Aloittelevan laiskan läskit

BCAA-valmisjuoma -40%
No minäpä liityin tänne. En uskaltautunut tuonne miesten keskelle, vaikka lueskelinkin innolla noita "aloittelijoille" palstoja. :D

Täytyy kertoa että olen varsinainen murheenkryyni.
Liikunta on tippunut viime vuosina täysin viikko-ohjelmasta (voisin syyttää kiireistä opiskelija/työelämää, mutta totuushan on että olen LAISKA!)
Tarpeeksi kauan kun tässä olen katsellut itseäni peilistä ja tuntenut oloni huonoksi, päätin TEHDÄ asialle jotain. Eli takaisin salille ja lenkkikenkien ostoon!

Tupakoin 7vuotta ja nyt olen ollut ilman tupakkaa urheat 4,5kk. :whip: Missä se sitten näkyy? Hapenottokyky on toki parantunut, mutta painoa on tullut lisää.
Näläntunne on kasvanut aivan älyttömästi. Koko ajan voisi olla jotain mutustamassa. Olen 23 vuotias ja 170/68. Tavoitteena on se että kiloja lähtisi ja että senttejä katoaisi.

Olen aina kadehtinut niitä ihmisiä jotka nauttivat liikunnasta eivätkä voi olla ilman sitä. Itse olen aina mielummin istunut kavereiden kanssa kuppilassa kuin käynyt lenkillä. :jahas:

Ottaisin mielelläni vastaan kaikkia neuvoja mitä vain näin aloittelijalle on tarjota! Ruokavalion, kuntoilun JA motivaation suhteen.
Olen kova tyttö suunnittelemaan ja aloittamaan, mutta sitten se asiassa pysyminen tuottaa ongelmia. (se ja jäätelö) :D

Tästä alkaa nyt sitten uusi elämä. :) Punttimimmien seurassa!

Ps. Ajattelin liittyä Elixiaan, onko tämä ideana kuinka huono?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Hei vaan ja onneksi olkoon hyvästä päätöksestä parantaa elämänlaatuasi!

En todellakaan ole paras asiantuntija treeniasioissa, mutta joitain ajatuksia ajattelin kuitenkin tuoda esiin. Olen itsekin erittäin laiska ja jossain vaiheessa en liikkunut lainkaan vuosikausiin. Olen kuitenkin onnistunut motivoimaan itseni paremmille raiteille ja voin vakuuttaa, että nykyinen olotila voittaa entisen elämäntapani 100 - 0! Itse asiassa olen nykyään yksi niistä, jotka eivät voi olla ilman liikuntaa. En olisi vielä muutama vuosi sitten voinut tätä uskoa, joten toivoa on varmasti sinullakin! :)

Sieltä aloittelijoiden palstalta löytyy paljon hyvää tietoa. Kannattaa käyttää aikaa viestien lukemiseen ja asioiden sisäistämiseen. Tietomäärä tällä foorumilla on niin valtava, että asioiden sulattamiseen menee varmasti jonkin aikaa ja parhaaseen lopputulokseen pääset, kun hahmotat kokonaiskuvan itse ja suunnittelet tavoitteesi ja toimintasi sen pohjalta.

Tunnistat oman kompastuskivesi, joka on siis suunnitelmissa pysymisen vaikeus. Tätä voit välttää ainakin sillä, että teet muutokset hiljalleen ja pyrit säännöllisyyteen. On paljon järkevämpää liikkua säännöllisesti vaikka vain kerran viikossa ja kasvattaa treenimäärää hitaasti, kuin treenata ensin 6 kertaa viikossa ja lopettaa kuntoilu kuukauden kuluttua. Eli lähde hiljaa liikkeelle ja tee päätös, että kuntoilu ei lopu ensi-innostuksen laannuttua, vaan jatkuu kaikista "karikoista" huolimatta. Tällä myös vältät monet vammat ja ylikunnon.

Koska sinulla ei ole ylipainoa, suosittelisin, ettet tarkkaile kiloja, vaan seuraat edistymistäsi mittanauhalla tai mahdollisesti rasvaprosenttia mittaamalla.

En tiedä Elixiasta juuri mitään, mutta suosittelen menemään sellaiselle salille, josta saat ammattilaisen tekemän saliohjelman (tai tietysti voit käyttää jotain niistä ohjelmista, joita on aloittelijoiden osiossa). Niitäkin saleja on, joilla ohjelma ja sen uusiminen kuuluu jäsenyyden hintaan. Tärkeää on myös se, että sali on ilmapiiriltään ja sijainniltaan sellainen, että sinne on mukava ja helppo mennä. Nämähän ovat tosi henkilökohtaisia juttuja, mutta niitä kannattaa miettiä salia valitessa.

Itse olen ikuisesti vain harrastelija tässä punttihommassa, koska tykkään liikaa jäätelöstä ja suklaasta :kuola: Tavoitteistasi siis riippuu, kuinka suuria ongelmia jäätelö sinulle tuottaa. Ei tätä kaikkea tarvitse välttämättä ottaa niin tosissaan, jos tavoitteet eivät ole lavoilla.

Toivottavasti ajatuksistani oli jotain apua. Jos kerrot tarkemmin tavoitteistasi ja siitä, kuinka paljon olet valmis uhraamaan aikaa liikunnalle, on helpompi antaa käytännön neuvoja tavoitteesi saavuttamiseen.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Vastaan tähän aiheeseen ehkä pidemmälti vähän myöhemmin (kiirus juuri nyt) mutta tuohon jäätelön himoon liittyen että minulla sitä ainakin hillitsee joka ilta nauttimani pirtelö. Testaapa että pistät sekaisin pakastemarjoja, protskua (esim. jotain maustettua vaniljan makuista), maitorahkaa, maitoa ja jos makeutta ei näistä tule kylliksi niin hieman fun lightia tms. Sanoisin jotta namskis, ja samalla tuleekin sitten tankattua huomattava määrä proteiinia :thumbs:

Koska sinulla ei ole ylipainoa, suosittelisin, ettet tarkkaile kiloja, vaan seuraat edistymistäsi mittanauhalla tai mahdollisesti rasvaprosenttia mittaamalla.

Tavoitteena onkin Ehdottomasti kokonaisvaltaisesti parempi olo, ei niinkään kilojen vähennys. Tiedän että olo paranee kun kroppa saa liikuntaa ja aivot vähän happea.
Kauhistus oli kyllä suunnaton kun pienempänä saattoi syödä Ihan mitä vaan, eikä mikään näkynyt missään. Sitten eräänä kauniina aamuna katsoin vatsaa ja totesin että "Ei helvetti, sehän hyllyy" :eek:
Ongelmapaikat on kaikki mitkä naisilla yleensäkin, peppu, reidet ja masu. (myös nuo kädet hieman)

Mulla on muutto edessä ja naapurissa tulee asumaan koulukaveri, joka on samassa tilanteessa. Juteltiin että aletaan yhdessä liikkumaan ja ruoskitaan toisiamme sitten liikkeelle. :whip:
Ilmeisesti Elixialla liittymiseen sisältyy ohjelma, joka tehdään personal trainerin kanssa ja sitten edistymistä seurataan.

Täytyy testata tuota pirtelöä, kuulosti maukkaalta!
Jos pääsisin vaikka eroon Ben&Jerry -jäätelöaddiktiosta. :rolleyes:

Kiitoksia oikein paljon kannustuksesta!

Hei taas! Jatkan nyt vähäsen, kun kerran pääsin vauhtiin :)

Olen monellakin tavalla samanlainen kuin sinä. Itsekin saatoin syödä ihan mitä vain liikkumatta lainkaan, enkä koskaan lihonut. KUNNES ehkä 22-vuotiaana huomasin, että mullahan on maha! Siitä sitten kitudieettien ja erinäisten ahdistusten kautta löysin Kutrin sivuston kautta Pakkikselle ja parempaan elämään. Mutta se minusta, keskitytäänpäs sinuun sitten :)

Kuten varmaan tiesitkin, rasvaa ei voi polttaa paikallisesti, eikä kiinteytymistä ole olemassakaan. Ainoa keino "kiinteytyä" on siis hankkia kroppaan muotoa lihaksilla ja polttaa rasvaa lihasten päältä. Ja kun ylipainoa ei ole, eikä tavoite ole päästä erityisen alhaisiin rasvoihin, millekään varsinaiselle dieetille ei ole tarvetta. Riittää, että syöt suunnilleen kulutuksesi verran ja liikunnan avulla sitten polttelet ylimääräisiä. Jos haluat nopeuttaa projektia kalorivajeen avulla, pidä vaje hyvin maltillisena. Näin aineenvaihduntasikin pysyy vauhdissaan. Siihen, mistä ruokavalio kannattaa koostaa, löydät parhaat neuvot ravinto-osiosta.

Kyllä se siitä: hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! :thumbs:

Jos jaksat lukea, niin Juhapekka Tukiaisen kirja "elämäni kunnossa" tai "älykäs kuntoilu" voi auttaa alkuvaikeuksien yli. Kirjat on kirjoitettu hiukan ärsyttävällä tyylillä, mutta ne luettuaan näkee hieman eri näkökulmasta, että kroppa tykkää liikkua luonnostaan ja että myös ne paljon liikkuvat ovat laiskoja ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom