aloittelijan ongelmia...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jafar
  • Aloitettu Aloitettu
elikkä, alkuun hiukan faktaa itestäni. oon parikymppinen jannu, joka on aloittanu treenin vasta n. puol vuotta sitten. koska ei oo minkäänlaista pohjaa ollu ennen sitä, en oo tehny toistaiseksi minkään ohjelman mukaan. jalkoja oon tehny joskus aikoinaan ja fudista pelaan edelleen, joten oon jättäny noi jalat hiukan vähemmälle ja yrittäny keskittyä enempi yläkroppaan. noin.

ja sitte ne itse ongelmat tärkeysjärjestyksessä:

1. penkki, aloittaessani maksimi oli n. 60kg, nyt 80kg. kehitys jatku nelisen kuukautta tasaseen, mutta sitten yhtäkkiä vaan jumahti eikä tunnu nousevan millään.. ruokavaliosta ei ole kiinni, sen tiedän. treenaan ojentajia taljassa, käsipainoilla ja teen dippejä + tietty se penkki.

teen penkin aikas kapealla otteella, auttaiskohan jos treenais vaihteeks leveemmällä niin että rintoihin enemmän rasitusta? voisko joku neuvoa joitain tehokkaita rintojen treenausmuotoja? mavea teen myös sillon tällön, mikä vaikutus sillä on penkkiin? entä viparit, onko vaikutusta penkkiin? yleisestikin kaikki neuvot ovat tervetulleita, miten penkkitulosta vois parantaa.

2. oli tuo rintaongelma, tuntuu, että niitä tarvis treenaa enemmän, mutta miten?

3. ravinteet, tällä hetkellä käytän vaan fastin muscle+ (mitä mieltä siitä?) palautukseen enkä mitään hirmuista proteiinikuuria aio alottaakaan koska saan riittävästi ruuasta. ehkäpä hiukan voisin protskuakin lisätä jos se todella vaikuttaa tuntuvasti tuloksiin. neuvoja kaipaisin mitä kannataisi käyttää kun tarkoitus on hakea vain voimaa, ei näyttävyyttä?

kiitos paljon jos joku vaivautuu lukemaan ja vastaamaan edes johonkin kysymykseen! :)

ei oo kauheasti tullu olkapää ja yläselkätreenejä tullu tehtyy kun en tiedä liikkeitä joilla tehdä tehokkaasti kyseisiä.

katot pakkikselt ittelles vaan ohjelman ja alat niit jalkoikin vaan reenata ;)..ja eiköhän se vähän kaikilla ole ihan normaala että kokoajan ei kehity samaan tahtiin..

oon ite vasta 16 ja penkkini on 112,5. Voin sanoo, että kannattaa leventää sitä otetta niin luulis kyllä tulosten nousevan aika hyvin. Toi 80 kiloa kapeella otteella on kyl hyvin ja kannaattaa silti treenataa tosiaan välillä kapeellakin niin ojentajat vahvistuu.

Monet kuvittelevat syövänsä hyvin ja saavansa tarpeeksi proteiineja. Useimmiten näin ei kuitenkaan ole, joten suosittelisin laittamaan jonkin päivän ruokailusi tänne arvioitavaksi. Ja kuten sanottu, treenaa kroppaa monipuolisesti, myös niitä jalkoja. Jalkapalloilu ei millään lailla korvaa punttitreeniä.

Jalathan on futaajalle se tärkein alue ja sitten keskikroppa. Tisseillä ei tee oikein mitään, vaikka voima nyt aina on hyödyksi tiettyyn pisteeseen asti myös tisseissä. Fudaajalta jalkojen laiminlyöntiä huonompi olisi vain ruveta vääntämään niitä jollain bodytyylillä.

Ota joku hyvä ohjelma käyttöösi, ja noitahan on tälläkin aloittelijoiden palstalla lähestulkoon joka toisessa threadissa, voimaohjelmista esimerkkejä esim. täältä;
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22068
ja sen jälkeen kun et tiedä miten liike pitää tehdä katsot esim tältä:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

ja kun olet saanut kyhättyä itsellesi jonkun järkevän ohjelman, niin laitat sen esimerkiksi tänne:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=43291
-->tuollahan noita aloittelijoiden ohjelmia on kommentoituinakin (aika monella on samankaltaista ongelmaa kuin sinulla)
tai sitten tähän omaan threadiisi, niin katsotaan miltä homma alkaa näyttämään. Mutta jos haluat kehittää jotain aluetta, ei se tapahdu ainoastaan sitä aluetta hieromalla, vaan esim. vastalihaksia/koko muutakin vartaloa pitää harjoittaa!!!

tolla fudisjutulla viittasin siihen, että jalat ovat yläkroppaa edellä juuri sen takia kun ollaan joukkueen kanssa käyty salilla treenaamassa nimenomaan jalkoja ja näin ollen yläkroppa on jäänyt paitsioon ja kehityksestä jälkeen.

nyt kun en enää pelaa tosissani vaan harrastuksen vuoksi niin olen kuronut umpeen tuota jalkojen ja yläkropan välistä eroa :)

kiitos jo tähänastisista vinkeistä, niistä on selvästi apua mulle!

ps. laitan tota mun syömisiä arvioitavaks tuonne threadiin, joissa niitä arvioidaan heti kun ehdin.

Back
Ylös Bottom