Alkoholiasiaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bree
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Sellaista ajattelin kysellä, että miten punttimimmit pystyy juomaan alkoholia, ja onko kellään ilmennyt allergioita tai että jostain tietystä juomasta tulisi erityisen voimakas darra ym.

Lisäksi toivoisin jotain vinkkejä hyvistä, vähäsokerisista drinkeistä..

Itselleni ei oikein tunnu mikään juoma sopivan ja olenkin ruvennut miettimään että olisikohan mulla jokin yliherkkyys tms, en tiedä voiko sellaista olla...?

Punkusta tulee hirvee päänsärky kuten aika useille käsittääkseni tulee, olutta en voi juoda, väkeviä en uskalla koska joskus kun oon juonu vaikka pari niin on ollut ihan hirvee olo jo yöllä. Siideriä oon juonu tähän asti, mutta siitäkin tulee tosi helposti todella huono olo...

Nyt vain kehiin kaikenlaisia kommentteja siitä mitä juotte ja miten esim. ehkäisette darraa (muuten kuin juomalla vettä illan mittaan...)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Enpä osaa kommentoida tuota yliherkkyysasiaa, mutta mahdollisuuksien mukaan kannattaa ainakin välttää tupakointia ja tupakansavussa oleskelua. Rööki pahentaa ganuunaa aika tuntuvasti. Sen jälkeen kun itse lopetin polttamisen reilu vuosi takaperin, on krapulat lievittyneet noin puoleen aiemmasta. Pääkipua ja oksetusta ei ole juuri ollenkaan.
Väkeviä kannattaa myös välttää kuten mainitsitkin (niistä tulee monelle myös aggressiivinen olo :evil: ).

Juu toi röökijuttu on kyllä totta. Mulla pukkaa darraa vaikkei montaa joiskaan, jos on ollu tupakansavussa ja valvonut. Eli tervetuloa savuttomat ravintelit.. Mulla henkilökohtaisesti darran voimakkuus on riippuu juotujen juomien määrästä ja tahdista, ei niinkään siitä mitä juon.

Tää seuraava vinkki voi kauhistuttaa joitakin viinin ystäviä, mutta kuiva valkoviini spritella (light) lantrattuna on hyvä juoma. Oon tainnu juoda tuota vichylläkin lantrattuna. Ei tuu darraa kovinkaan helposti, kun juoma pysyy laimeana ja sokerimääräkin pysyy aisoissa.

Enpä osaa kommentoida tuota yliherkkyysasiaa, mutta mahdollisuuksien mukaan kannattaa ainakin välttää tupakointia ja tupakansavussa oleskelua. Rööki pahentaa ganuunaa aika tuntuvasti. Sen jälkeen kun itse lopetin polttamisen reilu vuosi takaperin, on krapulat lievittyneet noin puoleen aiemmasta. Pääkipua ja oksetusta ei ole juuri ollenkaan.
Väkeviä kannattaa myös välttää kuten mainitsitkin (niistä tulee monelle myös aggressiivinen olo :evil: ).

Joo, itse en polta enkä normaalisti edes dokaa paikassa, jossa on röökinsavua, koska usein ollaan esim. kavereiden luona... Mutta olen kyllä huomannut että se pahentaa darraa...

Itselläni tulee allergisia reaktioita voimaakkaasti maustetuista punkuista ja siidereistä. Esim. kaneli+muut jouluiset mausteet ei käy (pähkinä ja mausteallergikkokun olen), niistä nousee kaula ja rinta täyteen punaisia laikkuja sekä hengitystiet alkaa turpoamaan umpeen...

Krapulan ehkäisyyn toimiva vinkki: juo vähemmän! Esim. joka kolmas juoma alkoholiton mutta hieman sokerinen (light kokis, appelsiinimehu tms.), joka kolmas juoma pelkkää jäävettä ja sitten se 1/3 jotain drinkkejä. Yleisestiottaen light siiderit ei mielestäni maistu hyvältä, mutta Bacardi Breezereissä on vissiin jotain vähäsokerisia hyvänmakuisia vaihtoehtoja.

Ma en juo alkoholia...mika arsyttaa usein muita seurueessa. Ja sita ihmetellaan...et oonko raskaana vai uskovainen. Ma en juo alkoholia kahdesta syysta...treenikarpasen puremana menis treeni kalenteri pipariksi ja mul on tasan 1 vapaapaiva kerran kahdessa viikossa ja en sita halua krapulassa viettaa...et ihan just in case. Mieli kylla tekee punkkua ja/tai Magnersia!!!

Kas kuinka sattui.. Koin juuri viime viikolla elämäni pahimman krapulan, epäselvyyttä ja huonoa oloa kesti 4 päivää (!!!). Nyt en sitten juokaan enään tänä vuonna ja luultavasti jatkan tammikuunkin.. :)

Itselläni on krapulat vain pahenuneet ikää tullessa lisää. Mikä lie hormooni/olisi aika rauhottua-juttu. Mutta jos on tiedossa kopstea ilta oeln koittanut juoda siidereitten lomassa vettä, etenkin ennen nukkumaan menoa väh 0,5l vettä niin helpottaa kummasti. Vessassa saa tosin juo0sta mutta parempi se kun kauhee olo..

Olen myös kohdannut "syrjintää" juomattomuuden takia, toisaalta enpähän ole treenejä jättänyt krapulan takia väliin. Juuri niinkuin Marlee sanoikin niin ei minullakaan ole aikaa loijua homehtumassa niinä muutamina vapaapäivinä mitä on. :D

Mä juon oikeastaan pelkästään väkeviä. Siiderit on kauheita ja kalja ihan ällöä! Mieluiten juon bacardicolaa tai muuta rommi-cola -sekoitusta, snapsit maistuu myös (ei mikään kevyt vaihtoehto) sekä appelsiinimehu passoalla. Juodessani en tosiaankaan laske kaloreita, mutta juonkin melko harvoin enkä sokerihiirenä pelkää hiilareitakaan.

Krapula estetään juomalla paljon vettä illan mittaan, lopettamalla juominen ajoissa, syömällä hyvin sekä nukkumalla riittävästi. Ennen nukkumaanmenoa syön aina pari ruisleipää, juon vettä/ mehua ja otan pari buranaa. Toimii hyvin! Osa krapulastahan tulee univajeesta, ehkä myös nestevajeesta. En suosittelisi myöskään juomaan kaikkea mahdollista sekaisin illan aikana. Mulle tulee oikeastaan aika samanlainen "krapulaolo" seuraavana päivänä joinpa tai en, eli hontelo olo johtunee enimmäkseen väsymyksestä eikä viinaksista.

Mä en myöskään tykkää dokata. Ja se tuntuu olevan nykymaailmassa alle 30v ihmisten mielestä IHAN outoa. Mulle tulee ihan kamala krapula aina ja seuraava päivä menee kokonaan sängyssä kärsien. Punkkuon ainut mitä tykkään juoda mutta sitäkin aina sen verran että ei tule krapulaa.

Tulevana viikonloppuna ois taas tiedossa yhdet kosteat 30v-juhlat ja ärsyttää jo etukäteen, kun saan taas selitellä miksi en halua juoda snapseja tai miksi juon vaan muutaman lasin viiniä :curs: Miks toisia oikeesti jaksaa kiinnostaa se, että jos jollekin ei maistu? Mä en ymmärrä!

Miks toisia oikeesti jaksaa kiinnostaa se, että jos jollekin ei maistu? Mä en ymmärrä!

Joo, ihan tajuttoman ärsyttävää! Jos joku on absolutisti, niin luulisi olevan kaikille selvä peli, mutta onko toisaalta meidän jotka ei ole, pakko juoda aina ja joka paikassa ja kaikkien seurassa? Mä ainakin haluan päättää ihan itse, milloin ja kenen kanssa mä humallun, mutta kaikki ei tätä vain tajua. "Mikset sä ikinä mun kaa suostu ottamaan?" ykskin kaveri vinkuu silloin tällöin. Eikö tässä asiassa riitä se, että sanoo EI?

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ma tykkaan viinista ja esim kermalikoorista ja valilla vois ihan kivakin vetaa kanoset...esim kesalla mokilla - mokilla ei muuten tuu koskaan krapulaa! Mut jotenki tuntuu et tata lansimaista elamaa viina ja alkoholi hallitsee ihan liikaa. Pikkujouluja ennen on jo ajoissa viinilistat, joulua ja muita juhlia ennen pitaa ekana tayttaa viina varastot, ulkomailel asti matkustetaan viinaa hakemaan, jos jarjestetaan juhlat niin ekana on suunnitelmissa tarjottava juomapuoli, tyopaikan arpajaisissa ja muissa on usein palkinto pullo, kun ihmiset tulee kylaan ni ne tuo pullon, ainaa pitaa vaan ottaa alkoholia jonkun kunniaksi tai jonkun menetyksen takia tms. Niin voittoa kuin haviota juhlitaan viinalla. JOs ravintolaan tai baariin mennaan ni ei sinne useimmat mee musiikin, tanssin tai ihmsten takia vaan 'ryyppaamaan'. Ja ekana narikasta kavellaan baaritiskille. Jos tilaat kahvia ni kylla tuijotetaan...joskin kahvi on se toinen...en oo koskaan elamassa sita ees maistanu ja se herattaa aina sanomista ja ihmetysta jos ei kahvia juo.

Ma oon tutuille sanonu et toisivat kukkasia jos jotain tuovat...ne tuo paljon enemman iloa. En siis oo mikaan viinan vastustaja absolutisti...vaan et mitenkaan ei parjaa ja voi elaa elamaa ilman et alkoholi liittyis kaikkeen. Yhen kaverin kanssa ostettiin puoliksi ns smoothie maker eli semmonen pirtelo kone...valilla on kiva viettaa iltaa vaan hedelma ja marja pirteloita juoden ja ihan yhta kivaa on ollu ku viunankin voimalla.

Suomalaiset kaverit kun tulee tanne kylaan ni kukaan ei voi ees tanssilattialle lahta ennen paria...

Mää oon vielä niin nuori niin darrat ei oo pahentunu täs parin vuoden aikana, mitä keitonnu.. Salmarit on bueno, samoin maitopohjaset drinkit (valkovenäläiset, mariannet, villevallattomat.)

Kuha juo vettä ison lasillisen tai pari ennen nukkumaanmenoa, ni darra aika hyvin vältetty jos on pysyny ns kohtuudes. Ts ettei oo lähteny kaatuilumeiningiks ja sammumisiks.

On kyl vähän ongelma tää punttailu+keittoomine, mut kaipa mäki ajan myötä rauhotun. Tulee ainaki tanssittuu aina kännis paljo :-)

Krapulan ja päänsäryn estäjä numero yksi: Jos juot alkoholia, juo samalla vettä. Aina yhtä hörppyä kohden toinen hörppy vesilasista. Mulla toimii silloin harvoin kun juon, kun yleensä juon punaviiniä, josta saa kyllä ihan armottoman dagenefterin. Viinaksia kuluu koko illan aikana muutenkin vähemmän, kun vedenjuonti hidastaa kiskomista. Ja säästyy myös rahaa.

Jotenkin tulee mieleen juomattomuuden syyllistämisestä tuo "mitä teet jos ei ole body ruokaa"- thread, samalla lailla toiset tuntevat itsensä "huonoiksi" jos he juovat ja minä tyydyn veteen/kokikseen. Mistäköhän sekin johtuu.. ei voi naapuria huonompi olla missään. Tiedostetaan että tehdään jotain haitallista ja sen sijaan että jättäisi väliin koittaa saada muutkin samaan soppaan.

Muistuu mieleen yläasteen tupakka-kokeilut joihin sai tulla mukaan jos poltti/haluis kokeilla jos ei niin ei tarvinnut niitten ihmisten kanssa sitten olla missään tekemissä.

Itselläni (kellä ei) on alkoholismia suku täynnä jos otan asian esille niin silloin saan olla "juomatta" juopuneiden seurassa ihan rauhassa,välillä ei viitsisi tehdä siitäkään numeroa. Joskus vain jaksaa harmittaa, yleensä ei :D
Nautin paljon enemmän leffaillasta (terveys)herkkujan kera vaikka sitten ihan itsekseni kun että baariin koska koko muu seurue haluaa.. Minäkö outo?! :)

Punkusta tulee hirvee päänsärky kuten aika useille käsittääkseni tulee, olutta en voi juoda, väkeviä en uskalla koska joskus kun oon juonu vaikka pari niin on ollut ihan hirvee olo jo yöllä. Siideriä oon juonu tähän asti, mutta siitäkin tulee tosi helposti todella huono olo...

Nyt vain kehiin kaikenlaisia kommentteja siitä mitä juotte ja miten esim. ehkäisette darraa (muuten kuin juomalla vettä illan mittaan...)

Punkusta pitäs antaa sen tanniinin haihtua ensin ennenku sitä alkaa imemään itseensä, eli suunnilleen kai puolisen tuntia pitäs antaa pullon olla avoimena ennenku ottaa lasillisen siitä. Tanniini aiheuttaa sitä päänsärkyä pääosin.

Itse en kyl ole punkun ystävä (paitsi kun siitä tehdään sangriaa), juon pääosin puolimakeita valkkareita. Olut maistuu toki aina, siiderit nykyään niin keinotekosen makusia että niitä ei oikein tuu otettua. Ja tiukoista viinoista lähtee järki ja tulee aivan järjettömät olot myös, joten niitä ei tuu hirveesti käytettyä alkuillan juomina. :jahas: :D

Darran ehkäisynä yöllä kotiin tullessa (tai johonki muuhun määrittelemättömään paikkaan) muutama lasi vettä ja burana naamariin, aamulla ei läheskään niin tuskainen olo, tosin itse unohdan tämä tehdä lähes aina. :jahas:

Ja yks homma mitä kokeilin viinanhajua poistaessa hengityksestä on persiljavesi (kuulin siis vinkkinä kaverilta ja testasin): tuoretta persiljaa vesilasiin, likoamaan yön yli, aamulla persiljat siivilöidään siitä pois ja tämä persiljavesi huiviin. Ei oo mitään herkkua sitten, mutta toimii =)

Joillain ihmisillä maksa ei käsittele alkoholia oikein/tehokkaasti ja tämä johtaa huonoon oloon jo muutamasta 'drinksusta'. en muista mikä vaivan nimi oli, mutta erityisesti aasiassa tätä esiintyy paljon.

Mie päätin tuossa vähän aikaa sitten pitää pienen tauon juomisessa (vaikka en usein alkoholin voimalla muutenkaan juhli)....Tähän päätökseen ajo (yllätys, yllätys) järjetön krapula, joka tuli (tosin hyvien pohjien jälkeen..) kahdesta baarissa juodusta drinkistä! Päätin, että tää viinan juonti ei oo miun juttu.

Kyllä sitä saikin sitten ihanilta kanssa ihmisiltä kuulla, jos jonkinmoista ihmettelyä siitä, miks en juo...Olihan sentäs pikkujoulu aika, ja eikös sillon kuulu olla lähes joka viikonloppu kännissä!? ;)

Kun kävin baarissa juomatta mitään alkoholipitosta tuli silti "krapula"! Tää johtu varmasti just siitä tupakansavusta...

Noh, hetken jo mietin absolutistiksi alkamista, mutta nyt tän vuoden puolella oon taas sortunu tuota siideriä lipittelemään. Itselläni on siinä vaan sellanen ongelma, että jos juon enemmän kun 2 siideriä tulee lähes poikkeuksetta juotua sitten vähintään se 7. Ei hyvä.

Ens viikonloppuna ois taas juhlat tiedossa ja aattelin, että jos ottais vaan 3-4 siideriä. Toivottavasti onnistuu! Yritin jo sopia töitä seuraavalle päivälle, sillä jos meen töihin tiedän että en juo kuin sen max 4.

Suurin ongelma tuossa alkoholin lipittämisessä on kuitenkin ne kalorit! Jo 2 siideristä tulee aika paljon....Miksi light siidereistä pitää tehdä niin makeita, ettei niitä pysty juomaan???!!!

Kaveri toteuttaa sellaista krapulanehkäisyä, että ennen nukkumaanmenoa baari-illan jälkeen hän pistää sormet kurkkuun ja oksentaa massunsa tyhjäksi. :eek:
Itse juon nykyään vain ja ainoastaan Bacardi Breezereitä, mutta niitäkin vain kohtuudella. Se kyllä ärsyttää kun kaikki kaverit on aina voihkimassa miten selitän et menee treenit pilalle jos kovasti juopottelee.

Mulla menee aina yhden viikon treenit ihan löröksi jos yhtenä iltana juon itseni humalaan asti. Kroppa tulee kipeäksi ja voimattomaksi, ei ole yhtään mukavaa. Ennemmin sitä sitten iltariennoissa kipittää vähän enemmän selvänä ja huomattavasti parempikuntoisena kuin muut. :rolleyes:

Itse en kyl ole punkun ystävä (paitsi kun siitä tehdään sangriaa)

Onko hyvää reseptiä? Punaviinisangrialle siis?

Omat vinkit krapulan ehkäisyyn: illalla kun alkaa humaltua, niin joka toinen juoma pitää olla lasillinen vettä. Ennen nukkumaanmenoa napa täyteen ruokaa (grillin kautta siis) ja burana jälkiruoaksi. Aamulla heti kun silmät alkaa avautua niin toinen burana ja pikkuisen jatkaa vielä unia.

Niin, ja kun pesee meikit ennen nukkumaanmenoa niin krapula on ainakin 10 % pienempi.

Onko hyvää reseptiä? Punaviinisangrialle siis?

Omat vinkit krapulan ehkäisyyn: illalla kun alkaa humaltua, niin joka toinen juoma pitää olla lasillinen vettä. Ennen nukkumaanmenoa napa täyteen ruokaa (grillin kautta siis) ja burana jälkiruoaksi. Aamulla heti kun silmät alkaa avautua niin toinen burana ja pikkuisen jatkaa vielä unia.

Niin, ja kun pesee meikit ennen nukkumaanmenoa niin krapula on ainakin 10 % pienempi.

Myös suihkussa käynti auttaa, kumman syystä. :kippis1:

Latest posts

Back
Ylös Bottom