Esson baarista ja lähipiiristähän se asiantuntemus aina löytyy :=)
Taloudessa on tällä hetkellä mm. 100 000 ajettu '02 156 JTS jossa ei ole
ilmennyt noita takuuvarmoja sähkövikoja tai muita ongelmia
joita näiden asiantuntijoiden mukaan on väistämättä tiedossa.
Tielle ei ole jääty kertaakaan, pajalla on käyty huoltovälien
ulkopuolella muistaakseni kolmesti - ennen katsastuksia hakemassa päästö-
todistukset ja nollauttamassa vikamuisti + kerran käyty muistia
lukemassa ja nollauttamassa.
Ajettavuudessa Alfa ainakin minun mielestäni pesee nuo
germaanihetekat mennen tullen.
Mutta, kukin tulee autuaaksi tavallaan. Jos elämän
kohokohtia on vilkuilla huoltoaseman bensapumpulla
salaa millainen varustelutaso kaverin volvossa on
(kuten lauantain hesarissa oli) niin fine by me.
Jäähän sitten noita romuja enemmän ja halvemmalla minulle
-Franco
Itse omistin 02 vuoden 156 JTS:n vuodesta 2006 vuoteen 2013. Yhteistä matkaa tuli 50tonnista 160 tonniin asti.
Autoa huollettiin merkkihuollossa (ei deltassa) huoltokirjan mukaisesti.
Viat alkoivat lievinä, 63tkm meni lambda. Vaihdettiin.
70tkm alkoi alusta kolista aivan helvetisti. Etuvakaaja ja ylätukivarret vaihdettiin. Kolina loppui.
80tkm hajosi ilmastoinnin ohjausyksikkö, 250e. Vaihdettiin.
89tkm hajosi ilmastoinnin flektin moottori. AVK:lta uusi. 50e. Vaihdoin itse.
92tkm hajosi kaksi puolaa, nyki kiihdytyksessä. Vaihdettiin.
95tkm alustan kolina alkoi taas, katsastusta varten vaihdettiin taas tukivarsia. Kolinat hävisi.
101tkm alkoi moottori vuotaa öljyä mystisesti. Etsittiin kunnes lopulta löytyi hajonnut stefa moottorista. Vaihdettiin.
103tkm hajosi vaihdelaatikko (manuaali). Laatikon kyljessä nyrkinkokoinen reikä, tie täynnä öljyä. Vaihteet ei enää pysyneet päällä. AVK:lta uusi 30tkm ajettu laatikko. Maksoi vitusti.
110tkm käsijarruvaijeri rupesi jäätymään kiinni, lopetin käytön. Lopulta katkesi katsastusmiehen nykäisystä. Vaihdettiin.
120tkm alustan osia vaihtoon taas. Kolisee.
135tkm auto ei mene läpi päästöistä. Pakoputki mätä. Vaihdettiin.
145tkm ei läpäise päästöjä taaskaan. Tällä kertaa imupuolen kumit hapertuneet. Vaihdettiin.
150tkm alustan osia vaihtoon, taas kolisee. Lisäksi auto hävittää jäähdytysnestettä.
160tkm auto keittää. Termostaatti jumissa, kannentiiviste palaa. Jätän auton tien sivuun. Kävelen kotiin.
Parin päivän päästä hinautan auton korjaamolle. Laitetaan kuntoon. En aja autolla enää metriäkään.
Laitan Alfan vaihdossa Mitsubishi Lancer Ralliartiin.