Alumiinittomat deodorantit haussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyyköhän muilta kuin AXE:lta ja Adidakselta alumiinittomia dödöjä? Osaako muuten kukaan palstalaisista sanoa miksi useimpien deodoranttien valmistuksessa käytetään alumiinia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutua, alumiinioksidi tukkii hikirauhasia eli ehkäisee hien eritystä.

T-mies sanoi:
Löytyyköhän muilta kuin AXE:lta ja Adidakselta alumiinittomia dödöjä? Osaako muuten kukaan palstalaisista sanoa miksi useimpien deodoranttien valmistuksessa käytetään alumiinia?

Onko jotkut tietyt mallit näillä valmistajilla alumiinittomia vai mistän sen tunnistaa muualta kuin maailman pienimmästä präntistä purkin kyljessä? :)

aina olen kuullut kysyttävän alkoholittomista, mutta alumiinittomista en ole koskaan kuullut :O

Mulla jotkut dödöt ärsyttää ihoa ja oon epäillyt syyksi juuri alumiinia. Siksi käytössä apteekista saatava Bats, ei ärsytä ihoa ja on tehokasta

latku sanoi:
aina olen kuullut kysyttävän alkoholittomista, mutta alumiinittomista en ole koskaan kuullut :O

Näytät olevan sen verran nuori, ettet muista noin kymmenen vuotta sitten käytyä keskustelua alumiinin vaaroista: aiheuttaa dementiaa, dumpatkaa alumiiiniastiat jne. Tuolloin oli myös tarjolla runsaasti dödöjä, joissa ei ollut alumiinia. Vois sanoa, että useimmissa oli alkoholia, mutta ei alumiinia.

Edit: itse olen taas sen verran vanha, että voi hyvinkin olla, että tuosta on jo yli kymmenen vuotta tai yli 15 vuotta :wanha:

Nyt kun kohu on laantunut ja lopulta unohtunut ilmeisesti kokonaan, useimmista kaupoista ei löydy alumiinittomia. Nyt sen sijaan lähes kaikissa purkeissa lukee alcohol free. En vaan tiedä, mitä se alkoholi sitten aiheuttaa. Tuskin ainakaan dementiaa kainaloon laitettuna :lol2: Itse löysin stockalta kysymällä Rocin Keops-dödön, jossa ei ole alumiinia eikä alkoholia - ei myöskään hajusteita. Se varmaan siis sopii miehille ja naisille. Hintakin oli tosin kolminkertainen tavalliseen stickiin verrattuna. Ihmettelen kyllä, mihin ne kaikki alumiinittomat ovat kadonneet. Mut kun saatiin tuolloin peloteltua uskomaan, että ei ole hyvä laittaa kainaloonsa alumiinia.

Alumiinittomat vain eivät ainakaan mulla auta tippaakaan vähentämään hikoilua tai edes "verhoamaan" hajua. :lol2:

Siis ton alumiinin lisäks ei taida olla muuta tehokasta antiperspiranttia?

-ja kyllä, peseydyn päivittäin :D

Olkaatten hyvät,
deodorantteja, joissa ei ole alumiinijohdannaisia:

Clarins Eau Dynamisante Doux Deodorant
Dr. Hauschka Deodorant Fresh / Floral Scent
Ellen Betrix HMB Country Deo Spray
Ellen Betrix HMB Country Deo Stick
Klorane Deodorant Bille Antiperspirant
Klorane Deodorant Stick Antiperspirant
Lavilin Cream Body Deodorant Men & Women
Lumene Aerosol deodorantit
Lumene Roll-on deodorantit
Lumene Body Aktiva Body Spray Deodorant
Nectar Dewberry Roll on Deodorant
Nivea Deo Spray (valkea pakkaus)
Nivea Deo Stick (valkea pakkaus)
Nivea Deo Spray Masculine
Nivea Deo Stick for Men
Pirkka Deodorantti
Rai Spray 1,2 ja 3, 100 ml
Roc Koops Deodorant Stick
Sebamed Deodorantti, roll-on
Sebamed Deodorantti, pumppupullo
Vichy Deodorant Fraicheur
Weleda Citrus deodorant
Weleda Deodorantti

(lähde: Helsingin Allergiayhdistys, kosmetiikkaneuvonta)

Tiedä sit onko tuossa alumiinia, alkoholia tms. Onkohan tuo deodorantti ollenkaan mutta suosittelen ehdottomasti apteekista saatavaa Absolute Torr nimistä deodoranttia(?). EI tarvitse laittaa kuin kerran viikossa :rock: ja oikeasti estää hikoilun. On lisäksi hajusteeton, että siihen päälle voi sit laittaa noita deodorantteja jotka eivät estä hikoilua mutta haisevat (tuoksuvat) hyvälle. Itse käytän Hugo Bossin dödöä joka pelkästään käytettynä ei vähennä hikoilua. Tein tuolla Absolue Torrin ultimate-testin, 40 asteen kuumeessa kun olin ja hikeä pukkas niin että meinasi hukkua mut kainalotpa eivät edes kostuneet, että kyllä toimii. Ei enää märkiä läisköjä kainaloissa ei vaikka kuinka urheilisi. Aine ei edes kirvele jos laittaa aivan puhtaaseen ja kuivaan kainaloon, saattaa ehkä vähän kutista mut sekään ei kestä kauaa. Niin ja tuota kun laittaa niin kainalot voi pestä ihan normaalisti mutta dödöä ei tarvitse siltikään lisätä. En tiedä miten tuo vaikuttaa mut kai se jotain niille hikirauhasille tekee kun ei hikeä tule (tukkiiko se vai mitä???).

Absolut torr on ihmeaine, mutta siinä on alumiinia ja se on myös ihan hirveän voimakasta ainetta. Itse en pystynyt käyttää, koska kainaloita poltti ihan hulluna.

Triple dry on aika tehokas ja miedompi kuin Absolut torr. Siitä en tiedä onko Triple Dryssa alumiinia.

:offtopic: Mutta mistähän saisi tilattua näitä vähän laadukkaampia dödöjä kun tuo paikallinen citymarket lopetti niiden myynnin eikä nuo axet sun muut oikeen kiinnosta enkä laivalle ole menossa. Haussa Escada Pour Homme.

Balco-pomo Victor Conte meinasi yhdessä ZMA-artikkelissa, että antiperspiranttien aluminiini heikentää sinkin imeytymistä ja täten voi vaikuttaa haitallisesti miehen testo-tasoihin. Onko sitten hifistelyä, tiedä häntä, ehkä kuitenkin tässäkin olisi hyvä syy lisää välttää alumiini-dödöjä.

Mä olen kans käyttänyt tuota absolut torria. Se on tosi hyvä aine, täytyy vain muistaa että sen sängen pitää antaa kasvaa pari vuorokautta ennenkuin sitä absolut torria sinne kainaloon törkkää. ja toinen juttu on se että se pitää laittaa kuivaan kainaloon. näin ainankin mulla, ei kirvele, eikä tartte hikoilla.

Luontaistuote kaupasta DEO-kivi, mineraalikivi jota hinkataan kainaloon, pitää hien hajun OIKEASTI poissa, tosin ei haise millekkään.

Punttimies sanoi:
Luontaistuote kaupasta DEO-kivi, mineraalikivi jota hinkataan kainaloon, pitää hien hajun OIKEASTI poissa, tosin ei haise millekkään.

Tosin näiden mineraalikivienkin hikoilua ehkäisevä aine on useimmiten alumiini (tai alumiiniyhdiste).

Mitäs dödöjä nää sit taas on, mitä saa apteekeista ja ei pysty hikoilemaan edes maratonilla? Muistaakseni kaveri puhu joskus jostain apteekista saatavasta roll-onista, minkä nimi oli joku "triple act" tms. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom