Alexi Laiho haastattelussa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
1. Mikä on pisin aika, jonka olet ollut soittamatta omasta tahdostasi? Entä pakon sanelemana?
2. Kuinka paljon soitat keskimäärin päivässä nyt ja aikoinaan (alkuaikoina)?
3. Vahvuudet ja heikkoudet kitaristina? Mitkä soittamisen osa-alueet kaipaavat vielä hiomista, mitkä ovat jo jokseenkin hallussa?
4. Uskotko, että olisit voinut päästä samalle tasolle itseopiskelun kautta?
5. Jos saisit aloittaa urasi alusta nykyisillä tiedoillasi, tekisitkö jotain toisin?
6. Minkälaisia tavoitteita sinulla on musiikin suhteen, entä muun elämän?

Miksi biiseissänne lauletaan niin, että sanoista ei saa paljo mitään selvää?

Kuinka suuri vaikuttaja Dimebag on ollut soittoosi? Kuinka suhtauduit em. herran kuolemaan?

Olitko Black Label Societyn suomen keikoilla? Jos olit, niin oliko kova setti?

Jau, jau.

Minkä ikäisenä aloit harjoittelemaan kitaran soittoa tosissasi ja kuinka monta tuntia päivässä?
Missä vaiheessa aloit säveltämään sellaisia omia biisejä, joihin mietit itse kaikki soittimet? Kuinka hyvin teoriapuoli oli tuolloin hallussa?

Olikohan Allu vetäny taas "10 kaljaa, 10 valkovenäläistä ja 10 kaikkea", niinkuin yhdessä toisessa haastiksessa :D

Kävin haastattelemassa lyhyesti Bodomin vokalisti/kitaristia Alexi Laihoa. Tässä lyhennelty ytimekäs haastis. Mun recorderi jumitti ja jouduin käsin hakkaamaan, eli aika lyhyttä matskua tuli.

Kiitoksia Starbuckille haastiksen järkkäämisestä.

Onko Nils syyllinen?

- Kaikki sympatiat on nilsin puolella, mutta jos todisteet ovat vastaan niin se on siinä.

Tuoko fanit paineita?

- Muuten tykkään hengailla fanien kanssa, mutta ennen keikkaa ja sen jälkeen haluan olla rauhassa.

Suosikkimaasi soittaa keikka?

- Japani, koska jengi on siellä aika hullua.

Mikä on paras keikka, mitä olet itse ollut katsomassa?

- Vuonna 95 stadin jäähallissa Pantera. Oli vitun hienoa olla melkein lähellä sitä bändiä.

Ketä kitaristeja ja bändejä ite tykkää eniten kuunnella?

- Aika paha laittaa samaan kysymykseen kitaristit ja bändit. Jeff Waters kitaristeista ja Skidrow on viimeisin bändi mitä olen kuunnellut.

Mitä mieltä on siitä että monet pitävät (ulkomaillakin) laihoa yhtenä maailman parhaimmista heavykitaristeista?

- Se on niin imartelevaa kuin vain kitaransoittajalle koskaan kertoa ja onhan se toki makea juttu kun on leikkinyt jotain rokkitähteä ja noin sitten sanotaan. Se ei ole kuitenkaan vaikuttanut musiikin tekemiseen, mutta kiva tosiaankin kuulla jos joku on sitä mieltä.

Mitä äijä harrastaa musiikkitouhujen ulkopuolella?

- Ryyppäämistä, sekoilua ja amerikkalaisia autoja. Joskus skedetin mutta ei voi enää vetää jos satuu kaatumaan ja menee paikat rikki.

Mistä sait idean tehdä lyriikoita Bodomin murhista?

- Se lähti mistä bändin nimi lähti. Meidän piti vaihtaa nimi kun mentiin Spinelle. Puhelinluettelo sattui olemaan auki pöydällä ja Bodomijärvi siinä kartalla, siitä tuli nimi ja lyriikat sitten siitä luonnollisesti.

Why in hell teitte Britney-coverin?

- Oli keksittävä jotain mikä vielä shokeeraisi jengiä ja se vaati Britneyn.

Oletteko harkinneet ikinä jonkun muun laulajan ottamista bändiinne?

- No mä olin ainoa joka uskalsi mennä laulamaan ja siinä myös pysyn, ei olla harkittu toista laulajaa.

Vieläkö lähtisi henki pois, jos et pystyisi soittamaan?

- Luultavasti totta, en mä tiedä mitä muuta tekisin.

Kumpi voittais tiluskaban, Sä vai Ynkkä?

- Ynkkä luultavasti, veikkaisin että voittais. Näin sen viimeisimmän japanin dvd:n missä ne jammaili keskenään ja Ynkkä osaa, se ei ole semmoinen kuin jengi luulee, ei se ole pelkkää klassista hässäkkää, vaan se on kova soittaan skebaa.

Kuinka paljon soitat keskimäärin päivässä nyt?

- Nykyään ehkä joku ainakin tunti puoltoista päivässä. En halua treenailla erikoisemmin mutta on hauskaa vain jammailla. Jos oot ollut vaikka viikon soittamatta niin se tatsi ruostuu oikeesti.

Kuinka suuri vaikuttaja Dimebag on ollut soittoosi?

- On se ollut aika iso, ei Dimebag yksinään, mutta pantera kokonaisuudessaan.

Mitä mieltä em. herran kuolemasta?

- Tottakai se oli perseestä, se tuli niin puun takaa, ihan oikeesti. Kun ollaan lavalla niin se on mulle ainoa mesta missä tuntee olevansa turvassa eikä sulle voi käydä mitään ja toi sekoitti pakkaa aika pahasti kun se ei ookaan niin. Siinä meni hyvä mies haaskuuseen.

Olitko Black Label Societyn suomen keikoilla? Jos olit, niin oliko kova setti?

- Se oli vitun kova setti vaikka olin ihan taulut. Olen nähnyt ne 2 kertaa aikaisemmin Losissa ja Anahaimissa kerran mikä oli jees, mutta oli tosi nasta nähdä se stadissa.

Siistein bändi jonka kassa olette kiertäneet?

- Tulee mieleen Hypocrisy, se oli joskus 98 kun oltiin ekaa kertaa maailmalla rundilla. Vitun siistejä tyyppejä.

Mitä mieltä soilworkista?

- Kyl mä niinkun niitten musasta diggaan, ollaan rundattu niiiden kanssa muutamaan otteeseen, ovat hyviä sällejä.

laiho.jpg

Viimeksi muokattu:
Mike sanoi:
Kävin haastattelemassa lyhyesti Bodomin vokalisti/kitaristia Alexi Laihoa.

yeah,aika cool,kitoos :worship: :rock:

vähän repesin kun näin sen britney-kyssärin siellä :D

Vilenin Herttua sanoi:
Perkele kun tulin niin jälkijunassa, ois kiinnostanu tietää aikooko Alexi hakea Ozzyn kitaristiksi. Noh, myöhäistä.

Ei ole Ozzy sittenkään luopumassa Zakkista.

Back
Ylös Bottom