Aloittelijan treeniohjelma

Olen tässä jo kahden viikon ajan tehnyt tällaista ohjelmaa.

Joka toinen päivä.

käsipuristus (muoviset tavarakaupasta) 60x2 oikeinpäin ja sama väärinpäin
Dippi 10x3
Leuat 4x3
Vatsa (Vatsalauta) 20x2
Olkapäät sivuille, eteen ja ylös 20x2
Selkä (Perus ristikkäinen selkäliike lattialla) 10x2
Punnerrus 10x3
Jalkojen treenaamiseen riittää minun mielestäni hyppiminen ja lenkilläkäynti.

Elikkä kannattaisiko jotain vähentää tai johonkin lisätä ja missä järjestyksessä tehdä. Kotoa löytyy nuo puristimet, leuvanvetotanko, 2.5kg ja 4kg painot ja vatsalauta. Myös jokin sellainen pitkä tanko joka keskellä on jousi ja taittuu keskeltä, en tiedä oikeaa nimeä. Välillä olen jotain ylimääräistä lisäillyt ohjelmaan ja penkkiä ei kotoa löydy. Olen huomannut vain että tällä ohjelmalla ei tule lihakset kovin väsyneiksi.

Oho, tämä taitaa mennä treeniohjelma arvostelu topikkiin :O

Kyllä myöhemmin ottaa päähän, jos et jalkoja alota treenaamaan heti alusta asti kunnolla. Typerältähän se näyttää kun jalat ovat kuin riisitikut verrattuna yläkroppaan. Tai no, tuolla sinun treenimetodilla en kyllä olis huolissani liiallisen lihaksen saannista. Eli kannattaa sinne salille vääntäytyä, jos lihasta halajat.

ei se yläkroppakaan kasva loputtomiin jos et tee alakropalle mitään..ja toisekseen, se on NIIIIN tyhmän näköstä jos yläkroppa iso, alakroppa pieni, yläpainonen kuljetus :wtf: tiedän kanssa yhden salilta, joka penkkaa 210+kg x 5, mutta koskaan ei tee jalkoja, ja sen huomaa..aika :D jalat kuin toripululla.

En kyllä keksi mitään syytä miksi niitä jalkoja ei treenaisi... Eikö kuitenkin iso osa treenausta ole sitä että yritetään päästä hyvään kuntoon? Luulisi että varsinkin jalkojen tulisi olla jokapäiväisessä käytössä hyvässä kunnossa.

Sen verran tuosta treenistä että tulet kyllästymään tosi nopeasti jos et saa isompia painoja ja vähän vastusta.

En kyllä keksi mitään syytä miksi niitä jalkoja ei treenaisi... Eikö kuitenkin iso osa treenausta ole sitä että yritetään päästä hyvään kuntoon? Luulisi että varsinkin jalkojen tulisi olla jokapäiväisessä käytössä hyvässä kunnossa.

En keksi minäkään, mutta jokainen tekee kuten itse haluaa:)

En keksi minäkään, mutta jokainen tekee kuten itse haluaa:)

Totta, jokainen saa kyllä tehdä ihan niin kuin haluaa. Jotenkin vaan siitä että ei treenata jalkoja tulee heti mieleen nuori jannu joka haluaa nopeasti isot lihakset joita sitten esitellä kavereille samalla kun kehuu kuinka paljon nousee penkistä. Eli siis ihan turha syy olla treenaamatta jalkoja, joka sitten taas ärsyttää turhuudellaan.

Mutta jokainen tehköön niin kuin haluaa. Helvetin hyvä että lähdetään ylipäätänsä edes treenaamaan. Tsemppä!

Eihän se muuten yläkropan kehitykseen vaikuta, kuin että hormonitasot ei nouse niin ylös. Eli ihan minimaalinen vaikutus?

Kyllä se kroppa kuitenkin pistää vastaan siinä vaiheessa kun pelkkää yläkroppaa treenataan loputtomasti, yrittää sekin tehdä asialle jotain, ettei raajojen väliset erot kasva liian suuriksi. eli, treenaa kaikkia tasapuolisesti.

Kyllä se kroppa kuitenkin pistää vastaan siinä vaiheessa kun pelkkää yläkroppaa treenataan loputtomasti, yrittää sekin tehdä asialle jotain, ettei raajojen väliset erot kasva liian suuriksi. eli, treenaa kaikkia tasapuolisesti.

Ja toisekseen ei voi olla VAHVA jos ei jalkoja treenaa. Koska jalathan on lähes puolikroppaa ja sieltähän se voima tulee lähes kaikkeen hyödylliseen missä voimaa tarvitaan :thumbs: Menee vähä samaan kastiin kuin ikiaikainen sanonta: Mitä teet ferrarilla jossa on kuplavolkkarin kone?

Olisko sulla pistää jotain tutkimustuloksia, kun ite en mistään niitä löydä kyseisestä aiheesta..?:)

Voivoi...

Topikkini aiheena ei ollut että kannattaako jalkoja treenata vaan kysyin että miten kannattaisi ohjelmaani muokata ja treenaan kotona koska salille on sellaiset 12km matkaa. Tuli hyvin selväksi että jalkoja pitäisi treenata myös mutta niin mitenkä se tapahtuisi kotona ?

Pistoolikyykkyä ym. mukavaa. Ja miten 12km voi olla este? Toki jos asut ihan jossain böndellä niin ymmärrän jos ei bussit kulje ja autolla tms. ei ole ikää/lupaa ajella.

Osta kotiin voimapyörä ja isommat käsipainot. Tai sit osta vaikka kahvakuula.
Jaloille voisit tehdä bulgarialaista kyykkyä käsipainoilla.
Punnerruksia lisäpainoilla.
käsiseisontapunnerruksia seinää vasten, tai jos oot kovis niin ilman seinää

Back
Ylös Bottom