Alkoholin tuonti lentokoneessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yeti
  • Aloitettu Aloitettu
Hei!

Olen lähdössä käymään saksassa, ja lentelen sinne sassin koneella. Sas sanoi ettei heillä ole siihen mitään rajoitteita,
että paljonko alkoholia saa tuoda ulkomailta suomeen.
Mutta ilmeisesti tulli sitten puuttuu tähän, jossain määrin. En "tyhmänä" ihmisenä nyt sitten sitä tietoa itse netistä löytänyt. Joten ajattelin kokeilla täältä.

Onko kellään siis tietoa paljonko sitä voi tuoda?
Onko eroja määrrässä euroopan eri maissa?
Jos on, haluaisin tietää nimenomaan saksan tuomisesta.

Kiitokset jo etukäteen, jos joku tähän osaa vastata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilmeisesti 5 litraa 24-70% alkoholia on max / henkilö. Loput sitten kaljaa. Paino taitaa ennen muita rajoituksia tulla vastaan.

No en ole rajoja kokeillut ihan viime aikoina mutta saksasta kaveri toi pari vuotta samalla reissulla missä itse olin viisi litraa viinaa ja siihen viinit päälle. Lentoyhtiö oli kylläkin Ryanair. Ketään ei kiinnostanut tippaakaan viinan määrä vaan ainoastaan matkatavaroiden paino (kaveri joutui maksamaan ylipainomaksua ettei lopuksi ollut mitään ihan halpoja viinoja). Tuo viisi litraa "väkeviä" näyttäisi pyörivän eri sivuilla. Oikeasti taitaa olla lentoyhtiö kohtainen.

Mitä tullitta ja veroitta EU-maista?

Alkoholijuomat

Voit tuoda alkoholijuomia omaan käyttöösi tai lahjaksi, kun tuot tuotteet mukanasi samassa kulkuneuvossa, jolla itsekin saavut Suomeen.

Huomioi kuitenkin, että

- tuonti mitä tahansa vastiketta vastaan katsotaan kaupalliseksi, ja on siten verollista riippumatta määristä

- jos tuot isompia määriä tarjottavaksi esimerkiksi syntymäpäivilläsi tai häissä, sinun on tarvittaessa pystyttävä todistamaan, että kyse on juhlasta.

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi_tupakka/index.jsp

Alkoholin ja tupakan tuontirajoitukset muista EU-maista Suomeen poistuivat vuoden 2004 alussa. Matkustajat eivät kuitenkaan saa tuoda turvavalvotulle alueelle tai lentokoneen matkustamoon alkoholijuomia, joiden väkevyys on yli 70 tilavuusprosenttia.

http://www.finavia.fi/medialle/tiedotearkisto/finavia_tiedotteet/finavia_tiedote?id=1091196

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom