aloittelija.. (:

Olen aloittanut salilla käynnin noin kuukausi sitten, ja tarkoituksena on pudottaa noin 10kg painoa ja kiinteytyä. Olen tähän saakka käynyt salilla 4krt viikossa ma, ti, ke ja to. Treenaan joka kerralla koko vartaloa käyttäen nautilus-menetelmää. Ja käyn zumbatunnilla ma ja/tai ke. Sitä nyt haluaisin kysyä että onko tuo nautilus-menetelmö jonkun osaavamman mielestä paras mahdollinen juuri minulle? Ja onko nuo peräkkäiset treenaus päivät niin iso paha kuin jotkut sanovat?

No joo, jos joka kerralla treenaat tolla nautilus menetelmällä (josta en ole ikinä kuullut btw), niin ei ole kovin suotuisaa kädyä ensin neljänä peräkkäisenä päivänä treenaamassa, ja sen jälkeen pitää kolmea päivää lepoa. Tossa googletuksen perusteella siis ideana käyttää pelkkiä laitteita, ja koko kroppa joka treenissä läpi?

Täältä pakkikselta löytyy aloittelijoille hyviä treeniohjelmia, esimerkiksi Starting Strength tai G6. Suosittelen että käyt katsomassa ne myös lävitse.

Löyty punttimimmien puolelta kanssa jotain tosta nautilus-ohjelmasta, ei vissiinkään kovin suuressa suosiossa :D http://www.pakkotoisto.com/punttimimmit/46796-mita-mielta-nautilus-menetelmasta/

Muuten varmasti ajoittaisin treenit paremmin viikolle, muttaku mulla ei ole mahdollisuutta käydä treenaamassa pe, la, su /: itekki vähän epäilen tuota nautilus menetelmää.. mutta sen mukasen treeni ohjelman ne mulle tekivät. En tiä tekevätkö ne sen mukasta ohjelmaa asiakkaille sitten sen takia ku se on niin nopea suorittaa, niin ei ne laitteet "ruuhkaannu"? Ku en minäkään kauhean paljon hyvää sanottavaa netistä siitä ole löytäny.

Joo, suosittelen heittämään helvettiin ton nautilus-menetelmän.

Jos tosiaan noi mahdolliset treenipäivät on noin huonot, niin kaksijakoinen voisi olla pätevämpi vaihtoehto. Kaksijakoisesta ohjelmasta löytyy juttua esim. täältä -> http://www.pakkotoisto.com/treeni/53842-2-jakoinen-ohjelma/

Lähtisin itse kaksijakoista toteuttamaan seuraavalla tavalla:

Ma: Treeni 1
Ti: Treeni 2
To: Treeni 1

Seuraava viikko menis sitten 2,1,2 jne.

Tässä vaiheessa kuitenkin heitän pallon kokeneemmille, koska itsekkin aika aloittelija vielä olen. :D

Niin taidan tehä :D Tuo sinun ehotus kuulostaa kyllä minun korvaan heti paljon järjevämmältä ku tuo nautilus. Kiitos siis vinkeistä (:

Back
Ylös Bottom