SUPERCARB 1kg -40%

Alkulämmittelystä

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Niin, millaiset alkulämmittelyrutiinit muilla punttimimmeillä olen? Meinaan itse olla vähän laiska tuolla saralla, eli 5-10 min soutulaitetta (ennen yläkropan treenejä) tai crosstraineria/stepperiä/kuntopyörää (jalkatreenin alle). En venyttele juurikaan, vähän käsiä pyörittelen ja rintakehää "availen".

Kertokaapas muutkin :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
riippu treenistä, yleensä ovaalistepperissä, missä on "sauvat" niin saa koko kehon lämpimäx kerralla, tosin nyt teen enemmän aerobista, joten saatan viettää tunninkin stepperissä, ja sit tehä 20 minsaa vatsoja ja täz it.

toi soutulaite ennen ylätreeniä(erityisesti selkää ja rintaa) vois olla aika hyvä juttu, pitänee kokeilla ;)

Ähh... Sellaset 3-5min kuntopyöräilyä riittää mulle. Tai 0-3 min jos yläkroppatreeni (plus jotain käsien pyörittelyjä), ja 4-5min jos alakroppa on käsittelyssä :D Päälle erittäin lyhyitä venytyksiä. Hyvin on pärjätty!

Varsinainen lämmittely tapahtuu sitten itse pääliikkeen parissa, lämppärisarjoissa, joita teen yleensä 3-5 ennen varsinaisia työsarjoja. Apuliikkeissä en enää tee erikseen lämppärisarjoja.

Täällä on kans yks laiska lämmittelijä. Lämmittely on minulle yhtä pakkopullaa, vaikka etenkin jalkojen kanssa mun täytyisi ottaa kunnon lämpimät tai ei saa mitään itsestä irti. Eli jalka päivänä yleensä pyöräilen jotain 5 min ja muina päivinä soutelen suunnilleen saman verran. Ja nuokin on työn ja tuskan takana... Laiska mikä laiska.

Minä taas aiemmin lämmittelin&venyttelin ihan turhankin kauan (reilusti yli 30min saattoi kulua!), nykyisin kiireisenä ihmisenä tuo on supistunut n. 5-15min pyörää ja n. 5min kevyttä venyttelyä, lämppärisarjoja sitten tietysti lisäksi, tosin niitä yleensä vain 1-2. Treenin jälkeen ei koskaan ehdi nykisin "palautella"...:(

10 min. pyörällä tai stepperillä noin tavan vuoksi ja 2-3 lämppärisarjaa pääliikkeille.

Crosstrainerit ovat jotenkin niin hassunkurisia, että pelkään menettäväni katu-uskottavuuteni, jos sellaisella lämmittelen. ;) 'Juoksumattona' käytän mieluiten katua tai metsätietä.

aika vähän

aika vähän tulee lämmiteltyä ja venyteltyä. Yleensä juoksumatolla reippaasti kävellen 5 minsaa tai yläkropan reeniä ennen soutua 2-5 minsaa. Nykyään en ihan hirveesti jaksa lopuksi venytellä. Venyttelen vähän siinä samalla kun on minuutin palautus sarjojen välillä.

Olen kyllä ajatellut että PITÄISI fillaroida tai steppailla 20 minsaa reippaasti treenin jälkeen niin siinä kai rasva palaisi tehokkaasti.

Eilen menin paceen jalkatreenin jälkeen, kävelin sinne n. 15 minuuttia ja sitten oli se pace ja venyttely päälle. (maksimirasvanpolton toivossa ja kunnon kohottamisen). Ajattelin että mielenkiintoista nähdä mitä jalat tänään sanovat kun yleensähän jalkapäivän jälkeinen elämä on aika vaikeeta. Tänään ei jaloissa tunnu mitään!!! Luulen että se pace ja kunnon venyttely palautti ne lihakset!! - Tai sitten se kipu iskee vasta huomenna niin kuin yleensä taitaa käydä...

Huh, onneksi en olekaan ainoa "laiska" lämmittelijä tässä porukassa! :D Toki teen lämppärisarjoja minäkin, unohdin ne vain aloitusviestissä mainita, eli pari sarjaa pääliikkeille, apuliikkeille en lämppäreitä tee.

Lämmittely = ajo lämpimällä autolla salille :D

Tai no, kyllä minä vähän venyttelen kevyesti. Lähinnä satsaan lämmittelysarjoihin.

Yks laiska lämmittelijä lisää.... Nykyisin lämmittelynä teen: 5-10 min. fillaria tai hyppynarua:) , jonka jälkeen pieni keppijumppa ja lämppärisarjat. Apuliikkeissä en juuri lämmittelysarjoja tee ja loppuverkka on jääny viime aikoina tosi vähiin. (joko ei ollenkaan tai venyttelyä). Jalkatreenin jälkeen yritän tosin kunnostautua vähän paremmin...yritän..

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Aika laiska lämmittelijä myönnän itsekin olevani. Lähinnä poljen pyörää 5 minuuttia ennen treenejä ja 5 minuuttia treenien jälkeen..

lämmittelystä...

lämmittelen semmoset 15min. Crosseri on tosi hyvä laite siihen tarkotukseen, jalat tulee hyvin lämpimäksi ja samalla voi pyöritellä käsiä jne. Tosin ihan keppi ts. harjan varsi on erinomainen lämmittelykeino yläkropalle. Tosin joskus lämmittelyt jää aika vähäiseksi, kun saa juosta kilpaa herra ajan kanssa, mutta sillon kun on aikaa niin panostan alkulämmittelyyn ja loppuvenyttelyyn. Muistakaahan hyvät punttimimmit venytellä ettei ihan kangistuta! Tosin heti rankan punttitreenin jälkeen ei kannata vetästä hirmu venytysharjotuksia. Treenin jälkeen kevyt venyttely ja sitten (hmm jos jaksaa) niin tunnin päästä tehokkaammin ja paremmin. Venyttelylläkin on tärkeä vaikutus lihasten kehittymiseen!:)

Originally posted by Nate
Lämmittely = ajo lämpimällä autolla salille :D

Tai no, kyllä minä vähän venyttelen kevyesti. Lähinnä satsaan lämmittelysarjoihin.

Nate vei jälleen kerran sanat suustani. Sama homma siis täällä, tosin jalkatreeniä ennen poljen pyörää/crosstreenaan/kävelen/juoksen noin 5 minuuttia.

Lämppäri

Vielä kun lämpimiä ilmoja riittää,pidän ihan sopivana lämmittelynä pyöräilyä salille,mikä tapahtuu tietysti mutkan kautta. Eli poljen jotain 8-10 kilsaa ennen salille menoa ja jos on yläkroppa vuorossa,huidon kepillä suuntaan jos toiseenkin..Siitäkö lienee johtuvan se äkillinen maahan syöksy salilla ;)
ja soutulaite on myös aikast hyvä..

Jos on tosiaan päräytetty salille jätkäkaverin lämpimällä autolla ja vuorossa on jalat,on pakko ottaa hiki pintaan stepperillä ja lämppärisarjoilla.

Venyttely..mitäs se on :lol1:
Sen verran laiska olen sen suhteen..nättiä :p

Suositut

Back
Ylös Bottom