Alkoholiasiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bree
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Fluffy: punaviiniä, valkoviiniä, spritea ja appelsiini, lime ja omena sekä ananaspaloja...:kuola: tosin parempaa tulee kun hakee espanjasta oikeaa sangriaa ja landraa sitä limun kanssa ja sekaan em. hetelmiä. ehana juoma kuumana kesäpäivänä:kippis1:

Punkusta en ole sen kipeämmäksi tullut kuin muistakaan älynliuotusaineista, mutta viskiin en kyllä koske pitkällä tikullakaan, pelkkä hajukin riittää :urjo: -reaktioon (kiitos eräiden saksalaisten ).

Vähiin se juominen kuitenkin jää ja etenkin kapakoissa roikkuminen kun en tupakansavua siedä, ja valvominenkin lakkasi olemasta kivaa jo toistakymmentä vuotta sitten, kun tuo treenaaminen on hauskempaa kuin "hauskanpito." Ja tätähän on joidenkin joskus niin kovin vaikeaa käsittää. Askeettinen tositreenaaja, ikävä ihminen... :rock:

Krapulantorjunta? Olen jo vuosikaudet sitten tunnustanut itselleni ettei tällä päällä viinaa vedetä, olviakin korkeintaan puolisentoista tuoppia illassa. Kohtuudessa pysyminen, niin vaikeaa kuin se onkin, on se ainoa toimiva keino: heti kun alkaa humaltua, pitää lopettaa juominen (vaikka juuri silloinhan se maistuu parhaalta, tietysti!) ja etsiytyä grillille/jääkaapille.

Silloin tällöin vähän mutta hyvää. Kyllä - kun juo harvemmin niin pienemmät määrät riittävät liiankin hyvin. Pullo tummaa olutta, hieman sakea - eikä mitään sekoituksia joista ei tiedä - senkin opin kantapään kautta eräissä pikkujouluissa.

Myös suihkussa käynti auttaa, kumman syystä.
Joo kai, paitsi joskus sitä sitten saattaa aamusella herätä kaamean kapulan kanssa keskeltä pohojanmaan tulva-aluetta muistuttavaa kämppää, ja että talonpikkuhitler karjuu siellä toisella rannalla... Ovat kuulema kieltäneet krapulantorjuntasuihkut paikallisessa opiskelijagetossa. Mutta kyllähän se kieltämättä on mukavampaa herätä aamusella jos ei haise ihan ketunraadolta.

Täällä niin usein mainittu veden juominen illan aikana on tehokasta, ei pääse nestehukka yllättämään joka voi itsessään saada aikaan kehnon olon. Lisäksi yksi hyvä kikka illalla/yöllä/aamulla kotiin tullessä on juoda lasillinen tai pari maitoa. En tiedä onko se sitten maidon proteiini vai kalsium vai mikä, joka neutralisoi hieman alkoholin vaikutusta. Kunnon yöpala vielä päälle ja hyvät yöunet niin aamukin voi sarastaa vähemmän darraisena ja aurinkoisena ;)

Zone-sarja -42%
Fluffy: punaviiniä, valkoviiniä, spritea ja appelsiini, lime ja omena sekä ananaspaloja...:kuola: tosin parempaa tulee kun hakee espanjasta oikeaa sangriaa ja landraa sitä limun kanssa ja sekaan em. hetelmiä. ehana juoma kuumana kesäpäivänä:kippis1:

Kiitti :kippis1:
Sehän on melkein sama resepti kuin valkoviinisangrialle, jota olen menestyksellä tehnytkin. Pitääkö sen olla minkätyyppistä punkkua, tarkotan että kuivaa, makeeta vai onko väliä?

Joillain ihmisillä maksa ei käsittele alkoholia oikein/tehokkaasti ja tämä johtaa huonoon oloon jo muutamasta 'drinksusta'. en muista mikä vaivan nimi oli, mutta erityisesti aasiassa tätä esiintyy paljon.

Joo mulla itselläni on käynyt tämä ajatus mielessä ja olen kuullut myös muilta tästä. Ongelmani on ollut juuri se, että vaikka juon vettä samalla, vältän punkkua tai sokerisia juomia sekä tupakansavua, vedän buranaa ja teen kaikki muutkin peruskonstit, niin olo on melko kauhee.

Nyt oon aika pitkälti ollut ilman, mutta joskus jos oon juonut, niin oon juonut vain valkkaria, ja siitä tulee huomattavasti siedettävämpi olo!

Joo mulla itselläni on käynyt tämä ajatus mielessä ja olen kuullut myös muilta tästä. Ongelmani on ollut juuri se, että vaikka juon vettä samalla, vältän punkkua tai sokerisia juomia sekä tupakansavua, vedän buranaa ja teen kaikki muutkin peruskonstit, niin olo on melko kauhee.

Nyt oon aika pitkälti ollut ilman, mutta joskus jos oon juonut, niin oon juonut vain valkkaria, ja siitä tulee huomattavasti siedettävämpi olo!

Muistelen joskus lukeneeni jostain (valitettavasti ei mitään hajua lähteestä), että joskus osa siitä krapulasta saattaa olla migreeniä. Alkoholi ja valvominenhan ovat migreeniä laukaisevia tekijöitä ja joskus se vaikutus ilmeisesti tulee vasta aamulla.

Mulla saattaa joskus yksikin lasillinen laukaista migreenin. Joskus taas pari lasia illalla saa aikaan sen, että seuraavana päivänä pää meinaa haljeta ja vesi pysyy sisällä vasta iltapäivällä ruoasta puhumattakaan :urjo: . Sitten kun on tullut otettua enemmänkin, niin hankala siitä on sanoa, että mikä osa siitä on ihan rehellistä krapulaa ja mikä mahdollisesti migreeniä :D .

Mutta migreeniä tai ei, niin ainoa varmasti toimiva lääke on vähemmän alkoholia. Migreenilääkekin saattaa auttaa, mutta monesti aamulla kun herää siihen oloon, ei migreenilääke enää auta kunnolla, se kun täytyy ottaa heti migreenin alkaessa. Mullakin toimii noi kikat joskus, että paljon vettä illan mittaan ja etenkin just ennen nukkumaanmenoa. Sitten musta tuntuu, että silloin, kun syö pillereitä, niin krapulat ei oo ihan niin pahoja. Jotain hyvää niistäkin seuraa :D .

Mä tässä kaverin kanssa mietin ja laskeskelin... totesin, että olen viimeksi ollut "viihteellä" kapakassa joulukuussa 2005. Villiä mun elämä! Niin no, olin mä kyllä viime marraskuussa Kirkaa katsomassa, mies sai kutsun sellaiseen kutsuvierastilaisuuteen ja juomatkin oli siellä tarjolla... Mutta yllättävän vähän meni - olen niin pönttö päissäni, kikatikikati ja hyvä kun en pöydillä tanssi, ei voi miehen työkavereiden seurassa tai se saa hävetä lopun ikäänsä. :D

Että ei tässä oikein voi sanoa melskanneensa viime aikoina.

Mut kotona kyllä silloin tällöin otan vähän, juodaan miehen kanssa punkkupullo tai juon pari-kolme kuivaa siideriä. Niin, ja joskus tehdään minttukaakaot, tummaa kaakaojauhetta, maitoa tai vettä + loraus kermaa ja minttulikööriä. Likööri niin makeaa, ettei tosiaan tartte sokeria. Nam. Hyvin nukuttaa kun pari senttiä likööriä lorauttaa. Näitä juodaan sit vaan yks, tai tulee äitelyyskohtaus... Päissäni en usein ole, ei oikein kotona tee mieli heilua tillin tallin, mitä sitä miehen kanssa kahdestaan, sitäpaitsi jos lapset heräis, ihmettelis, että mikä tota äitiä vaivaa. :rolleyes:

Mutta en kiellä etteikö tosiaan punaviini olis namia. Tai kesällä oikein kylmä olut, tosin siihen intohimoon riittää myös alkoholiton olut tai ykkönen.

Mulla kyllä suvussa sen verran alkoholismia, että se kyllä vaikuttaa mun käyttöön, mulla on omassa mielessäni itselleni rajat ja niistä pidän kiinni. Vielä kun suvun runsaasti juovista moni on ollut just perheen äitejä, jotka salaa tissuttelee ja on hyvä jos ei joka päivä hiprakassa. EI mulle sellaista.

Muistelen joskus lukeneeni jostain (valitettavasti ei mitään hajua lähteestä), että joskus osa siitä krapulasta saattaa olla migreeniä. Alkoholi ja valvominenhan ovat migreeniä laukaisevia tekijöitä ja joskus se vaikutus ilmeisesti tulee vasta aamulla.

Joo oon itsekin välillä miettinyt sitä syyksi, kun mulla on ollut vuosia migreeni.
Joskus käy sillä tavalla että jos päivällä on ollut päänsärkyä, niin vaikka illalla ei enää niin paljon olisikaan, niin alkoholi aiheuttaa ihan järjettömän huonon olon yöllä tai illalla. Siis vaikka ei olis juonutkaan punkkua tai sokerisia juomia, joista normaalisti tulee migreeni.

Vanha ja halpa lääkäriopiskelijoiden krapulantappokeinohan on motillinen (noin litra :) Hart-Sportia ennen nukkumaanmenoa ja toinen heti herättyä. Liittyy paitsi nesteytykseen niin myös siihen, että yleensä häppäiltoina jää kunnollinen ravinto aika vähiin, ja sokeri-elektrolyyttitasapaino on ihan heipparallaa. Herättyä kaveriksi kofeiinitabletti tai pari, vettä ja ruokaa vielä lisäksi ja normipäivä näyttää jo paljon valoisammalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fluffy: mie en oo ihan hirvee viiniasiantuntija:D mutta kannattaa varmaan kysyä alkosta sellasta voimakasaromista, vähän maustettua.tanniineja ei sais olla hirveesti koska sangrian on tarkoitus olla raikasta eikä puistattavaa:D. en oo ihan varma onko siellä jotain ihan tarkoitusta varten valmistettua...luulis löytyvän kun valikoimaa kuitenkin piisaa. Eikun miksaamaan ja kokeilemaan :kippis1:

Latest posts

Back
Ylös Bottom