käsittelee? Eli pitäisi sitten käsitellä koko sarja ja se nyt ei ainakaan alle tuon uuden vanteen hinnan jää.

Olen tässä miettinyt, että jos suosiolla ostaisi tuon uuden vanteen, kun niitä varastotavarana on ja pistäisi tuon rikkoutuneen jemmaan ja korjauttaisi sitten jos joskus suurempi haaveri käy eikä uutta vannetta saa.

Lasikuitukittiä ja Mastonin hopeanväristä spreitä päälle.
.
.
.
No, jossei nyt kumminkaan :D

Pitäisi maksaa enintään 50€ per vanne sis. puhtaaksi puhallus joko hiekalla tai lasikuulilla sekä pulverimaalaus ja paisto.
Ton yli niin pidän jo erittäin kalliina, suhteilla saa koko kierroksenkin maalautettua lähes tuohon hintaan.

Erkka80 sanoi:
Pitäisi maksaa enintään 50€ per vanne sis. puhtaaksi puhallus joko hiekalla tai lasikuulilla sekä pulverimaalaus ja paisto.
Ton yli niin pidän jo erittäin kalliina, suhteilla saa koko kierroksenkin maalautettua lähes tuohon hintaan.

Mä käyn kysymässä tota hommaa sieltä Rengasnuoralta, saa nähdä mitä sanovat asiaan. Mitenkä kauan muuten tollaisessa hommassa mahtaa kestää? On sitten käytännössä auto pois pelistä senaikaa kun vanne on fiksattavana.

Kävin sitten Nuorallakin ja sanoivat suoraan, että voihan sitä fiksailla, mutta siistiä siitä ei saa. Senverran on syvä se jälki yhdessä puolassa. Eli taitaa uusiksi mennä tuo vanne.

Laita Timba rouvan kynsilakka noihin naarmuihin ja osta silläkin rahalla rohehiinia. Ketä tuo nyt kiinnostaa, jos vanteessa on pari naarmua (no joo, kiinnostaahan se, himofiksaaja kun oon itsekin).

Minkäs värinen sun autos oli (eikös se ollut seat), oon tainnut nähdä joskus liikenteessä, onko vanteet 17"?

Tape sanoi:
Laita Timba rouvan kynsilakka noihin naarmuihin ja osta silläkin rahalla rohehiinia. Ketä tuo nyt kiinnostaa, jos vanteessa on pari naarmua (no joo, kiinnostaahan se, himofiksaaja kun oon itsekin).

Minkäs värinen sun autos oli (eikös se ollut seat), oon tainnut nähdä joskus liikenteessä, onko vanteet 17"?

Onhan tuo vajaat 200 euroa iso raha laittaa yhteen vanteeseen, mutta ei sitä viittis tuon näköiseksikään jättää. Ja nyt noita vanteita löytyy vähän joka rengasfirmalta, myöhemmin ei ehkä enää saa yhte helpolla, eli enköhän mä sen reissun jälkeen vaihda.

Ja musta tuo meidän Seat on ja aikapaljon me täällä Jyväskylässä pörräillään, vaimo vielä mua enemmän, joten todennäköisesti olet nähnytkin. Cordoba tuo on ja 04 vuosimallia. Nykyään paukkuu poppikin todennäköisesti aina kun ohi ajaa. ;)

Timba79 sanoi:
Onhan tuo vajaat 200 euroa iso raha laittaa yhteen vanteeseen, mutta ei sitä viittis tuon näköiseksikään jättää. Ja nyt noita vanteita löytyy vähän joka rengasfirmalta, myöhemmin ei ehkä enää saa yhte helpolla, eli enköhän mä sen reissun jälkeen vaihda.

Ja musta tuo meidän Seat on ja aikapaljon me täällä Jyväskylässä pörräillään, vaimo vielä mua enemmän, joten todennäköisesti olet nähnytkin. Cordoba tuo on ja 04 vuosimallia. Nykyään paukkuu poppikin todennäköisesti aina kun ohi ajaa. ;)

Kumpikos nuo vanteet tyri kivetykseen?

Erittäin hyvää vanteiden ehostus palvelua tarjoaa Järvenpääläinen Amrif rengasliike 09-27940070
Oikaisee lämpökäsittelyllä myös iskua saaneet vanteet, ja käsittelyn jälkeen pitäisi olla alkuperäistä vahvemmat.
Omista kuopista hieman iskua saaneista 19 tuumaisista veloitus oli 60€ kpl, + tottakai parikymppiä tippiä :) ja lisäksi erittäin hienoa palvelua sain muutenkin. Kyyditys teollisuusalueelta keskustaan treenaamaan kun vanteet korjattavana :worship:

Back
Ylös Bottom