Alennuksen takaisin periminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wainio
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle taas ei mene jakeluun se ettei huomauta jos hyllyssä on eri hinta kuin mitä joutuu tuotteesta maksamaan. Sillä nyt ei pitäisi olla mitään väliä onko jonoa tai ei ja isossa marketissa tän homman voi hoitaa infopisteessä tai asiakaspalvelupisteessä, joten ei tartte edes miettiä sitä häiriintyykö joku jonottaja vai ei.

Mä seisotin Porissa yhtä jonoa joskus aika saatanan pitkään kun kaupassa oli tarjous että neljä limsapulloa vitosella ja sitten niistä yritettiinkin ottaa kappalehintaa joka oli jotain 2 euron paikkeilla. Kyllähän se hinta korjaantu kun ensin kassa soitteli miljoonaan paikkaan ja lopulta kävi itse hyllyssä kattomassa. Ei mua napannu yhtään se että porukka joutu jonottaan ja sanoipa joku siinä jonossakin mulle ettei oo eka kerta kun tässä kaupassa näin toimitaan. Kaupan ongelma tuo on eikä asiakkaan.

Ja harvoin ne on Prismat ja Cittarit jotka näin toimii, yleensä on ne on noita kaikenmaailman "halpaketjuja".
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin Euromarketeissa on olemassa "takuu" siitä, että mikäli tuotteen hinta kassalla ei ole sama kuin hyllyssä ollut, saa kyseisen tavaran ilmaiseksi. Eihän tuotakaan "kassaneidit" mainosta, mutta hyvin toteutuu kun ottaa asian puheeksi.
 
Samoin jossain kaupoissa saa vanhentuneen tuotteen löytäessään ilmaiseksi vastaavan käyttökelpoisen tilalle. Sitten mummot piilottelee tavaraa johonkin jemmoihin kaupassa, ja käyvät kaivamassa esiin, kun päiväys on vanhentunut.

Pahoittelen erityisesti ensimmäisen virkkeen vaikeaselkoisuutta.
 
En nostaisi haloota. Henkilökunta-alennuksilla ei yksinkertaisesti voi ostella lahjoja kavereille. Joissakin liikkeissä on todella tiukka linja asian suhteen, että voi olla potkut lähellä jos jää kiinni.
 
Stockmannilla taitaa ainakin olla tuo käytäntö, että potkut tulee ilman varoitusta, jos jää kiinni tuosta. Tuskin muillakaan kaupoilla kovin "löysempi" linja on.
 
Väärän hinnan erotuksen vaatiminen takaisin on ihan ok. Suurista summista harvoin on kyse, mutta periaatteesta sitäkin enemmän. Jos mulle luvataan tuote x hintaan 5 euroa, niin en todellakaan ole maksamassa siitä esimerkiksi 5,10 euroa.

Sen sijaan tuo henkilökunta-alennuksen kanssa kikkailu ja siitä valittaminen on jotenkin spedeä. Edelleen.
 
Stockmannilla taitaa ainakin olla tuo käytäntö, että potkut tulee ilman varoitusta, jos jää kiinni tuosta. Tuskin muillakaan kaupoilla kovin "löysempi" linja on.

No mitäs tässä siten yleensäkään asiasta "itkemään", eiköhän siinä kuitissa ole joku numero että kenen kortilla se alennus on saatu ja tätäkautta kauppa halutessaan saa selville kuka tällaista väärin käyttää? Ei taida kauppoja paljon tuo kiinnostaa, en ainakaan kenenkään ole kuullut ton asian takia kenkää saavan, mutta aika hiton moni sitä tuntuu käyttävän. Eli vaikka kodinkoneliikkeessä töissä oleva ostaa kaverille sen DVD-soittimen sillä henkilökunta-alennuksella.
 
"Henkilökunta-alennuksilla ei yksinkertaisesti voi ostella lahjoja kavereille. Joissakin liikkeissä on todella tiukka linja asian suhteen, että voi olla potkut lähellä jos jää kiinni."

Siis mitäkä hä?
Jos olen töissä kaupassa X ja siellä on henkilökunnalle vaikkapa 20% alennus, niin tottahan saan tuon alennuksen vaikka olisin ostamassa kaverilleni joululahjaa. Minähän siinä silloin olen maksajana ja minun se alennus kuuluu saada. Miten se kaupalle kuuluu kenelle ostamani tavaran annan?

Eri asia jos kaveri on itse ostoksilla ja annan hänelle sen hekilökunnalle kuuluvan alennuksen, silloin kyse on "vääryydestä".
 
Toisaalta 30 000 euron autosta 3 000 euroa on 10%, samoin kun 30 euron kahvinkeittimestä 3 euroa on 10%. Joten koettu vääryys on kummassakin tapauksessa yhtä suuri. En ole varma ymmärsinkö mistä on kyse, mutta jos itse menen vaihtamaan lahjaksi saamaani tavaraa samanlaiseen, mutta eriväriseen, niin en todellakaan ala maksamaan siitä penniäkään. Olettaen, että tavaralla vaihto-oikeus on. Varastan siis aikaa sen mitä katson tarpeelliseksi. Jonosta huolimatta. Entä jos hyvä ystäväni onkin varastanut tuotteen jonka saan häneltä lahjaksi, enkä voi kohtuudella olettaa sen olevan varastettu?
 
Back
Ylös Bottom