- Ikä
- 33
Valitettavasti sun tarina kuulostaa erittäin tutulta. Olen itse kamppaillut samanlaisten oireiden kanssa pari vuotta ja käynyt eri alojen asiantuntijoilla, kipu ilmaantuu pahimpana juuri samanlaisissa venytysasennoissa kuin sullakin. Tällä hetkellä tilanne on ok, mutta mulla on nyt 3 kk lepoa takana. Eli käytännössä olen harrastanut vain hyvin kevyttä liikuntaa, kävellyt lähinnä.
Perimmäinen syy mulla (ehkä) juurikin yllämainittu rintarangan huono liikkuvuus sekä niskan jumitus, jotka molemmat heijastuu lantion seudulle aiheuttaen asentovirhettä ja kipuja alaselässä. Hoitona jumppaa ja jumppaa ja jumppaa.. Eli liikkuvuusjumppaa niskalle ja hartiaseudulle sekä syvien selkä- ja vatsalihasten vahvistusjumppaa tukemaan selkärankaa alaselän alueella. Kolmantena jumppana mulle istumatyöläiselle taukojumppaa eli välillä perse ylös penkistä Pakara-takareisi-lonkankoukistaja seudun venyttelyä myös. Alaselän venyttely on käsittääkseni pahasta silloin kun se on kipeänä. Ainakaan mitään sellaista ei kannata tehdä mikä sattuu.
OMT-hepulta saat toivottavasti apuja, osaavalla kiropraktikolla käyntiä voisin myös suositella. Tsemppiä..
Aijai älä pelottele. On ollut vähän optimistisempi olo, kun selkä ollut luultavasti venytysten takia parempana. Samalla jumppalinjalla aion pysyä nyt. Hmm, mikähän olis vielä semmonen hyvä harrastus puntin ohelle. Jotain jumppa / pilates hässäköitä oon itte miettinyt. Istumatyö myös itsellä osittain, ainakin vielä toistaiseksi (yt-neuvottelut, jee :dance