SUPERCARB 1kg -40%

Aktiivisuusranneke

Ihmisen suurin "energiankuluttaja" on perusaineenvaihdunta eli se mitä kuluu, vaikkei tekisi mitään. Itselläni tuo on teoreettisilla kaavoilla laskettuna ja InBodynkin arvion mukaan yli 1600 kcal. Keho toimii, vaikka sinä nukut :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla on Polar Loop, ilman sykevyötä toistaiseksi, käytössä. Hankin sen ihan vain sen vuoksi, että liikun töissä todella paljon ja halusin tietää lähinnä kävelemäni matkat. Parhaimpina (tai pahimpina, miten vain) päivinä kävelin reippaasti 20 kilometriä. Itse tykkään tuosta aktiivirannekkeesta, vaikka sen tarkkuus tuskin on ihan samaa luokkaa kuin näillä syketietokonehifistelytekniikka-vehkeillä. :) Itselläni on käytössä kolmas aktiviteetti-taso, eli "rankin" ja saan sen töissä täyteen ihan heittämällä. Tuollaiseksi noin suurinpiirtein kaloria ja askelta-mittariksi on kuitenkin ihan näppärä ja itse tykkään. Ainoa miinus on se, että kehittää aikamoisen neuroosin liikkua koko ajan. :D

Mä osallistuin just pari päivää sitten johonkin kilpailuun missä oli palkintona tälläinen aktiivisuusranneke. En voi ihan sen varaan laittaa että voittaisin, mutta mulla on muistaakseni työpaikan kautta diili että saadaan Polarilta alennusta niiden tuotteista. Täytyypä ensi viikolla selvitellä jos saisi edukkaammin tuollaisen niin voisinpa kokeilla. Ois ihan mielenkiintoista nähdä kuinka flegmaattinen ja passiivinen sitä onkaan, ehkä kannustaisi liikkumaan enemmän ;)

Minäkin ostin alkuvuodesta tuon Polarin M400 ja olen tykännyt siitä. Näyttää myös päivän aktiivisuuden ja liikuntasuorituksista saa palautteen sekä paljon muuta tietoa (matka, syke, kalorit, nopeus yms.). Mielestäni monipuolinen. Mittaa vissiin myös unenlaatua, mutta en ole vielä kokeillut pitää laitetta nukkuessa. Vähän ison kokoinenhan tuo on ainakin minun ranteeseeni niin ei tule ihan koko päivää pidettyä ranteessa. Mutta kiva myös päivän lopuksi siirtää tiedot laitteesta tietokoneelle ja seurata hieman omaa aktiivisuutta sekä suorituksia eri lajeissa.

Miulla on ollut Loop jo puoltoista vuotta.
Hankin sen vain sen takia saan halvahkon sykemittarin salille ja niitä graafeja on kiva kahtella. On tämä tietty aina ranteessa ja kyllä tähän on ihastunut. Tykkään kahtella että paljonko miun pittää kävellä päivässä, mutta paras tämä on sykevyön kanssa.Akun teho on vähän hiipuvut verrattuna siihen mitä se oli aikaisemmin, mutta lataaminen ei ole ollut kyllä mitenkään vaivalloista. Ainoa miinus on vain se että silloin on alaston olo kun kello ei ole ranteessa.
M400 näyttää todella hyvältä ja sitten kun tästä omasta loopista jättää aika niin voi olla että siirryn sitä käyttämään. Toistaiseksi en kyllä aio vaihtaa sillä tämä on ollut melko hyvä miun tarpeille.

Kaveri joka työskeleen Polarille sanoi että näitä on toivottu tosi paljon eri väreissä, mutta ongelmana on ollut se että ledit on vaikea saaha näkymään muissa kun mustassa rannekkeessä. Eli pinkkiä looppia saattaa olla turha odottaa. :)
Ei sillä, musta passaa itelle parraiten kun tätä pystyy nyt käyttämään vähän kaikkialla.

Vastaan nyt lyhyesti kannattaa ostaa tuo M400. Minusta huomattavasti parempi kuin pelkkä aktiivisuusranneke. Itsellä käytössä V800 ja nyt kun kaikki treenit käyttää sykevyötä niin päivittäiset kalorit kertyy oikein. Lisäksi treenit jää ylös ja jälkeenpäin helppo seurata itse treenejä.

Mulla on Fitbit ekana ostin loopin, mutta en tykänny yhtään...palautin takaisin kauppaan n. 30päivän kokeilun jälkeen. Sit sain mieheltäni lahjaksi Fitbitin ja tykkään todella paljon enemmän. Saan myös kuntosalin avaimen yhdistettyä Fitbitiin, eli kaikki salireenit näkyy myös fitissä Fitbitissä on paljon enemmän ominaisuuksia kuin loopissa

Hei ovatko ihmiset hommanneet näitä uudempia aktiivisuusrannekkeita/älykelloja?

Olisi itsellä hankintalistalla, ja käyttäjäkokemuksia kuuntelisin mielelläni. :puntti:

Tämä topic kuuluisi ehkä tietotekniikka/tele osaston alle?

Hei ovatko ihmiset hommanneet näitä uudempia aktiivisuusrannekkeita/älykelloja?

Minulla on ollut syksystä lähtien ranteessa Garmin Forerunner 225. Ja olen tykännyt tosi paljon, kätevää kun erillistä sykevyötä ei tarvitse vaan pulssi mitataan ranteesta. Ja GPS on tietysti myös plussaa. Juostessa sykkeen mittaus toimii hyvin, samoin olen combat -tunneilla ja uidessa käyttänyt mittausta. Kävellessä huomaan joskus että saa seurata vähän tarkemmin lukemia, silloin saattaa minulla joskus kello liikkua ranteessa (kun ei varsinaisesti hikoile) ja sykkeet näyttää silloin mitä sattuu. Arkena laite toimii mielestäni ihan hyvin myös aktiivisuusmittarina, itse olen seurannut askelmääriä ja unta. Laite itsessään on todella helppo käyttää ja Garminin sovellus mielestäni myös on kätevä, etenkin puhelimesta toimintoja on kätevä selata ja usein iltaisin tuleekin katsottua miten päivä/edellinen yö on mennyt. Akku kestää minun käytössä myös hyvin, mittaustoimintoa en aina jaksa laittaa päälle, vaan välillä käyn lenkillä myös ilman aktiivista mittausta ja seuraan ainoastaan askelmääriä ja lenkin kestoa. Minulle tämä forerunner 225 -malli riittää hyvin, mutta ehkä joku muu voi kaivata monipuolisempia mittaustoimintoja.

Mitä teillä näyttää lepokulutus näillä mittareilla?
Mulla näyttääpi vaivaset 1000kcal, vaikka muiden laskureiden ja ihan inbodyn ja easyway mittauksen perusteella reilu 1500. Jotenkin vaikea uskoa et kenenkään perusaineenvaihdunta ois 1000kcal

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla on käytössä Polar A360 ja tänään olen noussut klo 5 ja kävellyt about 6000 askelta päivän aikana. En ole tehnyt mitään "rasittavaa" ja kulutus näyttää tällä hetkellä olevan 1600kcal ja vielä on iltaa jäljellä. Kuulostaa aika oudolta tuo 1000kcal :/

Itselläni on ollut about tasan vuoden verran Fitbit Charge HR. Liimaukset tuosta värkistä meinaavat pettää, joten olen itse pikaliimalla sitä paikkaillut takaisin kasaan.

Tuo mittaa sykettä ranteesta, käveltyjä askeleita, noustuja kerroksia ja arvioi sitten päivän kulutusta. Seuraa myös unen laatua ja kestoa. Appin saa puhelimeen, josta voi seurailla mittaustuloksia ja lisäksi gps:n avulla pistää seurantaa päälle vaikka juoksu- ja kävelylenkeistä. Tunnistaa automaattisesti kävelyn, juoksun, pyöräilyn jne. Ranteesta katsomalla ranneke näyttää kelloa, sykettä, askeleet, noustut kerrokset, kävellyn matkan, kalorikulutuksen. Appiin voi lisäillä mm. päivän aikana juotuja ja syötyjä juttuja, syöttää omaa painoa ja rasvaprosenttia ja sitä kautta seurata omaa kehitystä. Appi näyttää viiden minuutin keskisykettä tilastoista, liikunnan aikana kai minuutin keskisykettä.

Oman kokemuksen mukaan sykkeenmittaus toimii kohtalaisen ok, mutta "koviin piikkeihin" ei sykkeenmittaus ehdi eikä pääse mukaan, ei rannekkeesta eikä etenkään tuosta minuutin keskisyke -tilastointitavasta johtuen. Eli kun salilla tekee jotain kovempaa settiä, kuten askelkyykkykävelyä, ei meinaa saada sykehuippuja mitenkään kiinni. Välillä väittää sykkeitä todella alhaisiksi sarjojen välissä, ei varmalla tipahda reilussa minuutissa penkkipunnerrussarjojen välissä sykkeet 60:een, vaikka istuisi. En luottaisi siis ensinkään noihin sykkeenmittauksiin satavarmasti, mutta tää on ollut hauska lelu. Ainakin saa jotain osviittaa. Ja minua se on kannustanut liikkumaan hieman enemmän. Oon ollut tosi yllättynyt siitä, että aparaatti väittää että juostessa mun sykkeet on aina 170 - 190 jo heti alkumatkasta. En tiiä, mikä ihme siinä on, kun peruskunto täytyy kyllä olla hyvä, sitäkin epäilin jossain välissä jo huonoksi, mutta nyt kun olen kävellyt parin viikon aikana muutamana päivänä ihan tolkuttomia päivämatkoja (esim. 1,5 viikkoa sitten lauantaina 21,5km, viime sunnuntai 16km ja tiistai 13km), niin ei huono peruskunto kestäis tuollaista. Joko aparaatissa on vikaa, että näyttää liian korkealle mun sykkeet juostessa, tai sitten mun sydän vaan toimii hassusti. Itse juokseminen ei pahalta tunnu, vaikka sykkeet on ton laitteen mukaan noin korkeat.

Hauskin yksityiskohta tän laitteen kanssa sykkeiden seurannassa on ollut mulle alkoholin vaikutus sykkeisiin ja etenkin leposykkeeseen / unenaikaiseen sykkeeseen. Tajuaa sen, että ei muuten oikeesti oo järkevää kitata sitä alkoholia. Ja sairastin tuossa kuukausi sitten vähän rajumman bakteeriflunssan, jolloin kuume oli lähes 39 ja sitten leposykekin 105, kun normaali leposyke mulla on 50... Sekin mielenkiintoista oli huomata ja seurata, mitä tapahtui.

Suositut

Back
Ylös Bottom