Alaselän "jenkkakahvat"

Yritin etsiä sopivaa threadia tähän kysymykseen, mutta huonoin tuloksin. Voi olla, etten vielä oikein
hallitse haun käyttöä. Pahoittelen.

Mutta kysymykseni liittyykin juuri noihin alaselän rasvakerrostumiin. :) Olen treenannut kesän alusta alkaen takapuolta, ja tuloksiakin saanut, mutta yhtenä päivänä tajusin, että takapuoli näyttäisi paljon
isommalta, jos sen yläpuolella alaselässä ei olisi sitä ylimääräistä. Käännynkin nyt teidän puoleen tässä, eli onko joitakin liikkeitä nimenomaan alaselän kahvoille? Laihduttamisen aloitan lisänä, mutta liikkeethän tehostaisivat juuri sen alaselän alueen rasvan palamista, eikös?

Kiitoksia jo teille etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sori honey, mutta rasva ei pala paikallisesti.

Rasva lähtee viimeisenä sieltä minne se ekana kertyy. Toisilla se paikka on perse/reisiakseli (minulla esim. ) toisilla vyötärö/alaselkä. Viimeksi mainitusta on kuitenkin helpompi päästä eroon.

Treenaathan sie muutakin ku takapuolta?

Ihan perstuntumalta sanoisin, että vyötärön alueen muokkaukseen parhaita liikkeitä on vartalon kierrot; haaraseisonnassa harjanvarsi olkapäillä kiertoja kymmeniä ja satoja toistoja, napa ristiselässä, selkä pystyssä taikka välillä ryhdikkäästi eteenpäin kumartuen. Minusta siitä on hyötyä, ehkä se notkeuttaa ja ryhdistää - tai sitten kuvittelen :D. Syvät vatsalihakset kanssa vaikuttaa ryhtiin mutta en selän rasvasta tiedä.

Parin kilon painon pudotus voi jo jeesata. Mutta jos tavoittelet kuitenkin jotain kehitystä, ni älä rupea laihduttelemaan. Kyllähän se suurempi lihasmassa kuluttaa levossakin enemmän kaloreita, joten sitä kautta voi ne jenkkakahvatkin kadota kuin itsestään.... Eli treenaile vaan koko kroppaa tasaisesti. Kyllä sitä alkaa kiinteytymään sillä jo.

Housuissa esim lantiofarkut saa nopeasti jenkkakahvat aikaseksi, vaikka ko henkilöllä ei rasvaa alueella kamalasti ole. Tästä syystä itsekin suosin hivenen korkeampaa vyötärömallia.

No lähinnä että ne saa sen lantioseudun näyttämään siltä, että ne jenkkakahvat olis. Käsittääkseni täälläkin useampi valitellut samaa.

Salilla käydessä olen aina treenannut koko kroppaa, mutta kesän alussa aloin keskittyä takapuolen muokkaamiseen. Lisäksi käyn säännöllisesti lenkillä useita kertoja viikossa. Ongelma vain on se, että kaikki rasvat, mitä kehossani on, ovat kertyneet juuri alaselkään ja vyötärölle, ja niitä on todella vaikea saada pois. Tässä sitten pähkäilin, että jos tekisi muun liikunnan lisäksi joitakin liikkeitä, jotka kohdistuisivat nimenomaan alaselkään, tuloksia tulisi nopeammin. Vai olenko nyt aivan hakoteillä?

Se on totta, että housujen malli vaikuttaa myös siihen, onko niitä kahvoja vai ei. Suosin myös niitä hieman korkeamallisempia housuja. :)

Tässä sitten pähkäilin, että jos tekisi muun liikunnan lisäksi joitakin liikkeitä, jotka kohdistuisivat nimenomaan alaselkään, tuloksia tulisi nopeammin. Vai olenko nyt aivan hakoteillä?

Kun teet liikkeitä lihaksesi voimistuvat ja riittävän korkealla intensiteetillä ja säännöllisellä treenillä lihakset kasvavat. Jos haluat kasvattaa lihaksiasi, niin ruoasta saatu energia pitää olla plussalla. Rasva taas palaa kun energiansaantisi on vähäisempää kuin energiankulutuksesi. Tähän vaikuttaa se kuinka paljon syöt ja kuinka paljon kulutat liikunnan avulla. Edelleenkään sitä paikallista rasvanpolttoa ei tapahdu vaan rasva palaa koko kehosta.

Housuissa esim lantiofarkut saa nopeasti jenkkakahvat aikaseksi, vaikka ko henkilöllä ei rasvaa alueella kamalasti ole.

Näin mäkin itselleni uskottelin silloin, kun en vielä treenaamista harrastanut. Lantiofarkkuja syytin kaikesta. Nykyään ei oo minkään sortin kahvoja vaikka käytänkin lantiomallisia farkkuja. Aloittajalle voisin sanoa, että treenaa vaan sitä corea tehokkaasti muun treenin ohella niin pysyy paketti tiukkana :thumbs:

Näin mäkin itselleni uskottelin silloin, kun en vielä treenaamista harrastanut. Lantiofarkkuja syytin kaikesta. Nykyään ei oo minkään sortin kahvoja vaikka käytänkin lantiomallisia farkkuja. Aloittajalle voisin sanoa, että treenaa vaan sitä corea tehokkaasti muun treenin ohella niin pysyy paketti tiukkana :thumbs:

Kyllä mä syytän lantiofarkkuja. :D Parhaimmillaan rasvaprossa oli pihdeillä 18%, ja alaselässä oli edelleen ne hemmetin pahkurat. Varsinaisia jenkkiksiä mulla ei ole vyötäröllä, ainoastaan selänpuolella nuo itsepintaiset kaksi rasvapalleroa.

Yritin etsiä sopivaa threadia tähän kysymykseen, mutta huonoin tuloksin. Voi olla, etten vielä oikein
hallitse haun käyttöä. Pahoittelen.

Mutta kysymykseni liittyykin juuri noihin alaselän rasvakerrostumiin. :) Olen treenannut kesän alusta alkaen takapuolta, ja tuloksiakin saanut, mutta yhtenä päivänä tajusin, että takapuoli näyttäisi paljon
isommalta, jos sen yläpuolella alaselässä ei olisi sitä ylimääräistä. Käännynkin nyt teidän puoleen tässä, eli onko joitakin liikkeitä nimenomaan alaselän kahvoille? Laihduttamisen aloitan lisänä, mutta liikkeethän tehostaisivat juuri sen alaselän alueen rasvan palamista, eikös?

Kiitoksia jo teille etukäteen.

Heippa,

oletkos kokeillut uintia ja hiihtoa (jos nyt lunta saadaan tänäkään vuonna tarpeeksi...)? Molemmat niiiiin monipuolisia lajeja että kyllä tuntuu!! Ja pitkät sauvakävelylenkit, silleen kunnolla sauvoja käyttäen, huipputehokasta sekin. Niinhän se vaan on, ettei se rasva pala paikallisesti, valitettavasti, mutta sitkeellä, kovalla työllä saa varmasti tuloksia, tsemppiä koitokseen!:dance2:

Täytyypä sitten ihan kokeilla noita vartalonkiertoja ja mahdollisesti hiihtoa, jos sitä lunta on tullakseen tänä talvena. Uintia harrastan vuodenajasta riippuen välillä enemmän, välillä vähemmän, ja se kieltämättä on tehokasta. Eniten vain ärsyttää se, että kädet ja jalat ovat aivan kiinteät, mutta alaselän kahvat ovat tulleet aivan kuin jäädäkseen.

Ei kai auta muu, kun lisätä treeniä. Kai ne sieltä sitten lähtee, kun on lähteäkseen. Kiitoksia vastauksista. :)

Ite oon saanu hillittyä jenkkiksiä tekemällä selänojennuksia ja vatsalihaksia.. mut nyt tuli mieleen et kannattaako selänojennuksia penkissä tehdä lisäpainoilla? rasittaako se alaselkää? oon tehny 5-10kg lisäpainoilla, ei sinänsä isot mutta en ole nähnyt kenekään muun käyttävän lisäpainoja.

Ite oon saanu hillittyä jenkkiksiä tekemällä selänojennuksia ja vatsalihaksia.. mut nyt tuli mieleen et kannattaako selänojennuksia penkissä tehdä lisäpainoilla? rasittaako se alaselkää? oon tehny 5-10kg lisäpainoilla, ei sinänsä isot mutta en ole nähnyt kenekään muun käyttävän lisäpainoja.

Tuo saattaa tosiaan rasittaa alaselkää aika paljon, mutta onneksi on julle: http://www.youtube.com/watch?v=nm0trSPtPxY

Kylkiä kannattaa myös vääntää ihan kunnollisilla lisäpainoilla, mulla on 37,5kg käsipainot menossa eikä vyötärö mihinkään ole vielä paksuntunut, jos sellaista pelkoa on ilmassa. :hyvä:

assis, miten olet tehnyt niitä kylkiä?

clarice, itse olen vielä toistaiseksi tehnyt selänojennuksia ilman lisäpainoja, mutta usein olen nähnyt muiden tekevän n. 5-20kg lisäpainojen kanssa, että tuskinpa se oikella tavalla tehty liike selkää rasittaa. :)

assis, miten olet tehnyt niitä kylkiä?

Ihan tavallisia sivutaivutuksia oon vääntänyt käsipainoilla. Alataljassakin on hyvä tehdä kylkiä, kun raahautuu riittävän kauaksi ja siitä sit taivuttelee sivulle vähän etuviistoon ja kumaraan. Myös erilaiset kierrot on hyviä, esim. vatsapenkissä levypainolla tai lattialla jalat penkillä levypainolla.

Ihan tavallisia sivutaivutuksia oon vääntänyt käsipainoilla. Alataljassakin on hyvä tehdä kylkiä, kun raahautuu riittävän kauaksi ja siitä sit taivuttelee sivulle vähän etuviistoon ja kumaraan. Myös erilaiset kierrot on hyviä, esim. vatsapenkissä levypainolla tai lattialla jalat penkillä levypainolla.

Kiitoksia, otan liikkeet mukaan tämän päivän salireeniin. Sää nähdä, onko kyljet pipinä huomenna. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom