Alipainoiselle painoa lihasmassan avulla - APUA KAIVATAAN!

IMO pahinta mitä tuossa tilanteessa voit tehdä itselles on aloittaa kaloreiden vahtaaminen. Toivottavasti ymmärrät, että siitä syömishäiriöstä ei parane ihan yhdessä tai kahdessakaan yössä vaan se on todella pitkä prosessi. Oletko hakenut apua joltain ammattilaiselta? Tuossa reilu vuosi sitten kirjoittama teksti eräille toisille toipuville, eikä oma mielipide ole vieläkään muuttunut. Tsemppiä joka tapauksessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMO pahinta mitä tuossa tilanteessa voit tehdä itselles on aloittaa kaloreiden vahtaaminen. Toivottavasti ymmärrät, että siitä syömishäiriöstä ei parane ihan yhdessä tai kahdessakaan yössä vaan se on todella pitkä prosessi. Oletko hakenut apua joltain ammattilaiselta? Tuossa reilu vuosi sitten kirjoittama teksti eräille toisille toipuville, eikä oma mielipide ole vieläkään muuttunut. Tsemppiä joka tapauksessa.

Täysin samaa mieltä. Valitettavasti.

Ja kertoohan siitä jo sekin, että itsekin tiedostat, ettet 'uskalla' alkaa laskea rasvaa ja hiilareita. Voisit vaikka lukaista tämän ketjun http://www.pakkotoisto.com/treeni/122331-miten-saada-painoa-terveellisesti/. Myös tuolla Punttimimmien puolella on aiheesta ja sen ympäriltä enemmän juttua kuin kukaan toivoisi.

Ja mitenkään väheksymättä neuvoja, mitä olet tähän mennessä saanut, niin terve parikymppinen nuorimies ei yleensä tiedä juurikaan asioista naisten hormonitoiminta saati syömishäiriöt. Ja saamasi vinkit ovatkin suoraan valideja vain terveelle ihmiselle, joka haluaa nostaa painoa. Ei syömishäiriöiselle, tai siitä toipuvalle.

Hanki ammattitaitoinen PT/ravintoasiantuntija, mielummin joku jolla on kokemusta min. 5-10 vuotta alalta, ei mitään vastavalmistunutta.

Painon noususta vielä sen verran: mulla ainakin paino heittele helposti kilon-pari päivästä riippuen. Siksi ei kannata säikähtää vaikka joku päivä vaaka näyttäisi kilon-pari enemmän kuin viime viikkolla - se voi olla vain nestekertymää tms. Eli jos punnitset itseäsi, tarkkaile vain pitkän aikavälin keskiarvoa, älä yksittäisiä lukemia.

IMO noin alahaisella lähtöpainolla on vaikea kuvitella, miten mikään ruoka olisi liikaa. Joten jos 2300kcal + palkkari uppoaa helposti (tarkoitan noin ruokahalun kannalta) niin anna mennä. Itsekin syön suunnilleen sen verran, enkä edes ole bulkilla. :)

Kiitos Mari91! :)
mua ei oo pitkään aikaan kiinnostanu vaa'an lukema, enkä sitä yleensä edes käytä. en aio punnita nytkään itseäni muuta kun ehkä parin viikon välein niin näen että on suunta oikea, eli ylöspäin!
"IMO noin alahaisella lähtöpainolla on vaikea kuvitella, miten mikään ruoka olisi liikaa." <--- kiitos tästä! oon pikkuhiljaa alkanut itsekin huomaamaan että mä todellakin saan syödä ihan niin paljon ku huvittaa ku tää paino on tosiaan niin pikkuruinen :D ja kun pääsääntöisesti ruoka on terveellistä.
mä syön nyt kyllä hyvillä mielin VÄHINTÄÄN 2300 kcal ihan joka ikinen päivä!! :)

- - - Updated - - -

ja ruokahalua kyllä löytyy! mahaan mahtuu todella helposti yli pari tonnia eikä edes tee tiukkaa :D

^^ Tosi hienoa! :) Enkä siis todellakaan tarkottanut että pitäisi alkaakaan punnita, vaan kommentoin sitä kun joku täällä sanoi, että puolen kilon viikkovauhti olis maksimi tms.. IMO siis sun tapauksessa ei tarvitse todellakaan välittää tällasista (koska ohje koskenee lähinnä kisoihin tähtääviä bodareita), kunhan, niinkun itsekin sanoit, suunta on ylöspäin. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom