Perusteeton hehkutus ärsyttää aina ja Overeem on yksi kaikkien aikojen ylihehkutetuimpia ottelijoita.
Overeemia on ylihypetetty/hehkutettu, koska fyyysiset ominaisuudet ovat porukalla jäänyt huomioimatta hypen yltyessä. Paska leuka, kaasuttaa. Silti Overeem on teknisesti lahjakas kokonaisvaltaisesti, ja pystyottelu on se hänen osa-alue, jossa hänen lahjakkuus korostuu, ylitse muiden. Vaikka on huono leuka, ja kaasuttaa, siltikin vain maapallon eliittiä on voittanut esim. potkunyrkkeilyssä, koska on kuitenkin sen verran lahjakas, vaikkei ihan niin lahjakas, kuin eliitti potkunyrkkeilijät, keitä kohtasi.
Alleviivaat vain pointtiani. Overeem ei ole alisuorittanut yhtään mitään
Jos teknisesti lähdet arvioimaan Overeemin suojausta ja ottelupläniä, niin huomaisit kyllä, että on alisuorittanut, ennen suojaus pysyi ylhäällä, nykyään on esim duckaillut suoraan iskuihin.. Ennen ei moisiin virheisiin sortunut hw urallaan kun pääsi omalle huipulleen, että olisi dramaattisesti kostautunut, ja tullut tyrmätyksi. Ennen myös hyödynsi paremmin omia vahvuuksia, esim clinch työskentelyä/polvia.
Ennemminkin voisi ajatella, että Overeem on pärjännyt paremmin mitä hänen valtavilla heikkouksillaan voisi odottaa.
Juuurikin, miksi tekninen osaaminen / -lahjakkuus on näkynyt, ne on pitäneet Overeemiä pystyssä oman huippunsa aikana. Mietippä jos Overeemillä olisi yhtä paska tekninen pystyosaaminen kuin esim Brownella, Bigfootilla ja Big Benillä, ja säilytetään hänen fyysiset heikkoudet, leuka ja paska kardio.. Olisiko miehestä edes ikinä puhuttu? En usko. Olis rekordi varmaan 5-20...
Jos ottelijalla on koko uran ollut niin paska cardio ja heikko iskunkestävyys kuin Reemillä, niin sellaista ottelijaa ei parhaalla tahdollakaan voi pitää yhtenä lahjakkaimmista.
Tästä huomaa, että ollaan puhuttu eri asioista. Minun olisi pitänyt ottaa esille "tekninen" sana, koska siitä olen puhunut. Overeem on teknisesti lahjakas. Pystyottelussa. UFC uralla toki alisuorittanut teknisesti, johon voi luetella syyksi treeniympäristön, esim jos olisi huippujen seurassa pysynyt Hollannissa, niin varmaan otteleminenki olisi pysynyt vielä sen mukaisena. Matossa tosin varmaan ihan hyvä, eikä mitenkään eliitti, vaikka jotain meriittiä tullutkin.
Overeem on lahjakas ottelija teknisesti. Selvästi HW:n lahjakkaimpia, ja lahjakkain niistä jotka eivät ole HW vyötä saaneet UFC:ssä ja Pridessä. Pystytaidoiltaan ei varmaan häviä kenellekkään vapaaottelun HW:lle, ammattilaispotkunyrkkeilijöille kylläkin, vaikka ovat nekin hävinneet Reemille. Kertoo vain, että Reem todella on teknisesti lahjakas pystyssä.
Minunpuolesta tämä on loppuunkäsitelty nyt. Olen ottanut esille nämä useaan kertaan tässä ketjussa, joten tuskin kannattaa toistaa jatkuvasti itseään. Ne, ketkä eivät halua nähdä Overeemin teknistä osaamista, saavat minun puolesta ajatella niin, jos se heidät tekee onnelliseksi. Jokainen taplaa tyylillään.