Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaikissa dieeteissä käy näin JOS dieetin jälkeen palataan entisiin elintapoihin.ketoosidietistä olen kuullut sen vertaa että kyseinen menetelmä saa kilot karistettua melko nopeasti mutta ddiettauksen jälkeen tulee kilot takaisin vielä korkojen kanssa :(
Itse olen kanssa sitä mieltä että kaloreilla laihduttaminen on yhtä tyhjän kanssa. Tässä tapauksessa kun on kyse ilmeisesti oikeasti ylipainoisesta henkilöstä (+20kg pudotettavaa), kannattaa varmaan lähteä siitä että se ruokavalio laitetaan kuntoon lopullisesti, eikä vain lasketa kaloreita tai pisteitä. Sillä harvemmin saa mitään pysyvää aikaan.
Eli hiilarit vähiin: pastat, perunat, leivät (ja kyllä myös kokojyvä/ruisleivät), riisit pois. Ei välttämättä kokonaan, mutta pikku hiljaa koko ajan vähemmän. Hiilareita saa hedelmistä ja marjoista, vaikka ihmiskeho ei hiilareita todellisuudessa mihinkään tarvitsekaan.
Rasvaa kannattaa mielestäni syödä runsaasti...
-
mä nyt uskallan vähän laittaa vastaan, sori. En suosittele laskemaan kaloreita, mutta en myöskään luopumaan hiilareista. Kannattaa pikkuhiljaa opetella mitkä ruoat on hyviä ja mitä kannattaa nauttia vähän harvemmin. Vaalea leipä, pasta, valkoinen riisi ja sokerituotteet suosiolla pois. Kasviksia saa syödä paljon ja hedelmiäkin päivittäin. Hyviä rasvoja kannattaa syödä ja opetella mistä niitä saa, mutta ilman kaloreiden laskua kannattaa pitää järki päässä sillä pähkinöistä ym. tulee helposti paljon energiaa. vähärasvaisia maitotuotteita kannattaa myös suosia.
ja nimenomaan muutos pikkuhiljaa ja loppuelämän kestäväksi! näin pysyy se paino siellä sopivassa. lisää tietoa löytyy kyllä vaikka mistä
Tarttisin ehkä hiukan neuvoa omaan ruokavalioon, kun vielä olisi suotavaa saada pari kiloa pois mitat 168cm/67kg.
Aamupala: 4-viljan puuro ja ruisleipä jonka päälle juustoa jtn leikkelettä ja useesti myös kananmunaa ja kraavilohta. Näistä siis tulee noin 200kcal.
Päivällinen: Mitä kotona sattuu olemaan tai koulussa joten hyvin hyvin vaikeaa arvioida, mutta kasviksia se puolet ainakin lautasesta ja perunaa, pastaa riisiä jne maltillisesti. Kaloreita en osaa kyllä tässä arvioida.
Välipala: Pari mukia kahvia + ruisleipä samat systeemit sen päälle kun aamullakin. Noin 100kcal.
Iltapala: Tonnikalamunakas, 3munaa ja puolpurkkia tonnikalaa ja noin 100g raejuustoa. Tästä siis noin 600kcal.
Joten syön 4 kertaa päivässä, joten onko tuo liian vähän..? Juoksemassa oon joka ilta käynyt noin 4-8km matkoja + sitten vatsalihakset, punnerrukset lisäpainoineen illalla menee noin 30min. Elikkäs tässä ei mitään kehonrakentajia olla vaan ihan hyvää peruskuntoa vaan hakemassa.
Joo kiitos Osama, mutta menee kyllä niin helv*tin vaikeeks sit :D Eli aamulla syön sitten vaan puuroa vai? Pitäskö ruisleivänkin tilalle syödä kananmunia aina vai? No ei tossa muuten mitään mutta kun en sitte tiiä mitä tässä ny sit jokaväliin söisi, kun niitä hiilareita pitää jokavälissä välttää, mutta aamuisinhan niitä hiilareita saa syödä ja päivällisellä, mutta illallahan niitä ei mihinkään tartte joten siks sillon vedän ton munakkaan ja sen kans raejuustoo koska siin on paljon proteiinia ja hyviä rasvoja ja hyvin vähän hiilareita. Mut tiedä sitten oon tota maustamatonta rahkaa miettiny et jos sitä alkais syömää ruisleivän tilalle? Eli jtn ehrmannia ja sen maustaa vaikka fun lightilla sitten..
joo kiitos! täytyyki huomenna hommata sitte tuota rahkaa ja alan vähentää tota 'iltatreenin' määrää..Joo tossa ehrmannis on kyl ideaa ja siihen sit vaikkapa se danonen vitalinea siinä ei oo lisättyä sokeria. En usko että siihen kauheesti muuta muutosta ruokapuoleen tarvii muuta ku ruisleipä pois. itse niin ainakin tekisin. reilu 100g hiilareit päiväs on hyvä!
sekota ne hiutaleet sinne rahkaan ja mausta fun lightillä. hyvää onjoo kiitos! täytyyki huomenna hommata sitte tuota rahkaa ja alan vähentää tota 'iltatreenin' määrää..