Aloitteleva nainen kyselee vatsalihaksista paremmin tietäviltä

Teen nyt oman topicin niin saan ehkä varmia vastauksia, jotenkin löydän huonosti netistä infoa.

Olen 21-vuotias nainen, olen liikkunut parin vuoden ajan, mutta syksyllä oli puolen vuoden "biletystauko". Alotin tammikuussa urheilemaan taas säännöllisesti. Haluaisn nyt vähän mielipiteitä, että miltä tää mun liikkuminen kuulostaa? Tavoitteena on saada nätti lautavatsa, jossa vatsalihakset erottuisivat. Olen ollut aina tosi hoikan muotoinen, ja olen 160/48-50kg. Punnitsen itseäni harvoin ja meidän puntari on sökönä, siksi tuollainen heitto. Laihtuminen ei ole tavoitteena.
Navan alapuolella on pikkaisen pömpöttävä kohta, jonka haluaisin pois.

Käyn noin 4-5 kertaa viikossa lenkillä, puolen tunnin mittaisilla, pääosin juoksuhölkkää.
Sen lisäksi teen saman kerran viikossa kaksi 4min vatsatreeniä. Niihin kuuluu istumaannousuja, selällään maaten jalkojen nostelua, lankutusta ja sivuvatsoja.
Selkälihaksiakin teen ja venytykset tietenkin.

Teenkö liian vähän/liian paljon? Nykyään mulla näkyy semmonen 4-päkki (hyvänä päivänä) mutta en tiedä miten saisin keskellä olevat "palikat" näkymään. Ja mikä on toi pikkuisen pömpöttävä kohta navan alla? Miten saan sen pois? Syön 2krt lämpimän aterian päivässä tavallista kotiruokaa.

Aika monella naisella on aavistuksen verran "paksumpi nahka/rasvakerros" juuri navan alapuolella etenkin jos on iso mutka selässä joka luo pienen pömppömaha lookin. Mitä vuosien varrella on kuvia ja anatomiaa katsellu niin kovinkaan monella naisella ei tunnu noita suorien vatsalihastena alimpia palikoita olevan. Tämä johtaa siihen, että hieman paksumpaa alavatsaa ei saa helposti häivytettyä ilman reilua rasvaprosentin pudotusta.

Vatsatreenejä on pilvinpimein ja tälläkin foorumilla useammassa threadissä mutta noita palikoita voi ehkä parhaiten kasvattaa voimapyörällä (auttaa myös muokkaamaan ja vahvistamaan korsettia) eikä tarvitse todellakaan heti päästä alas asti ja taljassa rutistuksia progressiivisesti painoa lisäten eikä mitään 30+ sarjoja hinkaten. Ja yleensäkin kun rutistuksia tekee niin koittaa hakea sen tuntuman myös sinne alavatsalle, tätä saa tehostettua rutistuksen lopussa nostamalla lantiota aavistuksen ylöspäin.

Back
Ylös Bottom