Aloittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Glichy
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys kaikille!

Olen ajatellut aloittaa Kickboxingin harrastusmielessä. Itse harrastan täysipainoisesti jalkapalloa, ja ajattelin kysyä, että eihän kb:stä tule mitään haittoja futikseen. Ajatuksena olisi mennä Oulun Kickboxing ry:n alkeiskurssille syksyllä kaverin kanssa.

Tekniikka varmaan paranee ja mukavaa on, mutta haluaisin kokeneilta kuulla lajin hyviä puolia ja olisi oululaisilta kiva kuulla itse seurasta ja jopa kokemuksia alkeiskursseilta.
Kiitos paljon jo etukäteen! :)

Oulussahan on tarjolla myös toinen seura: Kickboxing Team ry

Fyysiset vaatimukset lajeissa ovat kohtuullisen lähellä toisiaan, joten mitään suurempia ongelmia tuskin tulee, kunhan nyt ei treenit mene päällekkäin tai muuten rytmitykseltään haittaa toisiaan. Pahin riski lienee se, että innostut lajista niin paljon, että jalkapallo jää...

Suosittelen Kickboxing Teamia jos Oulussa meinaatte treenata.

Haittoja tuskin tulee, päinvastoin. Harva osaa vetää hyppykiertomavaa tuplavoltilla kulmapotkutilanteessa. ;)

Oulun seuroista ei ole kokemusta, mutta jalkapallon ja potkunyrkkeilyn yhdistamisesta on. En ole huomannut mitaan haittoja, tosin paalaji vaihtui fudiksesta potkikseen kun jalkimmaisessa oli helpompi parjata kilpatasolla. Ja minun mielesta jalkapallossa kipeytyy paikat enemman (tai ainakin pahemmin) kuin potkunyrkkeilyssa.

Kickboxing on hieno harrastus ja siinä ei vahingoiteta toista. Treeneissä jos ja kun on sparria, ne otetaan rennosti ja heikomman osapuolen mukaan. Tuskin kävelet koskaan pää kainalossa kotia KB treeneist sen takia et joku on potkinu sua "hyppykiertomavatuplavolttiyberpotku" potkulla päähän. PYH! Luultavasti sul tulee olemaan jalat,kädet ja vatsa kipeinä reeneistä, ja niin pitääkin ! Venyttely auttaa paljon. Tottakai sparreissa tulee joskus kokeneempi / isompi/pidempi vastustaja joka saa osumia perille, ei haittaa. Kroppa tottuu iskuihin ajan myötä.
Ota yhteyttä kaupunkisi seuraan esim. soittamalla, meilil tai menemällä paikan päälle. Näin saat varmat tiedot! ( http://www.kickboxing.fi/seurat/ )
Mukavia reenejä ! :hyvä:

Back
Ylös Bottom